Anketa:
Dunlop uvádza nové pneumatiky D213 GP Pro
ZdieľaťPridané: 16.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5756 [Novinky - Oznam]
Dunlop uvádza na trh tretie pneumatiky v hyperšportovom segmente v priebehu posledných šiestich mesiacov. Úplne nové pneumatiky D213 GP Pro vyvinul pre skutočných "profi" jazdcov ako nástupcu pneumatík D212 GP Pro, ktoré prispievali k víťazstvu v legendárnych pretekoch Isle of Man TT.
- Dunlop D213 GP Pro sú schválené i pre bežnú cestnú premávku
- Sú určené pre preteky triedy Supersport a Superstock profesionálnej úrovne
- Kompletný rad bude v celej Európe od júla
- Už teraz majú za sebou víťazné preteky
Po debutovom víťazstve pneumatík kľúčových rozmerov a zmesí na hlavných šampionátoch Dunlop celý rad predstaví v júli. Nový rad D213 GP Pro je skonštruovaný špeciálne pre jazdcov, ktorí majú za sebou technické zázemie súťažného tímu, a ktorých motocykle sú nastavené kompletne pre pretekárske účely. Dunlop v ňom predstavuje aj celý rad najnovších technológií.
Nová, pokročilá konštrukcia predných pneumatík
Po úspešnom testovaní pri motocyklovom športe Dunlop zavádza na prednú pneumatiku najnovšiu generáciu súvislého bezšvového pásu (Jointless Belt - JLB). Najnovší systém súvislého bezšvového pásu sa skladá z troch vrstiev, ktoré preukázateľne zabraňujú deformácii pneumatiky pri pôsobení silných odstredivých síl a pri náklone do zákrut v plnej rýchlosti. K tejto novej konštrukcii súvislého bezšvového pásu sa Dunlop priklonil tiež s cieľom zabezpečiť mimoriadnu presnosť a stabilitu pri razantnom brzdení.
Najnovšia konštrukcia súvislého bezšvového pásu sa uplatňuje súbežne s novým tvarom predného profilu. Výsledkom kombinácie oboch technológií je väčšia styčná plocha pri náklone, jednoduchšie riadenie a vysoko citlivá reakcia pri zatáčaní.
Nová konštrukcia zadných pneumatík
Známa technológia súvislého bezšvového pásu značky Dunlop našla uplatnenie aj pri konštrukcii zadných pneumatík. Vďaka jednovrstvovému bezšvovému pásu z vysoko ťažného aramidu je kostra pevná, ale ľahká a ponúka mimoriadne predvídateľné správanie, dobrú spätnú väzbu a stabilnú výkonnosť.
Zadná alternatíva pre endurance
Dunlop v rade D213 GP Pro záujemcom ponúkne na zadné koleso aj alternatívu pre endurance. Ako najúspešnejší výrobca pneumatík v celej histórii Majstrovstiev sveta endurance FIM Dunlop využil poznatky získané pri úspešnom angažmáne v týchto pretekoch, aby vyvinul a na zákazku ponúkol nové zadné pneumatiky špeciálne pre preteky pre endurance. Pneumatiky sú vybavené najnovšou technológiou Heat Control značky Dunlop, ktorá zvyšuje ich odolnosť voči roztrhnutiu. Heat Control Technology vychádza z dvoch vrstiev - pevnú a trvanlivú vonkajšiu zmes kombinuje s bázovou zmesou, ktorá zlepšuje hodnotu prevádzkovej teploty pri všetkých ročných obdobiach a v rôznych konfiguráciách trati.
Nový dezén v tvaru plutvy s optimalizovaným sklonom dezénových drážok
Charakteristický dezén behúňa Dunlop navrhol s cieľom optimalizovať zahrievaciu dobu a zabezpečiť maximálny styk s vozovkou za sucha.
Víťazný debut na pretekoch
V otváracom kole náročných majstrovstiev CIV National Trophy 600 Championship v talianskej Imole zaistil Stefano Casalotto (Yamaha) pre pneumatiky D213 GP Pro prvé víťazstvo hneď pri ich prvom víkende na šampionáte. V úvodnom kole IDM Supersport na nemeckom Nürburgringu obsadil Kevin Wahre prvú priečku v oboch pretekoch na stroji Yamaha R6 a priniesol tak pneumatikám D213 GP Pro víťazný debut tiež na popredných nemeckých majstrovstvách. Pneumatiky mali debut tiež na najnáročnejších cestných pretekoch vôbec - na Isle of Man TT. Ešte predtým si ich vyskúšalo a vybralo niekoľko popredných tímov.
Kompletné portfólio hyperšportov
V priebehu posledných šiestich mesiacov Dunlop uviedol na trh tri nové hyperšportové pneumatiky. Reagoval tak na pokračujúcu separáciu jednotlivých segmentov na trhu hyperšportových pneumatík.
Andy Marfleet, európsky marketingový manažér značky, vysvetlil určenie úplne nového radu pneumatík Dunlop takto: "D213 GP Pro tvorí vrchol radu pneumatík schválených pre prevádzku na ceste, ktoré si vyberajú popredné tímy a jazdci v kategóriách Superstock a Supersport ako pre preteky na okruhu, tak aj pre cestné preteky. Pre bežné voľné jazdy na okruhu máme nové GP Racer D212, ktoré sa vlani tiež uviedli víťazstvom na francúzskych pretekoch superbikov. A pre príležitostných jazdcov na okruhoch, ktorí jazdia väčšinou len na ceste, sme už uviedli pneumatiky SportSmart2 Max, ktoré zlučujú vysokú výkonnosť s pôsobivým potenciálnym kilometrovým výkonom. S tromi novo vyvinutými pneumatikami máme teraz najčerstvejší a najinovatívnejší rad pneumatík, ktoré uspokoja požiadavky všetkých rôznych typov hyperšportových jazdcov.“
Pridané: 16.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Výpredaj pneumatík v Conti-moto.sk - Redakcia
- Dunlop uvádza na trh pneumatiky pre skútre RoadSmart III SC - Redakcia
- Dunlop predstavuje nové pneumatiky SportSmart² Max - Redakcia
- Dunlop uvádza motokrosové pneumatiky Geomax MX33 pre jazdu na premenlivom povrchu - Redakcia
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4 - Redakcia
- Dunlop predstavuje novú generáciu hyperšportových pneumatík SportSmart mk4 - Redakcia
- Majster sveta v porovnávacom teste preukázal, že Dunlop SportSmart TT sú o tri sekundy rýchlejšie - Redakcia
- Zajazdili sme si na nových Dunlop Sportsmart TT - sú najmä pre okruhových paličov - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!