Anketa:
Greece Rally 2X20 aj so slovenskou účasťou
ZdieľaťPridané: 22.08.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2019 [Šport - Rally]
V nedeľu 23.8.2020 odštartuje v Grécku – v meste Veria „Greece Rally 2020“, ktorá je pokračovaním známej Serres Rally. V štartovej listine podujatia figuruje aj štvornásobný víťaz Serres Rally Štefan Svitko, ktorý absolvuje túto grécku rally ako prípravu na Dakar 2021. Okrem Štefana sa na rally predstaví aj ďalších 7 slovenských jazdcov: Ján Zaťko, Martin Benko, Vladimír Preis, Martin Landl, Miroslav Hunana a Daniel Fiľakovský.
Podujatie je tentokrát situované na severe Grécka a jazdci tu na nových tratiach počas 7 náročných etapových dní jazdci prejdú 1445 km. Rally odštartuje v gréckej Verii úvodným 50 km prológom v blízkosti mesta a rieky Aliakmonaw a oficiálne otvorenie podujatia je na pláne v centre mesta Veria vo večerných hodinách.
Druhý deň jazdci absolvujú 210 km po horách Vermio, Seli a lyžiarskym strediskom „3-5 Pigadia“. Tretí deň sa presunú na severnú stranu na horu Paiko, kde prejdú úsek dlhý 350km. Štvtrtý, piaty a šiesty súťažný deň povedú trasy cez grécke mestá Kozani, Florina, Kastoria a horu Vermio po nových zaujímavých trasách v krásnej prírodnej scenérii. Trasa posledného siedmeho dňa gréckej rally bude merať približne 135 km a bude charakterizovaná prvkami enduro jazdy. Počas tejto poslednej etapy si budú môcť jazdci vychutnať krásy krajiny nad mestom Veria.
V štartovej listine tejto rally figuruje 74 štartujúcich z 19-tich krajín sveta, medzi ktorými nechýba i náš najlepší enduro a rally jazdec, Štefan Svitko. Štefan od roku 2016 nenašiel v tejto rally premožiteľa a veríme, že tomu bude tak i tento rok a obháji svoj titul i po piatykrát. Všetkým našim jazdcom držíme palce a prajeme veľa štastia!
Bližšie informácie k podujatiu nájdete na oficiálnej stránke podujatia: www.greecerally.gr/index.php
Kompletná štartová listina: www.greecerally.gr/index.php/race/entry-list
Pridané: 22.08.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Greece rally 2020 po 4. etape – Štefan Svitko jasným lídrom - Redakcia
- Maciek Giemza z Poľska sa stal víťazom Greece Rally 2020 - Redakcia
- Svitko suverénnym lídrom gréckej Serres Rally 2019 - Redakcia
- Grécka Serres Rally po štvrtom dni - Štefan Svitko jasný líder - Redakcia
- Farres víťazom, Svitko druhý - Hellas Rally Raid 2017 v Grécku - Redakcia
- Hellas Rally 2016 - šestica Slovákov úspešne v cieli, Benko a Zboran na stupňoch víťazov - Awia
- Štefan Svitko tretí na Merzouga Rally 2015 - Redakcia
- Úspech Slovákov na HunGarian Baja 2018 - Redakcia
- Štefan Svitko suverénnym víťazom Serres Rally 2018 + rozhovory s SK pretekármi - haro007
- HunGarian Baja 2019 – Slováci na stupni víťazov - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!