Anketa:
Grécka Serres Rally po štvrtom dni - Štefan Svitko jasný líder
ZdieľaťPridané: 31.08.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3795 [Šport - Rally]
Populárna Serres Rally má po dnešku za sebou 4. etapu a i naďalej je lídrom náš Štefan Svitko, ktorý má už 37-minútový náskok pred druhým Aranom zo Španielska, tretí je Holanďan Pittens. Martin Benko je 15-ty, Ján Zaťko figuruje na 24. mieste a Anton Zboran na 46. mieste.
Dnešná štvrtá etapa bola naozaj náročná. Jazdilo sa vo vysokohorskom teréne až vo výške 2000 m n. m. "Zatiaľ ide všetko bez problémov až na druhú etapu, kde som mal dva pády. Jazdili sme popri strmých útesoch a v jednom z nich som mal veľké šťastie. Nedobrzdil som jednu zo zákrut, kde som to položil na zem. Motorka sa šúchala po ceste a nakoniec padla z útesu, ale po 3 metroch sa zachytila na kríkoch. Veľmi som sa natrápil kým som motorku odtiaľ vytiahol. Mal som veľké šťastie, že nepadla nižšie. 3. etapu skoro celú pršalo a veľmi sa šmýkalo. Ešte štyri pred nami. Držte palce!" zhodnotil svoje účinkovanie na tohtoročnej Serres Rally Štefan Svitko na svojom FB.
Výsledky a foto www.serresrally.com/
Sekretariát SMF, 31. 8. 2017
Pridané: 31.08.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Farres víťazom, Svitko druhý - Hellas Rally Raid 2017 v Grécku - Redakcia
- Svitko suverénnym lídrom gréckej Serres Rally 2019 - Redakcia
- Greece rally 2020 po 4. etape – Štefan Svitko jasným lídrom - Redakcia
- Hellas Rally 2016 - šestica Slovákov úspešne v cieli, Benko a Zboran na stupňoch víťazov - Awia
- AFRICA ECORACE 2017: po 7. etape Benko štvrtý a Zaťko siedmy - Redakcia
- Greece Rally 2X20 aj so slovenskou účasťou - Redakcia
- Maciek Giemza z Poľska sa stal víťazom Greece Rally 2020 - Redakcia
- Africa Eco Race 2017 – Maťo Benko - haro007
- AFRICA ECO RACE 2017: po 4. etape Zaťko ôsmy, Benko deviaty - Awia
- Africa Eco Race 2017 skončila – Benko 3. a Zaťko 4. celkovo! - haro007
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!