Anketa:
Prihlás sa na Aprilia Cup 2023 a vyhraj RSV4 Factory!
ZdieľaťPridané: 18.04.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3309 [Novinky - Pozvánka]
Päť dvojdňových podujatí na Slovakia Ringu v priebehu celej sezóny, na ktorých budú voľné jazdy, tri rôzne preteky vrátane Endurance race, inštruktáž jazdy na okruhu a žrebovanie o špičkové okruhové náradie Apriliu RSV4 Factory, to je Aprilia Cup 2023!
Kedy?
- 24. - 25. mája
- 26. - 27. júna
- 19. - 20. júla
- 21. - 22. augusta
- 18. - 19. septembra
Kde?
Čo?
- voľné jazdy pre širokú verejnosť
- preteky Aprilia Cup
- individuálne preteky seriálu Piston Cup
- vytrvalostné preteky Endurance race
- inštruktáž jazdy na okruhu
- možnosť vyhrať Apriliu RSV4 Factory
Ešte niečo?
- pre Aprilia jazdcov možnosť kúpy celosezónnych lístkov na všetkých päť podujatí za zvýhodnenú cenu 1000 eur - pre viac info kontaktuj ktoréhokoľvek oficiálneho dealera Aprilia na Slovensku
- pri kúpe celosezónneho lístka je možné prepustiť niektoré dátumy iným ľuďom
- jazdy sú delené do skupín, a teda určené aj vyjazdeným strelcom, menej skúseným jazdcom, aj začiatočníkom
- viac na okruhari.sk
Mapa:
Pridané: 18.04.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Deň all-inclusive na Slovakiaringu za super cenu - ČSOB LEASING MOTO DAY 2016 - Redakcia
- Aprilia organizuje veľké stretnutie - APRILIA ALL STARS 2022 - Redakcia
- Pozvánka: Tretí tohtoročný Fun Cup za bezkonkurenčnú cenu 80 EUR! - Redakcia
- POZOR! SÚŤAŽ Účasť v California Superbike School! - Awia
- Pozvánka: DUCATI DAY 2014 – 18.5.2014 Slovakiaring - Redakcia
- Tropický a rekordný Fun Cup - 17. 6. 2013 - Risso46
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!