Anketa:
Omega Maco Racing Team bude štartovať na osemhodinovke v japonskej Suzuke 2019
ZdieľaťPridané: 16.07.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2505 [Šport - Cestné Motocykle]
Sezóna majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov cestných motocyklov vyvrcholí 29. júla 2019 osemhodinovými pretekmi v japonskej Suzuke. Na mieste bude štartovať aj slovenský tím Maco Racing s podporou spoločnosti Omega. Za riadidlami tímovej Yamahy sa budú striedať Poliak Pawel Szkopek a Brit James Ellison, účasť tretieho pretekára je predmetom rokovaní.
Pre výborného poľského pretekára Pawla Szkopka, ktorý niekoľko dní po pretekoch v Suzuke oslávi 44 narodeniny, to nebude prvá spolupráca so slovenským tímom. V minulosti štartoval ako jazdec Maco Racing Teamu práve na pretekoch svetového šampionátu EWC a za sebou má aj štarty v šampionátoch World Superbike a World Supersport.
38-ročný Brit James Ellison má počas kariéry na svojom konte množstvo úspechov, pričom v roku 2003 sa stal majstrom sveta v seriáli EWC, keď bol jeho tímovým kolegom Američan Jason Pridmore. Okrem toho Ellison štartoval aj v seriáli MotoGP, World Superbike, World Supersport a v posledných rokoch je účastníkom šampionátu British Superbike.
Tím Maco Racing štartoval v japonskej Suzuke už v minulosti. V roku 2007 obsadil druhé miesto v triede Superproduction, o dva roky neskôr bol v celkovom hodnotení pretekov na vynikajúcom 11. mieste. Tento rok má slovenský tím v doterajšom priebehu šampionátu smolnú sezónu, keď na predchádzajúcich podujatiach seriálu vybojoval len 12 bodov a v priebežnom hodnotení je na 26. mieste.
Martin Kuzma, majiteľ tímu: „S túžbou zúčastniť sa s naším tímom na osemhodinových pretekoch v Suzuke nás oslovil Pawel Szkopek so svojím partnerom, spoločnosťou Omega. S radosťou sme do tohto projektu šli, pretože v doterajšom priebehu sezóny nás postretlo mnoho smoly a v Japonsku, kam sme pôvodne neplánovali ísť, tak môžeme aspoň čiastočne zvrátiť pre nás nepriaznivý vývoj sezóny. Do Japonska pôjdeme s rešpektom ku všetkým tímom, ktoré tam budú, keďže toto podujatie je pre motocyklové továrne mimoriadne prestížnym a do pretekov nasadzujú známe mená aj z ostatných svetových šampionátov. V minulosti sa nám tam však darilo, a tak do Japonska odcestujeme s nádejou. Ďakujem všetkým našim partnerom, ktorí pri nás stoja aj napriek ťažkým časom, ktoré prežívame. Vytrvalostný šport je v mnohom o šťastí, raz si hore, potom zase dole, výsledok sa nedá kúpiť. My sa však vždy pripravujeme na sto percent a rovnako je tomu aj pred podujatím v Suzuke. kam cestujeme hneď po skončení pretekov šampionátu Alpe Adria v nemeckom Oscherslebene.“
Pridané: 16.07.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- MS ENDURANCE 2019 vyvrcholili v Japonsku i s Maco Racing tímom - Redakcia
- Maco Racing Team na osemhodinvke domácom Slovakia Ringu 2019 - Redakcia
- Vytrvalostné preteky „8 hours of Slovakia ring“ vyhral YART - Redakcia
- Majstrovstvá sveta EWC 2019 počas „supervíkendu“ na SLOVAKIA RINGU - Redakcia
- 8 Hours of SLOVAKIA RING 2019 - FIM EWC majstrovstvá sveta - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team v Oscherslebene tretí! - Redakcia
- Maco Racing Team v Le Mans 2019 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team úspešný v osemhodinovke Oscherslebene 2015 - Redakcia
- Maco Racing Team v Portugalsku uhájil Top 10 v MS 2020 - Redakcia
- 8-hodinové preteky na Slovakia ringu vyhral tím GMT94 Yamaha - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!