Anketa:
O majstrovských tituloch v endure rozhodnuté
ZdieľaťPridané: 26.09.2003 Autor: sita
Čitatelia: 6260 [Šport - Enduro]
Výsledky medzinárodných majstrovstiev SR v endure
PÚCHOV/VIESKA 21. septembra (SITA) - Vo Vieske pri Púchove vyvrcholil počas víkendu seriál medzinárodných majstrovstiev Slovenska v motoristickom endure. Až 176 jazdcov zo Slovenska a Českej republiky bojovalo na 60 km dlhom okruhu poslednýkrát v sezóne o body do seriálu. Majstrami SR sa stali v kubatúre do 125 cc Róber Kapajčík, v 250-kach Radek Matoška, v štvortaktoch Jaroslav Katriňák, medzi veteránmi Zdeněk Halata, najlepším juniorom sa stal Štefan Svitko a dorasteneckej kategórii kraľoval Adam Šipikal.
Výsledky pretekov vo Vieske (po dvoch súťažných dňoch):
I. výkonnostná trieda 125 ccm:
1. Ladislav Krasňan (SR) Honda
2.Peter Karumník (SR) KTM
3.Zdeněk Cyprian (ČR-licencia SMF) KTM
I. výkonnostná trieda 250 ccm:
1.Radek Matoška (SR) TM
2.Ivan Jakeš (SR) Honda
3.Peter Králik (SR) Honda
I. výkonnostná trieda 4T:
1. Jaroslav Katrinák (SR) VOR
2. Štefan Svitko (SR) Honda
3. Zlatko Novosád (SR) Husqvarna
Veteráni:
1. Zdeněk Halata (ČR-licencia SMF)
2. Radomír Stodúlka (ČR) Husaberg
3. Ján Krátky (SR) KTM
Dorast:
1. Libor Knébl (ČR) Honda
2. Adam Šipikal (SR) TM
3. Marek Haviar (SR) Honda
Víťazi II. a III. výkonnostnej triedy:
II.VT 125ccm:
1. Peter Veteška (SR) Husqvarna
II.VT 250ccm:
1. Michal Ozimý (SR) Husqvarna
II.VT 4T:
1. Lukáš Holub (ČR-licencia SMF) KTM
III.VT 125ccm:
1. Miroslav Ševela (SR) KTM
III.VT 250ccm:
1. Roman Koričár (S) Honda
III.VT 4T:
1. Peter Podmanický (SR) KTM
Tituly majstrov Slovenska:
125 ccm :
Róbert Kapajčík
250 ccm:
Radek Matoška
4T:
Jaroslav Katriňák
Veteráni:
Zdeněk Halata (ČR-licencia SMF)
Juniori:
Štefan Svitko
Dorast:
Adam Šipikal
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 26.09.2003 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Slovenský Trophy team chce skončiť v prvej desiatke - sita
- Slováci vyrovnali historickú 6. priečku z Fínska - sita
- V Lazoch pod Makytou suverénny Katriňák - sita
- Šesťdňová - Slováci dobiehajú Španielov - sita
- Slovenská účasť na Dakare potvrdená! - Herghott
- Šesťdňová 2007, Chile – úspech slovenského endura! - Awia
- V Lozorne štart motokrosárskej sezóny - sita
- Víťazom VC Katalánska v triede do 125 cc Poggiali - sita
- Poggiali víťazom GP Austrálie do 125 cc - sita
- Skvelá premiéra Poggialiho, dráma v triede do 125 cc - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!