Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2446 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Finále ME Enduro 2012 - V Krompachoch tri krát bronz pre Slovensko!

 Zdieľať

Pridané: 20.08.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7703 [Šport - Enduro]

Lyžiarske stredisko Krompachy - Plejsy bolo posledné tri dni (16.-19.8.2012) opätovne dejiskom vrcholného „enduro“ podujatia. V termíne 16.-18.8.2012 sa tu uskutočnilo finálové podujatie majstrovstiev Európy enduro, ktoré sa skladalo z dvoch samostatných enduro dní a záverečného motokrosu, obdobne ako na populárnej šesťdňovej.

Súčasťou finálového podujatia sa bol i európsky šampionát národných tímov juniorov, veteránov a seniorov, kde slovenský tím v zložení Štefan Svitko, Zlatko Novosád, Miroslav Ševela a Thomas Hostinský získal skvelým výkonom počas celých troch dní podujatia európsky bronz za víťazným tímom Talianska a druhým Nemeckom.

 Slovenský tím na treťom mieste v ME národných tímov
Slovenský tím na treťom mieste v ME národných tímov

Na záverečnom dekorovaní sme mali okrem uvedeného vynikajúceho tretieho miesta „senior tophy“ tímu na stupňoch víťazov zastúpenie i medzi jednotlivcami. Thomas Hostinský si svojim druhým miestom na podujatí v Krompachoch udržal tretie miesto i v konečnom hodnotení ME triedy junior E2/E3. Na Slovensku zostáva i bronz z tohtoročných ME v kategórii žien, ktorý patrí Zuzane Gahérovej, ktorá skončila tretia i v Krompachoch.

 Zuzana Gahérová ( prvá z prava) tretia žena v ME
Zuzana Gahérová ( prvá z prava) tretia žena v ME

Najväčší aplauz prítomných divákov na záverečnom motokrose v Spišských Vlachoch zožal Slovák Štefan Svitko, ktorý síce po štarte svojej triedy senior E2 zaujal až štvrtú priečku, v cieli však aj napriek jednému pádu slávil bezkonkurenčne víťazstvo. Štefan po troch dňoch skončil v uvedenej triede senior E2 v Krompachoch na treťom mieste a pravdepodobne len neúčasť na predchádzajúcich podujatiach tohtoročných ME enduro mu neumožnila získať medailu i v uvedenom šampionáte sezóny 2012.

 Thomas Hostinský na extrem teste
Thomas Hostinský na extrem teste

Európsky šampionát v endure mal v Krompachoch vynikajúce vyvrcholenie. Všetci účastníci podujatia z 15-tzich krajín vysoko hodnotili pripravenosť podujatia, vynikajúcu trať a hlavne špeciálne testy, čo tlmočili i na poslednom zasadnutí medzinárodnej jury. Nás teší i skutočnosť , že podujatie opätovne potvrdilo, že slovenské enduro patrí i naďalej k európskej špičke.

Kompletné výsledky ME v Krompachoch a celých tohtoročných ME enduro: www.rallyvysledky.com

 Štefan Svitko na úspešnom záverečnom motokrose
Štefan Svitko na úspešnom záverečnom motokrose

Zdroj: SMF, Foto: Štefan Glovičko

Pridané: 20.08.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »