ISSN 1336-6491 | Online: 3141 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

 Zdieľať

Pridané: 01.03.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3170 [Bleskovky - Novinky]

Spoločnosti Honda, KTM, Piaggio a Yamaha dnes oznámili, že spolu podpísali vyhlásenie o spoločnom zámere s cieľom vytvoriť konzorcium pre vymeniteľné batérie určené pre motocykle a ľahké elektrické vozidlá.

V kontexte Parížskej dohody o klíme a plánovaného prechodu na elektromobilitu sú zakladajúci členovia konzorcia presvedčení, že dostupnosť systému štandardizovaných výmenných batérií by mohla prispieť nielen k väčšiemu rozšíreniu ľahkých elektrických vozidiel, ale tiež k udržateľnejšiemu riadeniu životného cyklu batérií využívaných v sektore dopravy.

Predĺžením dojazdu, skrátením času nabíjania a znížením nákladov na vozidlá a infraštruktúru sa výrobcovia chcú pokúsiť rozptýliť hlavné obavy zákazníkov týkajúce sa elektromobility.

KTM Freeride E motor 2015
Ilustračná foto: Pohonná jednotka KTM s vymeniteľnou batériou - KTM Freeride E

Cieľom konzorcia preto bude definovať štandardizované technické parametre systému vymeniteľných batérií pre vozidlá spadajúce do kategórie L: mopedy, motocykle, trojkolky a štvorkolky. Formou tesnej spolupráce so zainteresovanými subjektmi a s národnými, európskymi a medzinárodnými štandardizačnými orgánmi sa budú zakladajúci členovia konzorcia podieľať na vytváraní medzinárodných technických noriem.
Konzorcium začne svoju činnosť v máji 2021. Štyria zakladajúci členovia vyzývajú všetky zainteresované subjekty, aby sa zapojili do spolupráce a rozšírili tak odbornú základňu konzorcia.

Noriaki Abe | vedúci predstaviteľ divízie motocyklov v spoločnosti Honda Motor Co., Ltd.
„Celosvetový rozvoj elektrifikácie s cieľom znížiť globálne emisie CO2 postupuje stále rýchlejšie, a to najmä v Európe. Pre rýchle rozšírenie elektrických motocyklov je potrebné vyriešiť predovšetkým problémy spočívajúce v krátkom dojazde a v dlhom čase nabíjania. Ako sľubné riešenie sa tu javia práve vymeniteľné batérie. So zreteľom na pohodlie zákazníkov je nevyhnutné dosiahnuť štandardizáciu vymeniteľných batérií a čo najväčšie rozšírenie batériových systémov. To je tiež dôvod, prečo sa štyria výrobcovia uchýlili k založeniu konzorcia.
Spoločnosť Honda vníma zlepšenie podmienok pre používanie technológie zákazníkmi ako priestor na spoluprácu s ďalšími výrobcami. Výsledkom tohto procesu budú lepšie výrobky a služby pre zákazníkov vzniknuté vďaka konkurencii. Značka Honda plánuje na oboch frontoch tvrdo bojovať o to, aby sa práve ona stala „vybraným“ výrobcom pre mobilitu zákazníkov.“

Pridané: 01.03.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »