Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1565 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vynikajúci Vaculík so ziskom 15 bodov na poľskej Speedway GP!

 Zdieľať

Pridané: 09.08.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2763 [Šport - Plochá dráha]

Počas uplynulej soboty 3.8.2019 sa v poľskom meste Wroclaw uskutočnilo už piate podujatie 11-
dielneho seriálu Speedway GP, v ktorom nás ako jediný Slovák reprezentuje skúsený Martin VACULÍK
(#54).

Rýchleší ako Vaculík bol pred bohatou diváckou kulisou už len domáci jazdec Bartosz Zmarzlik, ktorý
je momentálne svetovou jednotkou. Táto poľská ikona vyhrala už druhú GP v sezóne 2019 a zároveň
druhýkrát vo svojej kariére na domácej pôde (prvýkrát zvíťazil v roku 2014 ako divoká karta na
Speedway GP v Gorzowe, kde sa stal zároveň historicky najmladším víťazom GP – vo veku 19 rokov).
Zmarzlik to nemal v sobotu jednoduché a 17 získaných bodov bolo naozaj vydretých: „Myslím si, že
to bola najlepšia GP v histórii, pretože celú noc sa menilo priebežné poradie a nikto nič nemal
garantované. Bola to pekná plochá dráha. Som veľmi šťastný, pretože toto je moje druhé víťazstvo
v Poľsku. Som nadšený, pretože som vybojoval dobré body a bolo to veľmi dobré podujatie. Dnes to
bola dobrá práca. Na začiatku to nebolo také ľahké, ale posledné rozjazdy boli najlepšie.“

Zľava: Vaculík, Zmarzlik, Madsen
Zľava: Vaculík, Zmarzlik, Madsen

Vaculík vybojoval už po tretíkrát druhé miesto na Speedway GP v sezóne 2019. So ziskom 15 bodov
vo Wroclawe sa v priebežnom hodnotení seriálu posunul na 4. priečku so stratou 2 bodov na
vedúceho Zmarzlika, čo znamená, že nič nie je stratené a Martin bude zasahovať do bojov o titul
majstra sveta na „plný plyn“. Martinove slová po skončení podujatia: „Toto je moje tretie druhé
miesto z piatich uskutočnených GP pretekov. Som z toho veľmi šťastný, ale jednu by som chcel aj
vyhrať! Skúsim to nabudúce . Bartekovi a ostatným sa dobre darilo.Tiež boli veľmi rýchli.“

Vynikajúci Vaculík so ziskom 15 bodov na poľskej Speedway GP!
Vynikajúci Vaculík so ziskom 15 bodov na poľskej Speedway GP!

Na treťom mieste sa umiestnil Leon Madsen z Dánska: „Sú to majstrovstvá sveta, takže musíte
zajazdiť na 100%. Musel som zabojovať o svoje body. Moje štarty neboli najlepšie, takže som musel
veľa dohánať počas jazdy... Na motocykli som sa cítil veľmi dobre, išiel som rýchlo, takže som naozaj
tvrdo bojoval a zajazdil som nejaké dobré kolá.“

Vaculík v akcii
Vaculík v akcii

Výsledky z podujatia:
1. Bartosz Zmarzlik (POL) 17; 2. Martin Vaculik (SVK) 15; 3. Leon Madsen (DEN) 14; 4. Janusz
Kolodziej (POL) 15; 5. Emil Sayfutdinov (RUS) 14; 6. Maciej Janowski (POL) 12; 7. Patryk Dudek (POL)
8; 8. Antonio Lindback (SWE) 7; 9. Artem Laguta (RUS) 7; 10. Tai Woffinden (AUS) 6;...

Priebežné poradie Speedway GP 2019:
1. Bartosz Zmarzlik 61; 2. Emil Sayfutdinov 61; 3. Leon Madsen 61; 4. Martin Vaculik 59; 5. Patryk
Dudek 55; 6. Fredrik Lindgren 47; 7. Janusz Kolodziej 44; 8. Maciej Janowski 36; 9. Jason Doyle 35;
10. Artem Laguta 34;...

Nasledujúce podujatie svetového šampionátu Speedway GP 2019 sa uskutoční 17. augusta vo
švédskom meste Mallila.

Pridané: 09.08.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »