Anketa:
BMW zvoláva všetky R 1200 GS od roku 2013
ZdieľaťPridané: 27.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 14180 [Novinky - Oznam]
Pre problém s uvoľnovaním vrchných zátok predných teleskopov BMW celosvetovo zvoláva do servisov všetky R 1200 GS vrátane verzie Adventure vyrobené od roku 2013. Zvolávačka sa týka aj Slovenska.
Konkrétne časové ohraničenie je stanovené dátumom výroby od novembra 2013 do júna 2017. V tomto období bolo vyrobených pravdepodobne zhruba 150 000 kusov oboch modelov.
Problém spočíva v nedostatočnom uchytení zátok teleskopov. Tie tu tradične nebývajú naskrutkované ako na väčšine motocyklov, ale iba nasunuté a zaistené dvoma vyrazenými jamkami.
Toto zaistenie sa však časom ukázalo ako poddimenzované. Pri väčších nárazoch, napríklad pri jazde v teréne alebo na horšej asfaltovej ceste, sa môžu zátky uvoľniť, čím sa v lepšom prípade motocykel stane iba nepojazdným.
Majitelia dotknutých motocyklov by tak v blízkom čase mali očakávať list alebo telefonát od svojho BMW dealera. Ak sa chceš uistiť, či náhodou tvoje GS nespadá do dotknutých motocyklov, pre istotu kontaktuj vybraného dealera BMW. Prípadná oprava bude samozrejme vykonaná bezplatne.
Pridané: 27.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018 - Herghott
- BMW R1200GS Adventure 2014 oficiálne predstavené - zeON
- Aprílový žart: BMW predstavuje R 1200 GS xDrive Hybrid - prvú sériovú motorku s pohonom oboch kolies - Redakcia
- BMW má nového autorizovaného dealera - spoločnosť MD-Bavaria v Žiline - Herghott
- Na manželstvo to nevyzerá... alebo BMW R 1200 GS Adventure z iného pohľadu - Vadim
- BMW R1200GS Adventure 2014 - zeON
- BMW R1200GS Adventure 2015 zachytené na ostrove Elba - zeON
- Slnečný deň v sedle BMW R 18 - a s importérom motocyklov BMW - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!