Anketa:
Svetový šampionát Speedway GP 2024 vyvrcholí v Toruni
ZdieľaťPridané: 26.09.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Plochá dráha]
V poslednú septembrovú sobotu (28.9.2024) vyvrcholí prestížny seriál majstrovstiev sveta na plochej dráhe FIM Speedway Grand Prix záverečným jedenástym podujatím v poľskej Toruni. Všetci priaznivci plochej dráhy a celého motocyklového športu budú zaiste v sobotu večer sledovať vyvrcholenie šampionátu, aj keď je majster sveta už známy, ale na štarte má Slovensko Martina Vaculíka, ktorý je pred sobotou priebežne na štvrtom mieste so stratou 13 bodov na tretie Lindgrena.
Bude to boj od začiatku do konca. Poliak Bartosz Zmarzlík si svoj piaty titul majstra sveta potvrdil už na predchádzajúcom podujatí v Dánsku, ale za ním je to naozaj na tesno. Priebežne je na druhom mieste Robert Lambert (GBR) so 137 bodmi, na treťom už spomínaný Fredrik Lindgren zo Švédska, na štvrtom náš Martin Vaculík, ktorý má 114 bodov a len 3 body za ním na piatom mieste je ďalší jazdec z Veľkej Británie Dan Bewley (111 bodov).
Ale my pevne veríme, že Martinovi v sobotu vyjde všetko podľa jeho predstáv a že sa budeme môcť tešiť z ďalšieho úspechu tohto nášho najúspešnejšieho motocyklového jazdca posledných rokov.
Priamy prenos z podujatia môžete opäť sledovať na stanici RTVS Šport v sobotu večer od 19:10 hod.
MARTIN, DRŽÍME PALCE!!!!!
Oficiálna stránka FIM MS SGP | Priebežné poradie seriálu FIM MS SGP 2024
Zdroj: SMF
Pridané: 26.09.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Je to tam! MARTIN VACULÍK MÁ BRONZ Z MS SPEEDWAY GP! - Redakcia
- Martin Vaculík víťaz MS speedway GP 2023 v Cardiffe! GRATULUJEME!!! - Redakcia
- Martin Vaculík na 14. mieste v majstrovstvách sveta Speedway GP 2013 - Redakcia
- Máme deviateho najlepšieho plochodrážnika sveta - Redakcia
- Historický úspech Martina Vaculíka na majstrovstvách sveta Speedway GP - Redakcia
- Finále FIM majstrovstiev sveta Speedway Grand Prix v poľskom Torune - Redakcia
- Lindgren víťazom škandinávskej Speedway GP 2019, Vaculík šiesty - Redakcia
- Martin Vaculík skončil druhý na MS GP speedway v Kršku - Redakcia
- Predposledné podujatie MS GP Speedway 2019 vo Veľkej Británii – Vaculík šiesty - Redakcia
- Madsen zvíťazil na Grand Prix speedway vo Varšave 2019 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- GOES predstavuje modely na rok 2026
- Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
- Triumph predstavil TF 450-X pre rok 2026
- GASGAS predstavuje nový radikálny vzhľad pre modelový rad 2026!
- Honda potvrdila plán výroby a hlavné parametre modelu Honda WN7 – prvého elektrického motocykla
- Husqvarna prináša update ostrého modelu FS 450
- Kawasaki predstavuje nový model Z1100 pre rok 2026 – „Sugomi Awakens“
- JAWA prináša trojicu modelov JD 750 by JAWA Retro, Racing a Touring k dílerom
- ISDE 2025 – naše dievčatá šieste vo Women world trophy a víťazstvo v klubovej súťaži!
- Viac ako 50 Vespistov prinieslo do ulíc Bratislavy ducha La Dolce Vita
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!