Anketa:
Motosalon Brno 2020
ZdieľaťPridané: 10.03.2020 Autor: Romoto
Čitatelia: 6207 [Novinky - Reportáž]
Ešte nikdy som nebol v Brne na výstave motocyklov. V tomto roku sa naskytla príležitosť, tak som ju využil. Necestoval som preto, aby som urobil klasickú výstavnú reportáž.
Predpokladám, že všetci veľkí výrobcovia budú mať vo výstavných stánkoch na oboch brehoch Moravy identické stroje a teda, že pre sériovú produkciu nie je dôvod merať cestu do Brna. Bol som zvedavý, ako tu vyzerá custom scéna a že či nájdem ešte niečo, čo možno v Bratislave nebude. Našiel som.
Za hlavnú hviezdu Motosalónu by som považoval znovuzrodenie Böhmerlandu. Výnimočný stroj, ktorý bol predstavený a opísaný už pred výstavou. Nebudem písať o tom, čo už niekto dosť detailne rozobral, stačí si správne kliknúť a čítať. Ako pozvánka môže slúžiť pár záberov.
Prestavby (až na pár výnimiek) ako zvyčajne nespĺňali (moje) základné predstavy o jazditeľných motorkách. Už sa mi to snažilo vysvetliť viacej ľudí, že custom nie je o jazdení, ale o tom, ako to vyzerá. So svojim názorom, že motorka môže byť aj custom a ešte sa na nej aj dá jazdiť zostávam často osamotený. V Brne sa však vyskytlo pár prípadov prestavieb v prevedení, ktoré nasadnúť lákajú a nie odrádzajú. Dobrou správou pre mňa je, že na tom druhom druhu sa voziť nemusím.
Prevahu mali samozrejme stroje okolo V2 v koncepcii H&D. Tradične sa našli úlety cielene vyvolávajúce úsmev na tvári. Stánky mali aj veteránisti, nechýbal blšák.
Zaujal ma kontrast čínskej produkcie s lákavými cenami. Vyskytli sa riešenia, že som otváral oči, že som musel prižmúriť jedno ale aj obe. Viacej vo fotogalérii.
Čo ma zaujalo najviacej boli dva stroje Royal Enfield. Vznikajú v spolupráci FDULS (Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara) a importéra. Jeden stroj bude čisto prototyp bez nároku na homologizáciu, druhý by mal naopak spĺňať všetky podmienky pre bežnú premávku. Tento projekt ma veľmi oslovil, pretože spĺňa všetky náročné kritériá na technické, výrobné a estetické vyhotovenie. Mladí študenti dizajnu si v praxi vyskúšajú, aké náročné je stvoriť motocykel. Zároveň som si vypočul, ako sa tešia na moment, keď sa budú môcť na svojom diele prvý (ale nielen prvý) krát odviezť. Ten pocit poznám. Je skvelý. Tá námaha stojí za to.
Čo napísať na záver? Na brnianskom Motosalóne sa dal stráviť jeden príjemný deň a kto nehľadá iba bežnú konfekciu mohol byť spokojný.
Pridané: 10.03.2020 Autor: Romoto Zdieľať
Súvisiace články:
- Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 1. - Romoto
- Verona 2016 - The International Motorbike Show - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2015 - 2. časť - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2018 - časť 2. - Romoto
- Verona Motor Bike Show 2019 - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2015 - 1. časť - Romoto
- Custom Bike Show Bad Salzuflen 2019 - Romoto
- Motor Bike Show Verona 2017 - 2. časť - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2023 - Romoto
Ďalšie články tohto autora:
- Custombike Show Bad Salzuflen 2023
- Motofestival Glemseck 101- 2023
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 2.
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 1.
- Motofestival Glemseck 101- 2022
- Intermot 2022
- Café Racer Fesival - Monthlery 2022
- Racing-Festival 2022 - Spreewaldring
- Oberdan BEZZI - rozhovor s grafickým dizajnérom
- Custom Bike Show Bad Salzuflen 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora