Anketa:
Piaggio prišlo s ďalšími novinkami - Beverly 310 a Medley 200
ZdieľaťPridané: 21.11.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1146 [Novinky - Predstavujeme]
Beverly 310 a Medley 200 predstavujú vrchol výkonu, moderných technológií a talianskeho dizajnu a sú navrhnuté tak, aby vyhoveli špecifickým
potrebám súčasných jazdcov.
Seriál článkov - Novinky 2025:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Piaggio Beverly 310: Výkon a elegancia pre každodennú jazdu
Rad Beverly je už viac ako dve desaťročia ikonou mestskej mobility. Beverly 310 teraz túto legendu posúva ďalej vďaka novému motoru s objemom 310 cm3 spĺňajúcemu normu Euro 5+, ktorý prináša viac výkonu, plynulosti a agility. S výkonom 27,7 koní a krútiacim momentom 29,5 Nm je tento jednovalcový kvapalinou chladený motor výkonnejší a svižnejší než kedykoľvek predtým. Až 70 % jeho komponentov bolo modernizovaných, vrátane prepracovaného vstrekovača a systému štartovania, vďaka čomu je tichšie, úspornejšie a citlivejšie. Okamžitý krútiaci moment uľahčuje rýchlu akceleráciu v mestskej doprave a pre dlhšie cesty zasa ponúka stabilný a príjemný jazdný zážitok.
Beverly 310 je postavená na dvojitom kolískovom ráme z vysoko odolných oceľových trubiek, čo jej dodáva robustnosť a stabilitu na úrovni motocykla. Predná vidlica Showa a dvojčinné zadné tlmiče zaisťujú pohodlnú jazdu aj na nerovných mestských cestách, zatiaľ čo veľké 16-palcové predné a 14-palcové zadné koleso poskytujú skvelú priľnavosť a ovládateľnosť. Model je vybavený dvojkanálovým systémom ABS, kontrolou trakcie ASR a 300mm predným brzdovým kotúčom - najväčším vo svojej triede, ktorý zaisťuje presné a spoľahlivé brzdenie.
Dizajn Beverly 310 stelesňuje taliansku eleganciu so športovými líniami, výrazným predným štítom a štýlovo ladenou zadnou časťou inšpirovanú svetom automobilov. LED svetlomet a smerové svetlá zlepšujú viditeľnosť a zároveň tvoria jedinečný svetelný podpis. Riadidlá s digitálnym LCD panelom o veľkosti 5,5 palca používajú ergonómiu prevzatú z motocyklov, čo uľahčuje ovládanie. Medzi užívateľsky prívetivé funkcie patrí aj bezkľúčový systém, vďaka ktorému je štartovanie, otváranie sedla a zamykanie riadidiel možné bez vybratia kľúča z vrecka.
Športový štýl sa prejavuje aj na ráfikoch so siedmimi dvojitými lúčmi. Sedlo s detailnou povrchovou úpravou a dvojitým prešívaním ponúka dve výškové úrovne pre jazdcov a spolujazdcov. Osvetlený úložný priestor pod sedlom umožňuje uloženie modulárnej prilby a ďalších predmetov. V štíte sa potom nachádza aj praktická priehradka s USB portom a háčik.
K dispozícii je široká škála príslušenstva, ktoré ďalej zvyšuje komfort a všestrannosť tohto modelu. Patrí sem napríklad 36-litrový a 52-litrový top box, ktorý je možné zladiť s farbou skútra a vybaviť opierkou chrbta pre spolujazdcov. Pre chladné dni sú k dispozícii vyhrievané rukoväte, vyhrievané sedlo a špeciálny kryt nôh Comfort+, ktorý zaisťuje pohodlie aj v chladnom počasí. Praktický plexi štít z odolného materiálu ponúka optimálnu ochranu pred vetrom a poveternostnými vplyvmi. Na bezpečnosť myslí mechanické zariadenie proti krádeži a systém Piaggio MIA, ktorý umožňuje prepojenie skútra s mobilným telefónom pre lepšiu kontrolu nad funkciami skútra. Tento doplnkový sortiment robí z Beverly 310 ešte prispôsobiteľnejšieho a praktickejšieho spoločníka pre každodennú jazdu aj dlhšie cesty.
Piaggio Medley 200: Ľahkosť, agilita a pokročilá konektivita
Piaggio Medley 200 vstupuje do kategórie stredne výkonných skútrov ako agilná a ideálna voľba pre mestských jazdcov. Jeho jednovalcový motor s objemom 200 cm3 dosahuje výkon 13 kW a krútiaci moment 16,5 Nm, čo umožňuje plynulú, ale dynamickú jazdu ako v mestskej doprave, tak na dlhších trasách. Tento skúter kombinuje ľahkosť a ovládateľnosť s komfortom a ochranou typickou pre GT skútre, čo z neho robí univerzálnu voľbu pre mestskú premávku.
Medzi popredné inovácie patrí systém Start & Stop (RISS), patentovaná technológia spoločnosti Piaggio, ktorá nahrádza tradičný štartér bezkefovým zariadením montovaným priamo na kľukový hriadeľ, čo výrazne znižuje hlučnosť a zvyšuje spoľahlivosť. Tento systém navyše prispieva k zníženiu spotreby paliva. Plynulý prenos výkonu zaisťuje prevodovka CVT, ktorá poskytuje pohodlnú jazdu, obzvlášť pri
častom zastavovaní a rozbiehaní.
Záväzok spoločnosti Piaggio k talianskemu dizajnu je viditeľný z elegantného a športového vzhľadu tejto novinky. Predná časť je definovaná dynamickými líniami, ktoré sa tiahnu až k riadidlám, kde full LED svetlomety a digitálny LCD prístrojový panel prispievajú k štýlu aj funkčnosti. Kompaktná zadná časť ukrýva priestranný úložný priestor pod sedlom, ktorý je vďaka centrálne umiestnenej palivovej nádrži navyše zväčšený bez toho, aby to šlo na úkor elegancie samotného skútra. Vďaka lokácii nádrže je zároveň možné dopĺňať palivo bez nutnosti zosadnutia zo skútra.
Pre Medley 200 je pripravený celý rad príslušenstva zameraný na praktickosť a pohodlie. Medzi tieto doplnky patrí klasický 32-litrový a väčší 37-litrový top box. Pre maximálnu ochranu v nepriaznivom počasí je potom k dispozícii zimný kryt nôh a protišmyková podložka, ktoré zvyšujú bezpečnosť a komfort pri jazde. Piaggio Medley 200 môže byť tiež vybavené inovatívnym elektronickým zariadením proti krádeži, s nezávislým napájaním, ktoré sa môže pochváliť najnižšou spotrebou energie na trhu, a pridáva imobilizér a silnú sirénu, ktorá zabraňuje neoprávnenej manipulácii.
Pridané: 21.11.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2025:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025) - Redakcia
- EICMA 2023: PIAGGIO GROUP Novinky Moto Guzzi, Aprilia, Vespa - Awia
- Moto Guzzi V7 Sport, Piaggio Liberty, Beverly a modernizovaná Vespa GTS 310 - Awia
- Vyskúšali sme Piaggio Medley S (2021) so zimnou výbavou - Herghott
- Piaggio Group vyhrala súd za porušenie svojho patentu - Redakcia
- Piaggo predstavilo inovovaný trojkolesový skúter MP3 310 - Redakcia
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie - Redakcia
- Piaggio Medley 125 teraz s TOP case zadarmo! - Redakcia
- Vyskúšali sme Piaggio Liberty 125 2014 - Ifk0
- Piaggio Beverly BV350 SportTourer - skúter na všetko - ziskop
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!