Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1001 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29729
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17579)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12150)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW zvoláva všetky R 1200 GS od roku 2013

 Zdieľať

Pridané: 27.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 14180 [Novinky - Oznam]

Pre problém s uvoľnovaním vrchných zátok predných teleskopov BMW celosvetovo zvoláva do servisov všetky R 1200 GS vrátane verzie Adventure vyrobené od roku 2013. Zvolávačka sa týka aj Slovenska.

BMW zvoláva všetky R 1200 GS od roku 2013

Konkrétne časové ohraničenie je stanovené dátumom výroby od novembra 2013 do júna 2017. V tomto období bolo vyrobených pravdepodobne zhruba 150 000 kusov oboch modelov.

Problém spočíva v nedostatočnom uchytení zátok teleskopov. Tie tu tradične nebývajú naskrutkované ako na väčšine motocyklov, ale iba nasunuté a zaistené dvoma vyrazenými jamkami.

Toto zaistenie sa však časom ukázalo ako poddimenzované. Pri väčších nárazoch, napríklad pri jazde v teréne alebo na horšej asfaltovej ceste, sa môžu zátky uvoľniť, čím sa v lepšom prípade motocykel stane iba nepojazdným.

Majitelia dotknutých motocyklov by tak v blízkom čase mali očakávať list alebo telefonát od svojho BMW dealera. Ak sa chceš uistiť, či náhodou tvoje GS nespadá do dotknutých motocyklov, pre istotu kontaktuj vybraného dealera BMW. Prípadná oprava bude samozrejme vykonaná bezplatne.

BMW zvoláva všetky R 1200 GS od roku 2013

BMW zvoláva všetky R 1200 GS od roku 2013

BMW zvoláva všetky R 1200 GS od roku 2013

BMW zvoláva všetky R 1200 GS od roku 2013

Pridané: 27.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »