ISSN 1336-6491 | Online: 3440 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Maco Racing Team v Le Mans 2019

 Zdieľať

Pridané: 23.04.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2978 [Šport - Cestné Motocykle]

Slovenský motocyklový tím Maco Racing vstúpil do svojej 17. sezóny na majstrovstvách sveta vytrvalostných pretekov motocyklov 24-hodinovými pretekmi vo francúzskom Le Mans, ktoré boli zároveň druhým podujatím sezóny 2018/2019.

Maco Racing Team v Le Mans 2019
Maco Racing Team v Le Mans 2019

Pre tím Maco Racing začali ťažkosti už krátko pred podujatím, kedy sa majiteľovi tímu ospravedlnil jeden z pretekárov, Francúz Louis Bulle a v tíme za neho museli hľadať náhradníka. Tým sa nakoniec stal Švajčiar David Chevalier, ktorý tak doplnil Francúza Anthony Dos Santosa a Rakúšana Juliana Mayera. Po 30. mieste v kvalifikácii sa slovenský tím v samotných pretekoch prepracoval už na 13. miesto s výhľadom na ďalší postup nahor. V siedmej hodine pretekov však Dos Santos ťažko havaroval a hoci sám zostal bez zranenia, motocykel bol natoľko poškodený, že jeho oprava znamenala prepad tímu na koniec klasifikácie pretekov. Aj napriek tomu dokázal tím Maco Racing preteky dokončiť na 32. mieste celkovo a pätnástom v rámci triedy EWC. Najbližšie podujatie svetového šampionátu sa uskutoční ako 8-hodinové preteky 11. mája na Slovakia Ringu.

Maco Racing Team v Le Mans 2019
Maco Racing Team v Le Mans 2019

Martin Kuzma, majiteľ tímu Maco Racing:
„Hneď prvý problém nastal dva dni pred odchodom do Le Mans, kedy sa nám ospravedlnil Bulle a táto situácia ovplyvnila celú našu účasť na tomto podujatí. V tréningoch a kvalifikáciách sme sa sústredili predovšetkým na nastavenie motocykla pre preteky, čo bolo naším hlavným cieľom. Po štarte z 30. miesta sa nám darilo všetko podľa predstáv, v pohode sme sa posunuli už na 13. miesto, ale prišla rana ako z dela, Anthony v slipstreame trafil jazdca pred sebou a tam sa dokonali naše ťažkosti. Dvadsať minút sme čakali na zničený motocykel, ktorého následná oprava trvala pol hodiny. Potom už nešlo o čo bojovať, ale tím sa rozhodol pokračovať, aby sme testovali nové diely, ktoré sa dajú najlepšie vyskúšať práve v takejto záťaži. Ďakujem všetkým našim partnerom a fanúšikom za podporu a za to, že nám zachovali priazeň a držali nám palce až do konca.“

Text: Richard Karnok

Maco Racing Team v Le Mans 2019
Maco Racing Team v Le Mans 2019

Mapa:

Pridané: 23.04.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »