ISSN 1336-6491 | Online: 2312 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Predposledné podujatie MS GP Speedway 2019 vo Veľkej Británii – Vaculík šiesty

 Zdieľať

Pridané: 25.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2473 [Šport - Plochá dráha]

Počas uplynulej soboty sa na „Principality Stadium“ v Cardiffe vo Veľkej Británii uskutočnilo už predposledné podujatie prestížneho seriálu majstrovstiev sveta FIM Speedway Grand Prix 2019, kde opäť nechýbal náš najlepší plochodrážny jazdec – Martin VACULÍK.

Víťazom tohto-víkendovej Speedway GP sa stal dánsky jazdec Leon Madsen, ktorému v priebežnom poradí po Cardiffe patrí tretie miesto so ziskom 109 bodov. Madsen po dojazdení : „Tento rok som všetkým ukázal, že patrím do GP. Získať medailu by bol naozaj veľký úspech vzhľadom na zranenia, ktoré som musel počas sezóny riešiť. Som neuveriteľne šťastný z toho, ako vyzerajú výsledky. Chodím do Torunu veľmi rád a urobím tam maximum. Uvidíme, čo sa stane.„

Martin Vaculík - Cardiff GP 2019 - plochá dráha
Martin Vaculík - Cardiff GP 2019 - plochá dráha

Druhé miesto si vo Veľkej Británii vybojoval Emil Sayfutdinov z Ruska, v priebežnom poradí mu taktiež patrí 2. priečka – 111 bodov, a tretí skončil Poliak Bartosz Zmarzlik, ktorý momentálne kraľuje priebežnému hodnoteniu týchto majstrovstiev sveta Speedway GP (na svojom konte má 118 bodov).

Náš Martin Vaculík si v sobotu vybojoval 9 bodov do priebežného hodnotenia, čo stačilo na 6-te miesto. So ziskom 88 bodov mu v priebežnom poradí patrí 5. miesto.

Výsledky z podujatia:


1. Leon Madsen (DEN),
2. Emil Sayfutdinov (RUS),
3. Bartosz Zmarzlik (POL),
4. Jason Doyle (AUS),
5. Fredrik Lindgren (SWE),
6. Martin Vaculík (SVK),
7. Antonio Lindback (SWE), ....

Pódium - Cardiff GP 2019 - plochá dráha
Pódium - Cardiff GP 2019 - plochá dráha

Priebežné poradie:

1. Bartosz Zmarzlik 118 (POL),
2. Emil Sayfutdinov 111 (RUS),
3. Leon Madsen 109 (DEN),
4. Fredrik Lindgren 98 (SWE),
5. Martin Vaculík 88 (SVK),
6. Maciej Janowski 80 (POL), ...

Tesné bodové rozdiely medzi vedúcou trojicou jazdcov sľubujú napínavé súboje o titul majstra sveta Speedway GP 2019, ktoré sa odohrajú 5. októbra v Poľsku, konkrétne Marian Rose MotoArena v Toruni. Súboje odštartujú úderom 19:00 hod. miestneho času.

Viac informácii o podujatí ako i priebežné poradie seriálu nájdete na oficiálnom webe seriálu SGP: www.speedwaygp.com/

Zdroj: SMF

Pridané: 25.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »