Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1001 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29729
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17579)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12150)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dunlop uvádza nové pneumatiky D213 GP Pro

 Zdieľať

Pridané: 16.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5756 [Novinky - Oznam]

Dunlop uvádza na trh tretie pneumatiky v hyperšportovom segmente v priebehu posledných šiestich mesiacov. Úplne nové pneumatiky D213 GP Pro vyvinul pre skutočných "profi" jazdcov ako nástupcu pneumatík D212 GP Pro, ktoré prispievali k víťazstvu v legendárnych pretekoch Isle of Man TT.

  • Dunlop D213 GP Pro sú schválené i pre bežnú cestnú premávku
  • Sú určené pre preteky triedy Supersport a Superstock profesionálnej úrovne
  • Kompletný rad bude v celej Európe od júla
  • Už teraz majú za sebou víťazné preteky

Po debutovom víťazstve pneumatík kľúčových rozmerov a zmesí na hlavných šampionátoch Dunlop celý rad predstaví v júli. Nový rad D213 GP Pro je skonštruovaný špeciálne pre jazdcov, ktorí majú za sebou technické zázemie súťažného tímu, a ktorých motocykle sú nastavené kompletne pre pretekárske účely. Dunlop v ňom predstavuje aj celý rad najnovších technológií.

Dunlop uvádza nové pneumatiky D213 GP Pro
Dunlop uvádza nové pneumatiky D213 GP Pro

Nová, pokročilá konštrukcia predných pneumatík

Po úspešnom testovaní pri motocyklovom športe Dunlop zavádza na prednú pneumatiku najnovšiu generáciu súvislého bezšvového pásu (Jointless Belt - JLB). Najnovší systém súvislého bezšvového pásu sa skladá z troch vrstiev, ktoré preukázateľne zabraňujú deformácii pneumatiky pri pôsobení silných odstredivých síl a pri náklone do zákrut v plnej rýchlosti. K tejto novej konštrukcii súvislého bezšvového pásu sa Dunlop priklonil tiež s cieľom zabezpečiť mimoriadnu presnosť a stabilitu pri razantnom brzdení.

Najnovšia konštrukcia súvislého bezšvového pásu sa uplatňuje súbežne s novým tvarom predného profilu. Výsledkom kombinácie oboch technológií je väčšia styčná plocha pri náklone, jednoduchšie riadenie a vysoko citlivá reakcia pri zatáčaní.

Nová konštrukcia zadných pneumatík

Známa technológia súvislého bezšvového pásu značky Dunlop našla uplatnenie aj pri konštrukcii zadných pneumatík. Vďaka jednovrstvovému bezšvovému pásu z vysoko ťažného aramidu je kostra pevná, ale ľahká a ponúka mimoriadne predvídateľné správanie, dobrú spätnú väzbu a stabilnú výkonnosť.

Zadná alternatíva pre endurance

Dunlop v rade D213 GP Pro záujemcom ponúkne na zadné koleso aj alternatívu pre endurance. Ako najúspešnejší výrobca pneumatík v celej histórii Majstrovstiev sveta endurance FIM Dunlop využil poznatky získané pri úspešnom angažmáne v týchto pretekoch, aby vyvinul a na zákazku ponúkol nové zadné pneumatiky špeciálne pre preteky pre endurance. Pneumatiky sú vybavené najnovšou technológiou Heat Control značky Dunlop, ktorá zvyšuje ich odolnosť voči roztrhnutiu. Heat Control Technology vychádza z dvoch vrstiev - pevnú a trvanlivú vonkajšiu zmes kombinuje s bázovou zmesou, ktorá zlepšuje hodnotu prevádzkovej teploty pri všetkých ročných obdobiach a v rôznych konfiguráciách trati.

Dunlop uvádza nové pneumatiky D213 GP Pro
Dunlop uvádza nové pneumatiky D213 GP Pro

Nový dezén v tvaru plutvy s optimalizovaným sklonom dezénových drážok

Charakteristický dezén behúňa Dunlop navrhol s cieľom optimalizovať zahrievaciu dobu a zabezpečiť maximálny styk s vozovkou za sucha.

Víťazný debut na pretekoch

V otváracom kole náročných majstrovstiev CIV National Trophy 600 Championship v talianskej Imole zaistil Stefano Casalotto (Yamaha) pre pneumatiky D213 GP Pro prvé víťazstvo hneď pri ich prvom víkende na šampionáte. V úvodnom kole IDM Supersport na nemeckom Nürburgringu obsadil Kevin Wahre prvú priečku v oboch pretekoch na stroji Yamaha R6 a priniesol tak pneumatikám D213 GP Pro víťazný debut tiež na popredných nemeckých majstrovstvách. Pneumatiky mali debut tiež na najnáročnejších cestných pretekoch vôbec - na Isle of Man TT. Ešte predtým si ich vyskúšalo a vybralo niekoľko popredných tímov.

Kompletné portfólio hyperšportov

V priebehu posledných šiestich mesiacov Dunlop uviedol na trh tri nové hyperšportové pneumatiky. Reagoval tak na pokračujúcu separáciu jednotlivých segmentov na trhu hyperšportových pneumatík.

Andy Marfleet, európsky marketingový manažér značky, vysvetlil určenie úplne nového radu pneumatík Dunlop takto: "D213 GP Pro tvorí vrchol radu pneumatík schválených pre prevádzku na ceste, ktoré si vyberajú popredné tímy a jazdci v kategóriách Superstock a Supersport ako pre preteky na okruhu, tak aj pre cestné preteky. Pre bežné voľné jazdy na okruhu máme nové GP Racer D212, ktoré sa vlani tiež uviedli víťazstvom na francúzskych pretekoch superbikov. A pre príležitostných jazdcov na okruhoch, ktorí jazdia väčšinou len na ceste, sme už uviedli pneumatiky SportSmart2 Max, ktoré zlučujú vysokú výkonnosť s pôsobivým potenciálnym kilometrovým výkonom. S tromi novo vyvinutými pneumatikami máme teraz najčerstvejší a najinovatívnejší rad pneumatík, ktoré uspokoja požiadavky všetkých rôznych typov hyperšportových jazdcov.

Pridané: 16.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »