ISSN 1336-6491 | Online: 2446 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Piaggio Group vyhrala súd za porušenie svojho patentu

 Zdieľať

Pridané: 29.09.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4808 [Novinky - Oznam]

Súdy v Paríži a v Miláne len niekoľko dní po sebe uznali spoločnosť Peugeot Motocycles vinnou z porušenia Európskeho patentu na technológii trojkolesového skútra Piaggio MP3 tým, že vyrábali trojkolesový model Peugeot Metropolis.

Po názve Vespa je tým uznaná aj jedinečnosť trojkolesového skútra Piaggio MP3.

Spomínaný patent vlastnený spoločnosťou Piaggio Group sa týka ovládacieho systému, ktorý umožňuje nakláňanie trojkolesového vozidla do strán ako u konvenčného motocykla. Za jeho porušenie bola spoločnosti Peugeot Motocycles uložená vo Francúzsku pokuta vo výške 1 500 000 eur.

Piaggio Group vyhrala súd za porušenie svojho patentu
Piaggio MP3

Rozhodnutie parížskeho súdu tiež zakazuje spoločnosti Peugeot Motocycles na území Francúzska vyrábať, inzerovať, predávať, dovážať, vyvážať, používať a/alebo vlastniť akýkoľvek trojkolesový skúter, ktorý využíva ovládací systém patentovaný spoločnosťou Piaggio Group (vrátane modelu Peugeot Metropolis), pod hrozbou zaplatenia pokuty za každé falšované vozidlo.

Súd v Miláne zakazuje spoločnosti Peugeot Motocycles na území Talianska dovážať, vyvážať, predávať a inzerovať (offline aj online) model Peugeot Metropolis pod hrozbou pokuty vo výške 6 000 eur stanovenej za každé vozidlo predané po 30-dňovej lehote od vyhlásenia rozsudku. Spoločnosť Peugeot Motocycles zároveň musí stiahnuť všetky sfalšované vozidlá z predaja v Taliansku počas obdobia 90 dní a to pod hrozbou ďalšej pokuty vo výške 10 000 eur za každý deň omeškania vo vykonaní príkazu.

Piaggio Group vyhrala súd za porušenie svojho patentu

Pridané: 29.09.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »