Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3309 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

24 hodinové vytrvalostné preteky sú lákadlom pre Hondu ale aj slovenský Maco Racing

 Zdieľať

Pridané: 19.04.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3523 [Šport - Cestné Motocykle]

Tento víkend (20/21. apríl) sa na okruhu Bugatti vo Francúzsku koná druhé kolo majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov FIM 2018/2019, 24 Heures Motos v Le Mans.

Tím F.C.C. ako úradujúci majster svetového šampionátu TSR Honda France sa bude snažiť obhájiť svoj titul, zatiaľ čo Honda Endurance Racing team sa bude chcieť vrátiť na pódium.

The 24 Heures Motos Honda s endurance teams
The 24 Heures Motos Honda s endurance teams

Od vtedy, čo boli tímy naposledy v akcii, na otváracom kole šampionátu 2018/2019, minulý september v legendárnom Bol d'Or, uplynulo už pol roka. Tím F.C.C. TSR Honda France oslavoval po pretekoch s jazdcami Freddy Foray, Mike di Meglio a Josh Hook, ktorí vyhrali po 24 hodinách na Honda Fireblade, pričom na víťazstvo sa budú pevne zameriavať i tento víkend.

Tím vytrvalostných pretekov Hondy do Le Mans posiela obnovenú zostavu jazdcov, pretože pribrali Sébastiena Gimberta, bývalých jazdcov MotoGP #111 Fireblade, Randyho de Puniet a Yonny Hernandeza. Po absolvovaní úspešných predsezónnych testov si je tím Honda pred 24 hodinovými pretekmi istý.

Medzi ďalšie tímy Hondy, ktoré budú na vyčerpávajúcom 24-hodinovom podujatí pretekať, patria National Motors, RAC 41 (STK) a SC-Project Paton Reparto Corse (STK).

Le Mans sa pre Fireblade v posledných rokoch osvedčil ako dobrý lovecký revír. Tím TSR Honda France vyhral a tím vytrvalostných pretekov Hondy sa umiestnil na druhom mieste.

The 24 Heures Motos Honda s endurance teams
The 24 Heures Motos Honda s endurance teams

Vytrvalostné preteky sú rastúcim športom - nielen v návštevnosti fanúšikov, ale aj na trati, kde na 24 hodinových pretekoch bude tento víkend štartovať 60 tímov. Preteky sa majú začať v sobotu (20. apríla) o 15:00 hod. miestneho času (Britský letný čas +1hod.) a skončia v nedeľu (21. apríla) o 15:00 hod. miestneho času (Britský letný čas +1hod.).

Slovenský tím Maco Racing na Le Mans:

Aktuálna sezóna je pre tím Maco Racing, ktorý nedávno oslávil 20 rokov svojej existencie, už sedemnástou vo svetovom šampionáte Endurance. Slovenský tím, ktorý v minulosti dosiahol množstvo úspechov, keď jeho pretekári dvakrát vystúpili na pódium a v roku 2017 sa stal najúspešnejším súkromným tímom svetového šampionátu, bude pokračovať v rovnakom jazdeckom obsadení, v akom sa predstavil v septembri vo Francúzsku. Tímový motocykel Yamaha osedlajú Francúzi Louis Bulle a Anthony Dos Santos a spolu s nimi Rakúšan Julian Mayer. Po aprílových pretekoch v Le Mans sa tím Maco Racing o niekoľko týždňov neskôr, 11. mája, predstaví aj domácemu publiku na Slovakia Ringu, kde sa už po tretíkrát uskutočnia osemhodinové preteky svetového šampionátu FIM EWC.

Maco Racing tím 2019
Maco Racing tím 2019

Nielen na majstrovstvách sveta bude chcieť slovenský tím Maco Racing nadviazať na svoje úspechy. Rovnako v medzinárodnom šampionáte Alpe Adria pomýšľa na najvyššie priečky, keď v sedle tímovej Yamahy bude celkové prvenstvo v triede Supersport obhajovať 13-ročný slovenský pretekár Michal Búlik. V triede Superstock 600 sa predstaví juhoafrický pretekár Taric Van Der Merwe, vlaňajší druhý muž celkovej klasifikácie európskeho pohára triedy Supersport 300. Maco Racing Team však nasadí svoj motocykel opäť v triede Superstock 1000, kde ho aj tento rok bude reprezentovať aktuálny majster Slovenska Tomáš Svitok.

Martin Kuzma, majiteľ tímu: „Tak ako každý rok, aj tentoraz sa na pretekársku sezónu pripravujeme svedomito, aby sme opäť mohli bojovať o čo najvyššie priečky v oboch šampionátoch. Máme výborných pretekárov, ktorí svoje kvality už neraz potvrdili a takisto sa môžeme spoľahnúť na technické zabezpečenie, ktoré je aj vďaka našim partnerom na vysokej úrovni. Vo svetovom šampionáte FIM EWC chceme opäť bojovať o najlepšie pozície medzi súkromnými tímami a radi by sme potrápili aj tie továrenské. Už neraz sme predviedli, že sa dokážeme umiestňovať v Top 10, či dokonca v Top 5 a pokiaľ bude stáť na našej strane aj toľko potrebné šťastie, verím, že sa nám to podarí.“

Maco Racing tím 2019
Maco Racing tím 2019

Sleduj tu: fimewc.com a tiež Eurosport 2

Okruh Le Mans

Mapa:

Pridané: 19.04.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »