Anketa:
Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021 2/2
ZdieľaťPridané: 16.07.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9864 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Aj keď sa to zdá neuveriteľné, CRF300 je dnes jediným ľahkým endurkom vo svojej triede. Euro päťka zosekala aj Kawasaki KLX 230 , ktorá bola minulý rok čerstvou novinkou, aj Versys 300, aj V-Strom 250. Medzi konkurentmi zostalo teda BMW G 310 GS, ktoré však loví v trochu iných vodách. Je podstatne cestnejšie, silnejšie, s cenovkou ľahko pod CRF300 Rally (6 180 eur), ktorá je pri ňom vysoká ako dakarský špeciál. Základná verzia CRF300L je od G 310 GS až o tisícku lacnejšia. Oba stroje však majú úplne rozdielne určenie a v tomto prípade ich spája len to, že majú jednovalec s podobným objemom.
Podobnú adventúru ponúka aj KTM KTM 390 Adventure, ktorá rovnako ako BMW jazdí na 19- a 17-palcových kolesách a je viac zameraná na cestovanie. Jazdcovi však ponúkne oveľa väčší výkon pri vyššej kubatúre, ale aj veľmi dobrý podvozok i do ľahšieho terénu. Pochopiteľne, cenovka pri KTM je tiež vyššia.
Zostáva nám Royal Enfield Himalayan, jednovalcový vzducháč, ktorý má napriek objemovému náskoku najmenší výkon a najvyššiu hmotnosť. Obutie 21/17. Porovnávať ho však možno iba s verziou Rally.
Záver
Vždy sme si veľmi pochvaľovali, keď sa nám v rukách ocitla CRF300. Teraz už má poriešený aj ten výkon, ktorého nedostatok sme jej vyčítali - nenarástol veľa, ale úpravou krúťaku a prevodov zrazu CRF300 v teréne ožila. Keď si vezmeš, že tento stroj ťa s absolútnym prehľadom vezme do centra mesta, a hneď potom trebárs na Nordkapp alebo Pamir highway, tak sa rozprávame o jednej z najvšestrannejších motoriek na trhu. A za akú cenu! Základ CRF300L stojí 5 250 eur, vysoká dakarská CRF300 Rally potom 6 450 eur. Akože všetky klobúky dole, Honda!
MESSAGE TO THE GUYS AT HONDA: yes, obviously, we would be utmost happy seeing something like CB500X Rally in that irresistible sexy Dakar style, thank you in advance, really!
Plusy, mínusy
všestrannosť, lepší motor, premyslené detaily, cena | výkon motora |
Video
Video: Honda CRF300L 2021 - hobby endurko či cestovateľ? Je to len na tebe
Video: Videotest: Honda CRF 250 Rally 2017
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda CRF300L 2021
Servisný interval | 12 000 km |
Reálna spotreba | 3,5 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 8,7 l (2,5 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 180 km |
Cena motorky | 5 250 eur |
Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Honda.press
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Motocykel na test zapožičala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko, o. z.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Honda | BMW | KTM | Royal Enfield |
Model: | CRF300L | CRF300 Rally | G 310 GS | 390 Adventure | Himalayan |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | |||
Kategória: | Enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 286 ccm | 286 ccm | 313 ccm | 373.2 ccm | 411 ccm |
Max. výkon: | 27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot. | 27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot. | 34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot. | 43.5 k (32.0 kW) / 9000 ot. | 24.51 k (18.02 kW) / 6500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 26.6 Nm / 6500 ot. | 26.6 Nm / 6500 ot. | 28 Nm / 7500 ot. | 37 Nm / 7000 ot. | 32 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.7: 1 | 10.6:1 | 12.6:1 | 9.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 63 mm | 76 x 63 mm | 80.0 x 62.1 mm | 89 x 60 | 78 mm x 86 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 260 mm | 260 mm | 180 mm | 170 mm | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 260 mm | 260 mm | 180 mm | 177 mm | 180 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová dvojpiestková | jednokotúčová dvojpiestková | jedno kotúčová | jednokotúčová, 4 piestik | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm | 296 mm | 300 mm | 320 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21M/C 51P | 80/100-21M/C 51P | 110/80 R 19 | 100/90 x 19 | 90/90 - 21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 240 mm | 230 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 120/80-18M/C 62P | 120/80-18M/C 62P | 150/70 R 17 | 130/80 x 17 | 120/90 - 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 158 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 142 kg | 153 kg | 169.5 kg | 182 kg | |
Výška sedla: | 880 mm | 885 mm | 835 mm | 855 mm | 800 mm |
Rázvor: | 1455 mm | 1455 mm | 1420 mm | 1430 mm | 1465 mm |
Dĺžka: | 2230 mm | 2230 mm | 2075 mm | 2190 mm | |
Šírka: | 820 mm | 920 mm | 880 mm | 840 mm | |
Výška: | 1200 mm | 1415 mm | 1360 mm | ||
Svetlá výška: | 285 mm | 275 mm | 200 mm | 220 mm | |
Objem nádrže: | 7.8 l | 12.8 l | 11 l | 14.5 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 120 km/h | 120 km/h | 143 km/h | 130 km/h | |
Spotreba paliva: | 3.1 l/100km | 3.1 l/100km | 3.33 l/100km | 3.4 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 188 km | cca 309 km | cca 247 km | cca 319 km | |
Servisný interval: | 10 000 km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii - vypnutie zadného kolesa | áno, v sérii - vypnutie zadného kolesa | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | nie | áno, v sérii | |||
LED smerovky: | nie | áno, v sérii | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok WP APEX | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | EURO5 Cena 8/2021: 5 250 eur | EURO5 Cena 2021: 6 450 EUR | Cena 8/2021: 6 180 eur | Cena 03/2020: 6 290 EUR | Cena 6/2021: 5 190 EUR |
Pridané: 16.07.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora