Anketa:
Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022) 2/2
ZdieľaťPridané: 15.05.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8143 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Z650RS prišla do vôd, kde okrem jednej nedávnej novinky už dlho úradujú Suzuki SV650X a Yamaha XSR700. Yamaha má rovnakú cenu ako Kawasaki, ale o trinásť koní menej. Suzuki ako jediný zástupca neradového usporiadania valcov má už tradične najnižšiu cenu, a to o tisícku menej než Kawasaki. Tretím bojovníkom je nový Triumph Trident 660, ktorého tri valce produkujú najvyšší výkon z tohto výberu, ale ku športovosti zvyšných rivalov mu kúsok chýba. Triumph je o 450 eur dostupnejší než Kawasaki.
Záver
Cena Kawasaki Z650RS je 7 995 eur. Aj keď je to najvyššia cenovka v triede, v tomto prípade je ospravedlnená najlepším zvládnutím retro detailov a celkového štýlu, ktorým pôsobíš na okolie, keď niekam na Z650RS prídeš - už len tie nekonečne krásne dva budíky... A k tomu všetkému je to stroj, ktorý sa nezľakne zákrut. A ktorého sa nezľaknú začiatočníci. Kawasaki Z650RS je k dispozícii aj v 35-kW verzii.
Plusy, mínusy
spracovanie, športový motor, príkladné správanie v zákrutách, nezákerná pre začiatočníkov | žiadne |
Video
Video: Moderné retro aj pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
Video: Kawasaki Z650RS 2022 | Official Feature Video | The Retrovolution Begins Vlastnosti
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Kawasaki Z650RS (2022)
Servisný interval | 6 000 km |
Reálna spotreba | 4,5 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 12 l (2,5 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 210 km |
Cena | od 7 995 eur |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motostore. Redaktor jazdil v oblečení Dainese a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Kawasaki | Triumph | Suzuki | Yamaha | Kawasaki |
Model: | Z650RS | Trident 660 | SV650 X | XSR700 | Z650 |
Rok: | 2022 | 2022 | 2022 | 2022 | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | NOVINKA 2022 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 660 ccm | 645 ccm | 689 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot. | 81.6 k (60.0 kW) / 10250 ot. | 76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. | 68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 6700 ot. | 64 Nm / 6250 ot. | 64 Nm / 8100 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 64 Nm / 6700 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 | 11.95:1 | 11.2:1 | 11.5 : 1 | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 | 74.0 x 51.1 mm | 81.0 mm x 62.6 mm | 80 x 68.6 mm | 83 x 60 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 125 mm | 130 mm | 125 mm | |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 130 mm | 130 mm | 130 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 310 mm | 290 mm | 282 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 R17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 255 mm | 240 mm | 245 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55 R17 | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55-17 | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 187 kg | 189 kg | 198 kg | 182 kg | 187 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 805 mm | 790 mm | 805 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1410 mm | 1401 mm | 1445 mm | 1400 mm | 1410 mm |
Dĺžka: | 2055 mm | 2020 mm | 2140 mm | 2085 mm | 2055 mm |
Šírka: | 765 mm | 795 mm | 730 mm | 745 mm | 775 mm |
Výška: | 1080 mm | 1089 mm | 1090 mm | 1090 mm | 1080 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 135 mm | 140 mm | 130 mm | |
Objem nádrže: | 15 l | 14 l | 14.5 l | 14 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 3.8 l/100km | 4.3 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 286 km | cca 244 km | |||
Servisný interval: | 6000 km | 16000 km | 6000 km | ||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | |||
Trakčná kontrola: | nie | áno, v sérii | nie | ||
Palivové mapy: | nie | áno, v sérii | nie | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | nie | áno, v sérii | nie | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | nie | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa | Showa USD a tlmič | ukazovateľ zaradeného stupňa | ukazovateľ zaradeného stupňa | ukazovateľ zaradeného stupňa |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 5/2022: od 7 995 eur | Cena 5/2022: 7 550 eur | Cena 5/2022: 6 990 eur | Cena 5/2022: 7 990 eur | Cena 5/2022: 7 095 eur |
Pridané: 15.05.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- V Katalánsku sme polietali na najľahšom a najšportovejšom Harley-Davidsone všetkých čias - Nightster (+ Low Rider ST a Pan America s quickshifterom)
- ... zobraz všetky články od tohto autora