Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1847 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tragický pád slovenského enduro jazdca na MS v Gelnici

 Zdieľať

Pridané: 01.07.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3309 [Šport - Enduro]

Počas včerajšieho úvodného supertestu Majstrovstiev sveta ENDURO GP v Gelnici došlo k ťažkému pádu slovenského jazdca Jaroslava DIRA, ktorý po prevoze do nemocnice svojim vážnym zraneniam bohužiaľ podľahol.

Tidsať štyri ročný Jaroslav DIRO bol veľkým milovníkom motocyklov. Motocyklovému športu sa venoval od svojich 15-tich rokov a v prebiehajúcom súťažnom ročníku štartoval aj v seriáli majstrovstiev Európy enduro. Na svoj štart v triede Open 4T v rámci MS v Gelnici, prakticky na domácej pôde, nakoľko pochádzal zo susedných Žakaroviec sa veľmi tešil. Avšak nešťastný pád na jednej s prekážok supertestu, ktorý sa započítava do celkového hodnotenia, zmaril všetky jeho plány. Napriek enormnému úsiliu záchranných zložiek svojim zraneniam napokon podľahol.

Jaroslav Diro
Jaroslav Diro

Na základe rozhodnutia medzinárodnej JURY bol piatkový supertest zrušený a taktiež sa zrušilo sobotňajšie dekorovanie víťazov prvého súťažného dňa. Zostávajúci program sobotňajšieho a nedeľňajšieho súťažného dňa zostal nezmenený.

FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme), promotér šampionátu Prime Stadium a v neposlednom rade Slovenská motocyklová federácia a miestny organizátor GL MOTO TEAM, ale aj celá rodina EnduroGP vyjadrujú úprimnú sústrasť pozostalej rodine a priateľom Jaroslava Dira.

Česť jeho pamiatke!

Zdroj a foto: SMF

Jaroslav Diro
Jaroslav Diro

Pridané: 01.07.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »