Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 391 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

DS auto Sumoto Brno MOTOQUAD www.foxracing.sk Indian - www.klasikmoto.sk choppermania.sk

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 1384
Áno, bolo to v pohode: 47% (653)
Nie, bolo to ďaleko za: 53% (731)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Majster sveta v porovnávacom teste preukázal, že Dunlop SportSmart TT sú o tri sekundy rýchlejšie

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 23.05.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1622 [Novinky - Oznam]

Spoločnosť Dunlop v marci uviedla na trh pneumatiky Dunlop SportSmart TT. Súčasne s tým začala rozsiahle porovnávacie testy s konkurenčnými hyperšportovými pneumatikami. Dunlop SportSmart TT boli v priemere o 2,16 % rýchlejšie než konkurencia.

David Checa porovnával rôzne hyperšportové pneumatiky pre jazdu na okruhu pri nezávisle auditovanom teste na náročnom okruhu Monteblanco v Španielsku. Bývalý jazdec MotoGP a trojnásobný víťaz FIM Majstrovstiev sveta endurance je známy svojou zásadovosťou, rýchlou jazdou a technickými schopnosťami. To z neho urobilo ideálneho kandidáta na nezávislé zhodnotenie, ktoré by Dunlop mohol porovnať s výsledkami vlastných skúšobných jazdcov.

V Monteblanco o viac než tri sekundy na kolo rýchlejšie David Checa pri teste porovnával pneumatiky Dunlop SportSmart TT, Michelin Power
RS, Pirelli Diablo Rosso Corsa a Bridgestone Battlax RS10 na 3,3 kilometra dlhom okruhu Monteblanco. Použil na to pre cesty schválenú Yamahu YZF-R1, s ktorej pretekárskou verziou má dlhoročné skúsenosti a zbieral s ňou úspechy na pretekoch 24 hodín.

David Checa nevedel, ktoré z pneumatík boli namontované na každú z 33 kilometrov dlhých etáp. Mal vždy iba za úlohu prejsť naplno desať okruhov do ďalšej výmeny pneumatík. Test pokračoval vždy ďalšími desiatimi kolesami na pneumatikách inej značky.

Majster sveta v porovnávacom teste preukázal, že Dunlop SportSmart TT sú o tri sekundy rýchlejšie
Majster sveta v porovnávacom teste preukázal, že Dunlop SportSmart TT sú o tri sekundy rýchlejšie

Medzi vôbec najrýchlejším okruhovým časom (Dunlop SportSmart TT) a najlepším časom najpomalších pneumatík (Michelin) bol zaznamenaný rozdiel troch sekúnd.

  • Dunlop SportSmart TT: 1 m 32,621 s
  • Pirelli Diablo Rosso Corsa: 1 m 33,452 s
  • Bridgestone Battlax RS10: 1 m 34,879 s
  • Michelin Power RS: 1 m 35,676 s

"Pocit z jazdy s Dunlop SportSmart TT a ich spätná väzba sa blíži k naozajstným pretekárskym pneumatikám, rovnako ako väčšina konkurenčných pneumatík pre cestné použitie majú rýchly nástup prevádzkovej teploty, ale prevyšujú ich čo do úrovne výkonnosti," konštatoval Checa.

Dmitri Talboom, produktový manažér Dunlop Europe vysvetľuje: "Práve to robí zo SportSmart TT skutočne pneumatiky typu 50 na 50, vhodné ako pre rýchlu jazdu na okruhu, tak pre cestné použitie, teda so širším rozsahom výkonnosti než pri rade pneumatík určených čisto pre jazdu po okruhu. Vďaka tomu sú ideálne pre zhoršené poveternostné podmienky, ale pritom na suchej dráhe udávajú rýchlejšie tempo ako ostatné konkurenčné pneumatiky."

Test v Monteblanco potvrdil vlastné poznatky spoločnosti Dunlop z testu na jeho podnikovom okruhu vo francúzskom Mirevale. Pri vlastnom teste spoločnosti Dunlop zaznamenali pneumatiky konkurenčných značiek priemerný čas na zdolanie jedného okruhu 1 m 24.44 s. Potom, čo bola motorka R1 obutá do pneumatík Dunlop SportSmart TT, dosiahla nový rekord s časom 1 m 22,85 s.

"Teší nás, že nezávislý test s Davidom Checom potvrdil naše dve predchádzajúce zistenia. Dokázali sme si tak dva dôležité body. Po prvé, nášmu technologickému tímu sa podarilo vytvoriť obdivuhodne všestrannú pneumatiku, ktorá udáva tempo. Po druhé, naše vlastné testovacie kapacity a podnikoví jazdci dokážu vystihnúť rozdiely medzi jednotlivými pneumatikami rovnakým spôsobom ako trojnásobný majster sveta,“ dodal Talboom.

Pôsobivý čas na prekonanie okruhu pritom podľa jazdcov nebol dosiahnutý na úkor ich pocitu pri jazde, sebadôvery alebo spätnej väzby. Jeden skúsený jazdec poznamenal, že SportSmart TT pri jazde robili dojem "pneumatík Moto2 na ceste", a ich priľnavosť bola dlhodobá a nevykazovali tendenciu k znižovaniu. Jeho tvrdenie nie je žiadnym veľkým prekvapením vzhľadom k tomu, že sa pneumatiky Dunlop v roku 2010 stali oficiálnymi pneumatikami majstrovstiev sveta Medzinárodnej motocyklovej federácie Moto2, a že Dunlop priebežne vyvíja nové zmesi a konštrukcie pre tieto najintenzívnejšie pretekárske kategórie.

Práve pre preteky na najvyššej úrovni, ako sú Moto2 a majstrovstvá sveta endurance Medzinárodnej motocyklovej federácie, vyvinula spoločnosť Dunlop nový polymér, ktorý zvyšuje priľnavosť a odolnosť pneumatík. V nových pneumatikách Dunlop SportSmart TT je tento polymér využitý ako súčasť zmesi MultiTread. Je jednou z príčin stabilnej výkonnosti pneumatík, ktorú často spomínali testovací jazdci. Štyri nové hyperšportové pneumatiky Dunlop počas jediného roka SportSmart TT sú štvrtými novými hyperšportovými pneumatikami, ktoré značka Dunlop uviedla na trh počas jediného roka. Završujú jej vlani ohlásenú stratégiu nového prístupu k tomuto segmentu, v ktorej duchu sa Dunlop rozhodol obmeniť svoj sortiment hyperšportových pneumatík tak, aby mohol ponúkať "pneumatiky pre každý typ jazdca".

18.04.2018 - Peter Herghott Fischer Čitatelia: 1996 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Zajazdili sme si na nových Dunlop Sportsmart TT - sú najmä pre okruhových paličov

Španielsko sa počas nedávnych mrazov stalo akoby naším druhým domovom; ako poslednú zo zahraničnej série sme absolvovali testovačku nových hyperšportových pneumatík Dunlop Sportsmart TT. Tie sú určené pre jazdcov, ktorí sa pravidelne vyskytujú na okruhu.

 

Výsledkom nepretržitého vývoja je, že má teraz Dunlop najmladší a najmodernejší sortiment hyperšportových pneumatík.

  • Pre profesionálnych jazdcov - D213 GP Pro - na trhu od leta 2017
  • Pre sezónnych jazdcov na okruhu - GP Racer D212 - na trhu od januára 2017
  • Pre skúsených jazdcov na okruhu aj pre jazdu na ceste - SportSmart TT - na trhu od marca 2018
  • Pre cestných jazdcov s príležitostným použitím na okruhu - SportSmart2 Max - na trhu od marca 2017

Podrobné informácie o teste v Monteblanco

  • Testované pneumatiky: Dunlop SportSmart TT, Michelin Power RS, Pirelli Diablo Rosso Corsa and Bridgestone Battlax RS10
  • Rozmery: vpredu 120 / 70ZR17, vzadu 190 / 55ZR17
  • Testy prebiehali na jedinom stroji Yamaha YZF-R1 modelového roku 2018 19. marca 2018 medzi 11.00 a 14.00 hod.
  • Poveternostné podmienky: počas celého testu zamračené, konštantná vonkajšia teplota 12 ° C

Všetky pneumatiky počas testu absolvovali dve jazdy (2x 10 kôl), aby boli pre všetky značky zabezpečili skutočne rovnaké podmienky. Na regulárnosť testu a rovnaké podmienky dohliadal David Salom, viacnásobný majster Španielska na ceste a účastník Majstrovstiev sveta
superšportov a superbikov.

Pridané: 23.05.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria