Anketa:
Honda CMX1100 Rebel 2021 je ešte rebelskejší 2/2
ZdieľaťPridané: 07.09.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10481 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Tým, že Honda zvýšila zdvihový objem na Rebeli, sa zrazu ocitla v konkurenčnom prostredí, kde dlhočizné roky chýbala. Nie často sa stáva, že túto značku porovnávame s esami, ktoré dnes v kategórii CCC (chopper/cruiser/custom) diktujú: Harley-Davidson, Indian, BMW a Triumph.
Rebel bol stvorený najmä pre Ameriku, a to znamená, že bol stvorený proti Harleyu, konkrétne novému Sportsteru S. Typovo je však najpodobnejší úspešnému Triumphu Bonneville Bobber, s ktorým má aj najporovnateľnejší výkon, krúťak, aj cenu. Triumph je o viac ako tri tisícky drahší. Tu treba povedať, že Honda je s veľkým náskokom najdostupnejšia, jediná s cenovkou pod 10 000 eur. Najdrahší je Harley-Davidson Sporster S, stojí 15 240 eur. Asi po prvý raz v živote sa mi stalo, že musím napísať, že Harley má všetko plastové, kým Rebel má oba blatníky kovové.
Slušným rivalom je aj Indian FTR a v istom smere aj BMW R nineT Pure, jediný vzducháč v tejto kategórii. Okrem Triumphu sú to všetko stroje, ktoré majú nad 100 koní a bez okolkov musíme dodať, že všetky majú značne športovejšie schopnosti než Rebel, a pritom porovnateľnú hmotnosť. Neznamená to, že na Rebeli 1100 sa nepovozíš športovo, ibaže jeho konkurenti sú o dosť dravší. A azda s výnimkou Harleya aj podstatne upraviteľnejší, s mnohopoložkovými katalógmi doplnkov a príslušenstva.
Záver
Cena novinky Honda CMX1100 Rebel je 9 490 eur za základnú verziu, a presne o tisícku viac za verziu s dvojspojkovou prevodovkou DCT. Je viac ako dobré, že východzia cena sa drží pod desiatimi tisíckami, zákazníci tak dostávajú veľký objem motora v cenovej hladine menších strojov. Koniec koncov, nájsť novú litrovú motorku so štvorcifernou cenou nie je také ľahké.
Sme radi, že Rebel 1100 si zachováva všetky prednosti menšej päťstovky a k nim ponúka parádnu dynamiku, ktorá neunudí ani skúsenejších jazdcov. Presne to sme si pri teste päťstovky želali a to sme dostali.
Plusy, mínusy
kompaktnosť, motor, upraviteľnosť, cena | nervozita vo vyšších rýchlostiach v priamom smere |
Video: Honda Rebel 1100 2021: Nadupaný štýlový bobber dostupný aj s automatom DCT
Video: Honda CMX1100 Rebel 2021 - vlastnosti
Pozri aj Rebel 500:
Video: Honda CMX 500 Rebel 2020 - kompaktný zábavný bobber dospieva
Video: Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda CMX1100 Rebel (2021)
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba (oficiálna) | 4,9 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 13,6 l (3 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 220 km |
Cena motorky | 9 490 eur, DCT 10 490 eur |
Text a foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko, o. z.
Foto: | |||||
Pridaj obrázok |
|||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Triumph | Harley-Davidson | BMW | Indian |
Model: | CMX1100 Rebel | Bonneville Bobber | Sportster S | R nineT Pure | FTR 1200 |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | ||
Kategória: | Chopper/Cruiser | Klasika | Chopper/Cruiser | Naháč | Chopper/Cruiser |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1084 ccm | 1200 ccm | 1252 ccm | 1170 ccm | 1203 ccm |
Max. výkon: | 87.0 k (64.0 kW) / 7000 ot. | 77.0 k (56.6 kW) / 6100 ot. | 122.4 k (90.0 kW) / 7500 ot. | 108.8 k (80.0 kW) / 7250 ot. | 122.4 k (90.0 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 98 Nm / 4750 ot. | 106 Nm / 4000 ot. | 127 Nm / 6000 ot. | 116 Nm / 6000 ot. | 120 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 10,1:1 | 10:1 | 12 : 1 | 12.0:1 | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 mm × 81,5 mm | 97,6 x 80mm | 105,0 x 72,3 mm | 101.0 x 73.0 mm | 102 mm x 73.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | OHC (4V) | DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a olejom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | remeň | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 90 mm | 92 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 77 mm | 51 mm | 120 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová, 2-piestik Nissin | jeden kotúč | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 310 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 130/70B18 M/C | 100/90 R16 | 160/70R17 | 120/70 ZR 17 | 120/70R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1-piestik Nissin | kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 255 mm | 260 mm | 265 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 180/65B16 M/C | 150/80 R16 | 180/70R16 | 170/55 ZR 17 | 180/55R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 220 kg | 233 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 223 kg | 251 kg | 228 kg | 219 kg | |
Výška sedla: | 700 mm | 690 mm | 753 mm | 805 mm | 780 mm |
Rázvor: | 1520 mm | 1500 mm | 1518 mm | 1493 mm | 1524 mm |
Dĺžka: | 2240 mm | 2264 mm | 2105 mm | 2223 mm | |
Šírka: | 853 mm | 800 mm | 843 mm | 865 mm | 830 mm |
Výška: | 1115 mm | 1024 mm | 1089 mm | 1240 mm | 1295 mm |
Svetlá výška: | 120 mm | 93 mm | 165 mm | ||
Objem nádrže: | 13.6 l | 12 l | 11.8 l | 17 l | 13 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.6 s | ||||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 4.9 l/100km | 5.1 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 208 km | cca 180 km | cca 250 km | ||
Servisný interval: | 16000 km | 8000 km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | ||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | ||||
Automatická prevodovka: | za príplatok | ||||
Iná výbava: | nastaviteľné predpätie, USB-C nabíjačka, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa | plne nastaviteľný podvozok | vypletané kolesá | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 8/2021: manuál 9 490 eur, DCT 10 490 eur DCT 233 kg EURO 5 | Cena 9/2021: 12 795 eur | Cena 8/2021: od 15 240 eur | Cena 9/2021: 12 900 eur | Cena 9/2021: od 13 390 eur |
Pridané: 07.09.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora