Anketa:
Novinka pre endurá a adventure motocykle - Dunlop Trailmax Raid
ZdieľaťPridané: 17.02.2023 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 6560 [Novinky - Predstavujeme]
Dunlop predstavil novú pneumatiku pre tých, ktorí chcú univerzálne obutie, ktoré bude rovnako dobré na ceste, aj v teréne.
Novinka Trailmax Raid je určená z 50 % na cesty a 50 % do off-roadu. Tým pádom je jasné, na akých motorkách sa budú najčastejšie používať. Najviac bude žiadaná na cestovné endurá, ktoré putujú naprieč krajinami po cestách a keď potrebujú, tak opustia asfalt na nespevnené cesty a môžu pokračovať vo svojom výlete.
Dunlop hovorí, že Trailmax Raid je určená od stredne ťažkých motoriek, cez kategóriu športových turistov až po veľké adventure motorky. Sľubuje výborné chovanie na mokrom povrchu a čo najvyšší možný nájazd kilometrov. Novinka má za úlohu pokryť širšie spektrum jazdcov, ktorí jazdia mimo ciest, na rozdiel od populárnych Trailmax Meridian, ktoré ponúkajú taktiež výborné jazdné vlastnosti, ale s preferenciou na cesty. Dunlop tvrdí, že sa im podarilo vyrobiť takmer dokonalú pneumatiku na cestu, do mokra, na off-road, kde poskytujú výbornú trakciu a rovnako ponúkajú oporu pri brzdení.
Predná pneumatika bude v ponuke v troch rozmeroch vo veľkosti 19 alebo 21 palcov a zadná bude v šiestich rozmeroch pre veľkosť kolies 17 a 18 palcov. Presné rozmery sa dozvieme 1. marca 2023, avšak už teraz je takmer jasné, že Trailmax Raid sa bude najčastejšie obúvať na stroje ako Honda Transalp a Africa Twin (21/18), CB500X (19/17), Ducati Desert X (21/18) a Multistrada (19/17), BMW R1250 GS (19/17) a F850 GS Adventure (21/17), či Suzuki V-Strom 1050 (21/17) alebo V-Strom 650XT (19/17).
Začiatkom sezóny pôjdeme novinku Trailmax Raid otestovať na oficiálny event Dunlop.
Video: Dunlop Trailmax Raid - nové pneu na adventure
Pridané: 17.02.2023 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Súvisiace články:
- Testujeme Dunlop Trailmax Raid v Toskánsku - Awia
- Čo jej obuť - Cestovné Enduro ON-ROAD - zeON
- Vyskúšali sme novú pneumatiku Dunlop TrailSmart - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
- Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition
- Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
- Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš
- Test BMW S 1000 RR (2023)
- KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall
- Triumph Bonneville T120 DGR
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!