ISSN 1336-6491 | Online: 3141 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Omega Maco Racing Team bude štartovať na osemhodinovke v japonskej Suzuke 2019

 Zdieľať

Pridané: 16.07.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2505 [Šport - Cestné Motocykle]

Sezóna majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov cestných motocyklov vyvrcholí 29. júla 2019 osemhodinovými pretekmi v japonskej Suzuke. Na mieste bude štartovať aj slovenský tím Maco Racing s podporou spoločnosti Omega. Za riadidlami tímovej Yamahy sa budú striedať Poliak Pawel Szkopek a Brit James Ellison, účasť tretieho pretekára je predmetom rokovaní.

Pavel Szkopek
Pavel Szkopek

Pre výborného poľského pretekára Pawla Szkopka, ktorý niekoľko dní po pretekoch v Suzuke oslávi 44 narodeniny, to nebude prvá spolupráca so slovenským tímom. V minulosti štartoval ako jazdec Maco Racing Teamu práve na pretekoch svetového šampionátu EWC a za sebou má aj štarty v šampionátoch World Superbike a World Supersport.

James Ellison
James Ellison

38-ročný Brit James Ellison má počas kariéry na svojom konte množstvo úspechov, pričom v roku 2003 sa stal majstrom sveta v seriáli EWC, keď bol jeho tímovým kolegom Američan Jason Pridmore. Okrem toho Ellison štartoval aj v seriáli MotoGP, World Superbike, World Supersport a v posledných rokoch je účastníkom šampionátu British Superbike.

Tím Maco Racing štartoval v japonskej Suzuke už v minulosti. V roku 2007 obsadil druhé miesto v triede Superproduction, o dva roky neskôr bol v celkovom hodnotení pretekov na vynikajúcom 11. mieste. Tento rok má slovenský tím v doterajšom priebehu šampionátu smolnú sezónu, keď na predchádzajúcich podujatiach seriálu vybojoval len 12 bodov a v priebežnom hodnotení je na 26. mieste.

Maco Racing team
Maco Racing team

Martin Kuzma, majiteľ tímu: „S túžbou zúčastniť sa s naším tímom na osemhodinových pretekoch v Suzuke nás oslovil Pawel Szkopek so svojím partnerom, spoločnosťou Omega. S radosťou sme do tohto projektu šli, pretože v doterajšom priebehu sezóny nás postretlo mnoho smoly a v Japonsku, kam sme pôvodne neplánovali ísť, tak môžeme aspoň čiastočne zvrátiť pre nás nepriaznivý vývoj sezóny. Do Japonska pôjdeme s rešpektom ku všetkým tímom, ktoré tam budú, keďže toto podujatie je pre motocyklové továrne mimoriadne prestížnym a do pretekov nasadzujú známe mená aj z ostatných svetových šampionátov. V minulosti sa nám tam však darilo, a tak do Japonska odcestujeme s nádejou. Ďakujem všetkým našim partnerom, ktorí pri nás stoja aj napriek ťažkým časom, ktoré prežívame. Vytrvalostný šport je v mnohom o šťastí, raz si hore, potom zase dole, výsledok sa nedá kúpiť. My sa však vždy pripravujeme na sto percent a rovnako je tomu aj pred podujatím v Suzuke. kam cestujeme hneď po skončení pretekov šampionátu Alpe Adria v nemeckom Oscherslebene.“

Pridané: 16.07.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »