Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1594 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28775
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17125)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11650)
Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (98)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom 2/2

 Zdieľať

Pridané: 06.10.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9781 [Testy a predstavenia - Test]

BMW R 1250 RT (2021)
BMW R 1250 RT (2021)

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík:

Na prvý pohľad človek aj zabudne, že RTčko má boxer motor, všetko je kapotované a do strán trčia iba hlavy valcov. Motor 1250 poznáme už aj z iných modelov, takže k nemu sa netreba nejako veľmi vyjadrovať. Je tu naladený na poriadny záťah odspodu a vďaka variabilnému časovaniu ťahá aj v strednom pásme, aj v horných otáčkach. Kto by mal pocit, že to bude lenivec, tak ten sa mýli a ostal by prekvapený, ako pekne sa vie RTčko hnať. Prehadzovanie v zákrutách je jednoduché vďaka nízko položenému ťažisku a verte alebo nie, ale aj v meste sa s ňou dá bez väčších problémov prepletať medzi autami. Na tejto konkrétnej verzii sme mali aj výfuk Akrapovič, ktorý dodával ten správny športový zvuk. Quickshifter je ukážkový, radí bez zaváhania.

Tí, čo jazdia veľké vzdialenosti vedia, že tempomat je skvelá vec, najmä pri diaľničných presunoch. Nové RT posunulo level používania tempomatu o niečo ďalej. Keď sa presúvate po diaľnici a nastavíte si rýchlosť, tak z času na čas musíte ubrať a potom sa potvrdením vrátiť na zvolenú rýchlosť. Toto však v prípade adaptívneho tempomatu riešiť nemusíte, lebo spomalenie aj zrýchlenie rieši sám, presne tak ako to majú aj autá, dokonca aj vzdialenosť akú má udržovať si viete nastaviť. Vyskúšal som si to v praxi a bol som ohromený ako to dobre funguje, dokonca aj z vysokej rýchlosti tempomat reagoval včas a v bezpečnej vzdialenosti stihol ubrzdiť na potrebnú rýchlosť. Poviem vám, že v prípade, že idete napríklad v Rakúsku po okreskách, tak je to výborný pomocník na cestovanie a udržanie si peňazí v peňaženke, aby neodišli k policajtovi do vrecka za prekročenú rýchlosť. Alebo na preplnené cesty, pokiaľ sa vám nechce kľučkovať. Výbornou novinkou sú aj adaptívne svetlomety, takže premenia nočnú jazdu na denný výjazd.

Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Najväčšou novinkou je obrovský 10,25“ TFT displej. Dokáže zobrazovať nespočetne veľa údajov, je perfektne čitateľný a prehľadný. Novinkou je, že vám ukáže aj mapu z navigácie a pokyny. Zatiaľ to funguje cez aplikáciu Connected a chce to trošku cviku, ale nie je to nič komplikované. Ja som sa s tým hral doma v garáži keď som prevzal motorku a celkom ma to bavilo. Do aplikácie si viete stiahnuť priamo cestu, ktorú plánujete a nastavíte si navigovanie. Teším sa až spravia prepojenie s displejom tak, že vám bude zrkadliť napríklad waze. Predzvesťou toho je aj fakt, že kolíska na navigáciu na tomto modeli už nie je.

Prehrávač na hudbu mi dovolil listovať priamo v mojich playlistoch čo mám v mobile, a tak som si mohol počas jazdy vychutnávať moje vypalovačky :) Počúvanie hudby je super počas jazdy, ale ja mám radšej hudbu, ktorá sa valí z výfuku. Veľmi som sa s týmto displejom zabavil, a páči sa mi, že BMW sa vybralo modernou cestou a nastavuje konkurencii latku poriadne vysoko a to nielen v oblasti displeja, ale aj podvozku, ovládateľnosti, ťahu motora a celkového využitia motorky nielen na dlhé výlety, ale aj na jazdu okolo komína prípadne do práce.

ťah motora, displej, adaptívny tempomat, pohodlie tendencia myslieť si, že motorka je väčšia ako to je v skutočnosti, najmä počas jazdy v meste

Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom
Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom
Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom
Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Názor spolujazdca:

Viktor Fischer (vek 15 rokov)

Keď som tú motorku uvidel, bolo mi jasné, že sa na nej bude dať ísť v najväčšom luxuse na koniec sveta. Na tú vzdialenosť, ktorú sme prešli (celé Slovensko), vydržalo sedenie v pohodlí veľmi veľmi dlho. Prešli sme z Bratislavy do Košíc a mierne nepohodlie začalo až po ceste naspäť, niekde v strede Slovenska (keď nám začalo pršať a ochladilo sa na 15 stupňov - poznámka rodiča), čo je podľa mňa dosť dobré. Stačilo si spraviť priemernú pauzu a mohlo sa fičať ďalej. So sedlom spolujazdca som spokojný. Ten televízor vpredu, čo sa nazýva prístrojovka, je väčší než môj herný monitor, takže kamionista za motorkou si môže pozrieť nejaké fajné Ľadové kráľovstvo alebo počasie na Markíze. Stupačky výškovo super, chválim. Veď dobré to bolo, dobré, nesťažujem sa :)

Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

BMW R 1250 RT (2021)

Konkurencia

RT je jediné z triedy, ktoré prežilo vyčíňanie emisných katov. Preč sú už stroje ako Triumph Trophy, Yamaha FJR či Honda Pan European a jeho neskoršie deriváty. Ale pri lojalite zákazníkov BMW si viem predstaviť, že hlavným konkurentom bude neskonale populárne GS, alebo o niečo športovejšia a ľahšia R 1250 RS. Ani bavorácke šesťvalce GT/GTL a ich ďalšie verzie neprežili euronormy, ale tam vieme, že čoskoro prídu facelifty. Ktovie aké nevídané novinky prinesú, pretože ak by sa v súčasnom stave stretli na jednom showroome, neviem si predstaviť rozumne zmýšľajúceho človeka, ktorý by vyklopil väčší balík za menej užitočné GT než menší balík za ultrauniverzálne RT.

BMW R 1250 RT (2021)
BMW R 1250 RT (2021)

Záver

BMW R 1250 RT je omnoho širšie využiteľný a značne pohodlnejší stroj než jeho predchodca. Jeho motor je neunaviteľný, čo sa o boxeri bez variabilného časovania ventilov rozhodne nedalo povedať. Ani podvozok sa nedá zaskočiť; jeho hlavnou úlohou je priviezť posádku do cieľa v absolútnom pohodlí. Ale pritom stále ponúka aj športovú charakteristiku pod akýmkoľvek zaťažením - pilot si dobre zajazdí a spolujazdec bude vysmiaty. Aj vzhľad je niekde inde, RT opticky schudlo a odkrylo viaceré detaily, ktoré sú dokonalo spracované. Je to vlastne dizajnový kúsok. Pri BMW to nevídame často!

Vývojový tím teda odviedol perfektnú prácu a priniesol reálne využiteľné fičúrky. Nezvykneme zhltnúť hocaké marketingové rečičky, ale ako som spomínal v úvode, zmenám na novom RT by sme dali päťhviezdičkové hodnotenie. Neúnavný cestovateľ, presne ako hovoria reklamné vizuály. Elegantný neúnavný športový cestovateľ.

Cena nového BMW R 1250 RT začína na 19 200 eurách. Podľa nás by však nebolo rozumné odchádzať zo showroomu iba s takouto základnou výbavou; rozhodne odporúčame priplatiť si za vecičky, ktoré nekonečne zvyšujú pohodlie a jazdecký zážitok - semiaktívny podvozok, quickshifter, bezkľúčové ovládanie, centrálne zamykanie, audio, prípadne vyhrievané sedlá. Koniec koncov, takmer každé RT sa predá v plnke. Nami testovaný kus mal cenu 26 350 eur.

Plusy, mínusy

pružný motor, spotreba, majestátnosť, prístrojovka, užitočná príplatková výbava, ľahké ovládanie, široká využiteľnosť, dokonalý semiaktívny podvozok, reálne výhodná konektivita a osožné jazdné údaje v jej aplikácii pravý odkladací priestor mohol byť väčší

Video

Video: Naozaj neúnavný cestovateľ: BMW R 1250 RT (2021)

Video: Motocykel 2021 virtuálne: Predstavujeme novinky BMW 2021 - R1250RT, 40 r. GS a ďalšie

Video: BMW R 1250 RT 2021 - Postavená na turistiku

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BMW R 1250 RT (2021)

Servisný interval 10 000 km (alebo 1 rok)
Reálna spotreba 5,3 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 25 l (4 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 400 km
Cena motorky od 19 200 eur

Ceny vybraných doplnkov

Adaptívny tempomat 504 eur
Adaptívne svetlá 600 eur
Quickshifter 453 eur
Bezkľúčové ovládanie 322 eur
Centrálne zamykanie 403 eur
Denné svietenie 110 eur
Semiaktívny podvozok Dynamic ESA 857 eur
Bezdrôtové nabíjanie mobilu 262 eur
Kontrola tlaku v pneumatikách 242 eur
Prídavné svetlá 383 eur
Príprava pre rádio 292 eur
Vyhrievané sedlá 242 eur
Koncovka Akrapovič 892 eur
5-ročná záruka 200 eur

Ceny doplnkov sú uvedené s DPH. K niektorým je za určitých okolností potrebné pripočítať cenu za montáž.

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík, Viktor Fischer
Foto: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Video: Peter Fischer, Viktor Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovenská republika.

Foto:
 BMW R 1250 RT 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:R 1250 RT
Rok:2021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1254 ccm
Max. výkon:136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:143 Nm / 6250 ot.
Vŕtanie x Zdvih:102.5 x 76 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:136 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, radiál 4 piest
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:279 kg
Výška sedla:805 mm
Rázvor:1485 mm
Dĺžka:2222 mm
Šírka:985 mm
Objem nádrže:25 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:210 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.7 s
Spotreba paliva:4.75 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 394 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatok
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatok
Zákrutové svietenie:za príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sérii
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:áno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:za príplatok
Audio systém:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:za príplatok: adaptívny tempomat
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2021: od 19 200 eur

<

Pridané: 06.10.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (98)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: