Anketa:
Desatoro správnej jazdy na motorke.
ZdieľaťPridané: 12.08.2021 Autor: nevo
Čitatelia: 7317 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]
Z vlastných skúseností, či pozorovania, čo sa deje na cestách, ma napadá daných desať bodov.
• Viackrát za sezónu si kontroluj tlak v pneumatikách. Správny tlak pomáha lepšej jazde.
• Nechaj si dostatočný odstup. Nelep sa na vozidlá pred tebou, ak nechceš obiehať.
• Vždy predvídaj, obzvlášť pri križovatkách.
• Snaž sa naučiť prejazd zákrut ideálnou stopou.
• S nikým sa nenaháňaj. Jazdi si vlastné tempo.
• Kolónu obiehaj obozretne. Nie dvojnásobnou rýchlosťou.
• Pri zhoršenej viditeľnosti a v daždi zníž svoju rýchlosť. Mínus 20 km/h z povolenej rýchlosti nie je hanba.
• Drž sa len vo svojom pruhu. Nikdy nevieš, čo väčšie ako Ty vybehne v protismere.
• Ak Ťa dobehne niekto rýchlejší, neboj mu dovoliť Ťa obehnúť.
• Jazdi zodpovedne. Hrdinov sú plné cintoríny.
Stačí dodržať fakt len 99% bodov a nemáš problém najazdiť dvesto-tristotisíc kilometrov bez nehody. Užívaj si to.
Pridané: 12.08.2021 Autor: nevo Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- EICMA 2024 - aspoň raz za život
- Yamaha XJR 1300 – jesenná jazda
- Od Jamesa Bonda po Harryho Pottera - ŠKÓTSKO 2024
- KTM - každý týždeň malér
- Rýchlovka Nórskom
- GOODWOOD – Festival of Speed, UK 2022
- Veľkonočné Chorvátsko
- KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia
- Need for POWER! Alebo kde sa zastaví maximálny výkon motocyklov?
- Need for SPEED! Alebo kde sa mala zastaviť maximálna rýchlosť?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!