Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1479 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28500
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16973)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11527)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dvojtest BMW R nineT Scrambler a R nineT Urban GS - bratia, ale rozdielni 2/2

 Zdieľať

Pridané: 06.08.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 12325 [Testy a predstavenia - Test]

Dvojtest BMW R nineT Scrambler a R nineT Urban GS - bratia, ale rozdielni

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík

Začínam na Urban GS. Samotná jazda na ňom je zábavná. Tóny, ktoré vychádzajú z laufu sú presne tie, ktoré chcete od dvojvalca počuť a sem tam aj praskne, ako sa na tento typ motorečky hodí. Zo začiatku som sa tých terénnych pneu bál, ale dobre zvládajú aj asfalt a nie sú až také hlučné. Na sedadle sa cítite veľmi pohodlne, a tak je jazda pre jazdca príjemnejšou. Urban GS vám dáva najavo, že sa nebojí ani menšieho terénu, čo naznačuje predný blatník a obutie. Nemusel som ho brať ani na poľné cesty, v Bratislave a okolí som mal možnosť skúšať poriadne nerovnosti, nánosy blata z poľných ciest po dažďoch, vyfrézovaný povrch cesty a podobne. Nie je potrebné pri takýchto podmienkach sa znepokojovať a ísť nejako pomaly, Urban je na takýchto cestách ako doma, a tak môžete bez uberania plynu pokračovať.

Brzdy sú ako inak v dnešnej modernej dobe Brembo, a tak je možné brzdiť iba jedným prstom. Nie je tu síce ukazovateľ stupňa zaradenej rýchlosti, ale motor nie je potrebné nejako vytáčať, ťahá krásne odspodu, tak sa na 6. prevodový stupeň dostanete pomerne rýchlo. Dizajn je to, z čoho tento model ťaží, preto je možné, že budete vidieť R nineT Urban GS odparkovaný niekde pred kaviarňou, a niekde na poľnej ceste ho stretnete skôr zriedkavejšie.

dizajn, zvuk, prehľadnosť budíku


Druhým pánom na holenie je Scrambler. Motor je zhodný s tým, čo je v Urban GS, a tak ho tiež nie je možné prehliadnuť. Tento konkrétny kúsok je taktiež vybavený doplnkami a vo výbave má tiež terénne pneumatiky, ktoré sú taktiež voľbou kupujúceho, a teda bez príplatku. Má aj biele blinkre a už vyššie spomínaný protipreklzový systém ASC. Do výbavy by som priplatil aj za vypletané kolesá, ktorými disponoval Urban GS, lebo kombinácia terénnych pneu a normálnych ráfikov nie je najšťastnejšou voľbou. Tento typ terénnych pneu nie je už tak dobrý na cestu, a valivý odpor a zvuk, ktorý pri rýchlosti vydávajú, nie je práve príjemný. Je tu ešte výfuk od Akrapoviču, ale je celkom utlmený.

Beriem Scramblera na výlet s partiou jogurtov a naháčov. Vydávame sa na jazdu v piatok v noci, hrozia prehánky a búrky. Akonáhle vidím zloženie partie a motoriek, tak si uvedomujem, že mám najslabšiu moto. No pri jazde to tak už nie je. V noci sa mimo diaľnice nedá letieť extrémnou rýchlosťou, a tak sa bez problémov držím ostatných kamošov. Motor ťahá odspodu, a tak je pre mňa ľahké udržovať tempo na výjazdoch zo semafórov, kruháčov a podobne. Samozrejme, som obmedzený rýchlosťou 160 km/h, ale po túto hodnotu sa dostanem rýchlo, a tak nemám problém.

Podvozkovo je skrembler tvrdší ako urban gé es, ale nie je to nič, čo by ste nevydržali. Cestou naspäť z výletu nám popršalo, a tak som okúsil aj systém ASC a poviem vám, že stráži zadok motorky dobre. Najväčší problém som videl v rozmeroch motora, ktorý trčí do strán, ale v zápche v Bratislave ma táto obava opustila, nie ste o nič širší ako vaše nohy, a tak nie je problém sa prepletať pomedzi autá. Rozmery motorky sa stratia, a tak máte pocit, že sedíte na menšej motorke. Scrambler je tiež typom, ktorý bude odparkovaný pred kaviarňou, a nečudoval by som sa, kebyže čaká na svojho pána, ktorý je oblečený v obleku. Oblek sa k tomuto štýlu motorky jednoducho hodí.

dizajn, svižný motor tvrdší podvozok, tvrdé Metzeler Karoo 3

BMW R nineT Urban GS

BMW R nineT Scrambler
Dvojtest BMW R nineT Scrambler a R nineT Urban GS - bratia, ale rozdielni
Dvojtest BMW R nineT Scrambler a R nineT Urban GS - bratia, ale rozdielni
Dvojtest BMW R nineT Scrambler a R nineT Urban GS - bratia, ale rozdielni

Názor ďalšieho redaktora:

FilipFM (jazdil Urban GS)

Urban GS svojim vzhľadom odkazuje na klasickú BMW R 80, prvú z rodu GS, ktorá položila základ pre celú kategóriu adventure motocyklov. Čakal by som, že keď sa už BMW pustí do oživenia takej významnej klasiky, vytvorí stroj držiaci sa pôvodných princípov, ktoré stáli pri zrode R 80. Už samotné slovo Urban v názve ale naznačuje zameranie stroja skôr na cesty, a tam skutočne aj patrí.

Motocyklu nemôžete uprieť jeho osobitý šarm. Dizajnérom sa skvele podarilo vniesť nádych histórie do inak plne moderného stroja. Motor má slušný záťah, no čo vás skutočne prinúti potiahnuť za plyn, je pekný chraplák vychádzajúci z koncovky výfuku. Predná maska ukrýva okrúhly decentný budík s malým displejom. BMW sa skutočne snažilo očesať z motorky čo najviac elektroniky. Rovné, ploché sedlo, vystavenie vetru, minimalistické ukazovatele, to všetko upriamuje jazdcovu pozornosť na užívanie si jazdy než na prekonávanie dlhých vzdialeností.

S Urban GS som počas jedného víkendu absolvoval značnú porciu kilometrov. Presun po R1 z Bratislavy do Banskej Bystrice ma poriadne vysilil. No v zákrutách kopcov stredného Slovenska sa mohla motorka naplno prejaviť. Tenké tvrdé sedlo mi nevadilo, no prial by som endurovejšiu ergonómiu posedu s menej natiahnutými rukami. Počas noci som ocenil svietivosť veľkého predného svetlometu.

Cestou som miestami premýšľal, aký je vlastne účel tejto motorky. Na dlhé cesty určená nie je. Napriek slovu Urban v jej názve mi príde viac ako litrový boxer prisilný a nie príliš obratný v mestskom ruchu. Jazda skrz kopce Horehronského regiónu ma ale presvedčila. Celú pointu BMW R nineT Urban GS vidím vo vlastnení stroja, ktorý vás bude lákať svojim vzhľadom a charakterom, aby ste sa na ňom znovu a znovu odviezli.

dizajn, zvuk, kvalita spracovania detailov tuhé sedlo

Dvojtest BMW R nineT Scrambler a R nineT Urban GS - bratia, ale rozdielni

Konkurencia

V dnešnej dobe, keď všetci šalejú za retro a heritage modelmi, tu máme fakt pestrú paletu konkurentov zo všetkých končín sveta. Do úvahy môžeme brať aj parametrovo odlišné stroje, ktoré však majú podobnú dynamiku a charakter ako naše bavoráky. Je ich však natoľko veľa, a s natoľko rozdielnymi údajmi a cenami, že písomné porovnanie s R nineT by bolo dlhšie než samotný test. Preto len stručne:

Triumph ponúka hneď dva modely, a to základný Bonneville T120 s vyšším krúťakom a vychytanejšími detailami, prípadne niečo ako jeho zmenšeninu, Street Scrambler. Ten má 900 kubíkov, slabšie hodnoty, ale najnižšiu cenu z celého výberu.

Z fabriky vzdialenej od BMW iba "cez kopec" pochádza rival menom Moto Guzzi V9 Roamer. Ten má úplne najslabší krúťak zo všetkých, 62 Nm pri troch tisíckach, ale charakterom motora a aj dynamikou sa ku bavorákom približuje najviac. Cenu má tri tisícky pod BMW.

Predstav si, sú tu aj dva modely z Japonska: Honda CB1100EX (prípadne RS) a scramblerovská variácia okolo yamaháckeho 950-kubíkového véčkového dvojvalca SCR950. Honda nastavila cenovku o zhruba deväť kíl nižšie, ale Yamaha až o celé tri litre.

Zabudnúť by sme nemali ani na americké železo od Harley-Davidson. To sa nijako nepotrebuje tváriť na retro, je tradične nemenné už desaťročia. V tomto prípade je ťažšie vybrať najbližšieho rivala, ale pravdepodobne ním bude Sportster Custom so známym tisícdvestovkovým vzducháčom produkujúcim 96 Nm pri 3 750 otáčkach, a cenou o tisíc eur nižšou od BMW.

Je jasné, že v tejto kategórii bude človek vyberať skôr podľa srdca než peňaženky, pretože ak by prachy nemal, tak by sa nepozeral po takýchto úzko špecializovaných (a nie lacných) modeloch. Fakt treba ísť po štýle, ktorý ti je najbližší, a s ktorým budeš najspokojnejší.

Všetky možné údaje vrátane aktuálnych cien nájdeš v rozsiahlej tabuľke úplne dole.

BMW R nineT Urban GS

Záver

Tak tak, Scrambler a Urban GS sú vlastne zrkadlami fiktívneho Jürgena a Giancarla: prvý je značne svojskejší, takpovediac chladnejší, akoby iba priemyselne zložený a posadený rovno do industrálneho prostredia, kým ten druhý je uvoľnenejší, svetu otvorenejší, obľubujúci horské zákruty, bezstarostné túlanie, a vlastne všetko, čo vyzretý flegmatický motorkár má rád.

Oba modely stoja rovnako, a to 12 950 eur. Túto sumu však treba brať len ako minimály základ, pretože vďaka ich strohej výbave je tu obrovský priestor na personalizáciu, či už pomocou vlastných rúk alebo širokánskych možností v rámci továrenského programu BMW Individual.

Môžem prezradiť, že tieto bavoráky boli pre nás interne jedny z najdiskutovanejších motoriek v tejto sezóne. Nedajú sa načítať behom krátkej jazdy a nedá sa ani celkom presne povedať pre koho sú určené. Majú natoľko silné charaktery, že postupne začnú svojho majiteľa dosť ovplyvňovať. A to sa nám veľmi páči! Od nás každopádne klobúk dole a palec hore!

Plusy, mínusy modelu BMW R nineT Scrambler

zvuk, tvrdohlavosť (alebo svojhlavosť - niekto to môže považovať za mínus) tvrdé zadné odpruženie, tvrdé Metzeler Karoo 3

Plusy, mínusy modelu BMW R nineT Urban GS

zreteľný odkaz na R 80 GS, celkový koncept a estetika, zvuk v teréne príliš mäkká predná vidlica

Dvojtest BMW R nineT Scrambler a R nineT Urban GS - bratia, ale rozdielni

Video: BMW R nineT Urban G/S 2017

Video: BMW R nineT Scrambler 2016

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BMW R nineT Scrambler 2017 + R nineT Urban GS 2017

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 5,2 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 17 l (3,5 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 260 km
Cena (platí pre oba modely) 12 950 eur
Počet dealerstiev BMW na Slovensku 4 (BA, BB, ZA, KE)

Ceny vybraných doplnkov (platia pre oba modely)

alarm 222 eur
trakčná kontrola 323 eur
biele LED smerovky 101 eur
chrómované zvody 91 eur
vyhrievané rukoväte 212 eur
vypletané kolesá 398 EUR
nádrž z brúseného hliníka 1 008 eur
Online konfigurátor: Scrambler / Urban GS

Ceny vybraných ND (platia pre oba modely)

Páčka brzdy 75,99 eur
Stupačka 50,38 eur
Spätné zrkadlo 74,33 eur
Smerovka 39,50 eur (predná, LED)
Svetlomet 198,73 eur

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík, FilipFM
Foto: Michal Meško - Cuba

Motocykle na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovenská republika. Redaktor jazdil v oblečení KLMwear, rukaviciach 4SR a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Motocykle boli počas testu ošetrované kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 BMW R nineT Scrambler 2017 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Triumph Street Scrambler 2017 Triumph Bonneville T120 2017 Harley-Davidson XL1200C Sportster Custom 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMWTriumphTriumphHarley-Davidson
Model:R nineT ScramblerR nineT Urban G/SStreet ScramblerBonneville T120XL1200C Sportster Custom
Rok:20172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:NaháčNaháčKlasikaKlasikaChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)dvojvalcový boxer (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1170 ccm1170 ccm900 ccm1200 ccm1202 ccm
Max. výkon:110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot.110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot.55.1 k (40.5 kW) / 6000 ot.80.2 k (59.0 kW) / 6550 ot.68.0 k (50.0 kW) / 5750 ot.
Max. krútiaci moment:119 Nm / 6000 ot.116 Nm / 6000 ot.80 Nm / 2850 ot.105 Nm / 3100 ot.96 Nm / 3750 ot.
Kompresný pomer:12.0:112.0:110,55:110.0
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm101.0 x 73.0 mm84,6 x 88,0mm97,6 x 80mm88.9 x 96.8 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)OHC (4V)DOHC
Chladenie:vzduchom a olejomvzduchom a olejomkvapalinoukvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardanreťazreťazremeň
Zdvih vpredu:125 mm125 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:140 mm140 mm120 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovájednokotúčová, 2-piestik Nissindvojkotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm310 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70 R 19120/70 ZR 19100/90 R19100/90-18130-16
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2-piestik Nissinjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm255 mm255 mm
Pneu vzadu:170/60 R 17170/60 ZR 17150/70 R17150/70 R17150-16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:206 kg224 kg255 kg
Hmotnosť s náplňami:222 kg221 kg
Výška sedla:785 mm850 mm790 mm785 mm710 mm
Rázvor:1476 mm1527 mm1446 mm1445 mm
Dĺžka:2200 mm2175 mm2225 mm
Šírka:890 mm870 mm
Objem nádrže:17 l17 l16 l14.5 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.6 s3.6 s
Spotreba paliva:5.1 l/100km5.1 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 250 kmcca 250 kmcca 241 km
Servisný interval:10 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:za príplatokza príplatokáno, v sériiáno, v sériinie
Palivové mapy:áno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériinie
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:za príplatokza príplatok
El. Podvozok:nie
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatokza príplatok
Iná výbava:bezkľúčové zapaľovanie
Poznámka:
Poznámka:Cena 7/2017: 12 950 eurCena 7/2017: 12 950 eurCena 7/2017: 9 595 eurCena 7/2017: 11 570 eurCena 07/2017: od 11 900 eur
Foto:
 BMW R nineT Scrambler 2017 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Yamaha SCR950 2017 Honda CB1100 EX 2017 Moto Guzzi V9 Roamer 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMWYamahaHondaMoto Guzzi
Model:R nineT ScramblerR nineT Urban G/SSCR950CB1100 EXV9 Roamer
Rok:20172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:NaháčNaháčKlasikaKlasikaKlasika
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)dvojvalcový boxer (4T)vidlicový dvojvalec (4T)štvorvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1170 ccm1170 ccm942 ccm1140 ccm853 ccm
Max. výkon:110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot.110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot.52.1 k (38.3 kW) / 5500 ot.89.8 k (66.0 kW) / 7500 ot.55.0 k (40.4 kW) / 6250 ot.
Max. krútiaci moment:119 Nm / 6000 ot.116 Nm / 6000 ot.79.5 Nm / 3000 ot.91 Nm / 5500 ot.62 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:12.0:112.0:19.0 : 19.5 :110,5:1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm101.0 x 73.0 mm85.0 x 83.0 mm73.5 x 67.284 x 77 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)OHC (2V)
Chladenie:vzduchom a olejomvzduchom a olejomvzduchomvzduchom a olejomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardanremeňreťazkardan
Zdvih vpredu:125 mm125 mm135 mm
Zdvih vzadu:140 mm140 mm110 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovájedno kotúčovádvojkotúčovájednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembo
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm298 mm296 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 R 19120/70 ZR 19100/90-19M/C 57H110/80-18100/90 R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2-piestokový strmeň
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm298 mm256 mm260 mm
Pneu vzadu:170/60 R 17170/60 ZR 17140/80R17M/C 69H140/70-18150/80 R16
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:222 kg221 kg252 kg255 kg210 kg
Výška sedla:785 mm850 mm830 mm790 mm785 mm
Rázvor:1476 mm1527 mm1575 mm1490 mm1465 mm
Dĺžka:2200 mm2175 mm2255 mm2200 mm2240 mm
Šírka:890 mm870 mm895 mm830 mm
Výška:1170 mm1130 mm
Svetlá výška:145 mm135 mm150 mm
Objem nádrže:17 l17 l13.2 l16.8 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.6 s3.6 s
Spotreba paliva:5.1 l/100km5.1 l/100km4.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 250 kmcca 250 kmcca 286 km
Servisný interval:10 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:za príplatokza príplatokáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED smerovky:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Poznámka:
Poznámka:Cena 7/2017: 12 950 eurCena 7/2017: 12 950 eurCena 7/2017: 9 990 eurCena 7/2017: 12 090 eurCena 8/2017: približne 9 999 eur

<

Pridané: 06.08.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: