Anketa:
Martin Vaculík skončil druhý na MS GP speedway v Kršku
ZdieľaťPridané: 05.06.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4035 [Šport - Plochá dráha]
V sobotu 1.júna 2019 pokračoval seriál Grand Prix speedway druhým podujatím kolom v slovinskom Kršku.
Grand Prix, ktorú v Poľsku označujú ako piknikovú, keďže tamojší štadión okrem jednej tribúny v priestore štartu a cieľa ponúka pre divákov už len vyvýšené trávnaté násypy okolo dráhy vyhral Poliak Bartosz Zmarzlik pred druhým našim jazdcom Martinom Vaculíkom a tretím Leonom Madsenom z Dánska.
Nechýbalo veľa a z víťazstva sa mohol tešiť náš pretekár čoho svedkami bolo aj niekoľko desiatok slovenských fanúšikov nachádzajúcich sa na štadióne. Martin začal GP Krško najlepšie ako mohol. Prvú jazdu pekným štýlom vyhral, V druhej bol síce od neho lepší Austrálčan Doyle, no potom opäť nasledovala víťazná jazda, počas ktorej však musel odolávať útokom Rusa Lagutu. Vo svojej štvrtej jazde ponúkol Maťo spolu so Žagarom a Zmarzlikom oku lahodiaci súboj, ktorý síce nakoniec vyhral Zmarzlik, no dva body slovenského reprezentanta neboli na zahodenie. Vo svoje poslednej jazde základnej časti, dokázal žarnovický pretekár udržať za sebou také esá ako Sajfutdinova a Dudeka a vyhral. Po základnej časti mu patrilo druhé miesto, čo znamenalo štart v druhom semifinále, kde si ako prvý vyberal dráhu. Jeho voľba bola jasná, keďže červená dráha bola v ten večer na štarty najlepšia. Tu mal tú istú konkurenciu ako v predošlej jazde.
Tentoraz síce nebol najlepší, keď vyhral Dudek, no udržal za sebou Sajfutdinova a aj Lamberta a postúpil do finále. Vo finálovej jazde si vybral modrú dráhu a hneď v nájazde prvej zákruty sa prebojoval do čela jazdy. Slovenská radosť však netrvala dlho, keď ho rovnakým spôsobom ako v šestnástej jazde predbehol ten istý súper, Zmarzlik a Martin sa musel snažiť udržať druhé miesto pred dotierajúcim Madsenom. To sa mu našťastie podarilo a tak mohla vďaka nemu zaviať slovenská vlajka aj pri vyhlasovaní najlepšej trojice pretekov MS Grand Prix speedway 2019. Vďaka relatívne vysokému bodovému prídelu sa Martin dostal z deviatej priečky priebežného poradia MS na miesto štvrté.
Výsledky GP speedway Krško:
- 1. Bartosz Zmarzlik, Poľsko 18
- 2. Martin Vaculík, Slovensko 17
- 3. Leon Madsen, Dánsko 13
- 4. Patryk Dudek, Poľsko 12
- 5. Emil Sajfutdinov, Rusko 13
- 6. Tai Woffinden, Veľká Británia 9
- 7. Artjom Laguta, Rusko 9
- 8. Robert Lambert, Veľká Británia 7
- 9. Janusz Kolodziej, Poľsko 7
- 10. Niels Kristian Iversen, Dánsko 7
- 11. Jason Doyle, Austrália 6
- 12. Matej Žagar, Slovinsko 6
- 13. Fredrik Lindgren, Švédsko 5
- 14. Maciej Janowski, Poľsko 4
- 15. Antonio Lindbäck, Švédsko 3
- 16. Matic Ivačič, Slovinsko 2
Priebežné poradie po dvoch GP:
1. Bartosz Zamrzlik 28;
2. Patryk Dudek 28;
3. Leon Madsen 26,
4. Martin Vaculík 24;
5. Niels Kristian Iversen 21,
6. Fredrik Lindgren 20,
7. Emil Sajfutdinov 19......
Pridané: 05.06.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Predposledné podujatie MS GP Speedway 2019 vo Veľkej Británii – Vaculík šiesty - Redakcia
- Finále FIM majstrovstiev sveta Speedway Grand Prix v poľskom Torune - Redakcia
- Madsen zvíťazil na Grand Prix speedway vo Varšave 2019 - Redakcia
- Je to tam! MARTIN VACULÍK MÁ BRONZ Z MS SPEEDWAY GP! - Redakcia
- Martin Vaculík na 14. mieste v majstrovstvách sveta Speedway GP 2013 - Redakcia
- Historický úspech Martina Vaculíka na majstrovstvách sveta Speedway GP - Redakcia
- Vynikajúci Vaculík so ziskom 15 bodov na poľskej Speedway GP! - Redakcia
- Martin Vaculík víťaz MS speedway GP 2023 v Cardiffe! GRATULUJEME!!! - Redakcia
- Svetový šampionát Speedway GP 2024 vyvrcholí v Toruni - Redakcia
- Začína Grand Prix speedway 2020 aj s Martinom Vaculíkom - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!