Anketa:
MS SuperEnduro v Poľsku 2013 aj so slovenskou účasťou
ZdieľaťPridané: 02.12.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3913 [Šport - Enduro]
V sobotu 15.12.21013 sa v poľskom meste Lodž uskutoční druhé podujatie tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta v halovom endure, tzv. SuperEnduro 2014. Na podujatí v Poľsku sa predstavia i štyria slovenskí jazdci : Thomas Hostinský, Ondrej Štofka, Branislav Hricko a Michal Košík.
![]() |
Thomas Hostinský už má skúsenosti so štartom na halovom endure, avšak pre zostávajúcich troch slovenských jazdcov je sobotňajší štart premiérovým enduro podujatím v hale. Michal Košík bude štartovať v kategórii juniorov, zostávajúci jazdci sa predstavia medzi seniormi.
![]() |
Šesťdielny Seriál MS SuperEnduro 2014, ktorého úvodné podujatie sa uskutočnilo v novembri vo Veľkej Británii, pokračuje v januári za oceánom v Brazílii a V Mexiku. Posledné dve podujatia seriálu sa uskutočnia vo februári v Španielsku a Francúzsku.
Zdroj: SMF, foto: www.enduro-abc.com
Pridané: 02.12.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Vo finále SuperEndura v Poľsku aj Thomas Hostinský - Redakcia
- Maxxis FIM majstrovstvá sveta v superendure 2014, Gdansk - Redakcia
- Finále ME Enduro 2012 - V Krompachoch tri krát bronz pre Slovensko! - Redakcia
- Úspešná účasť slovenských jazdcov na ME Enduro 2019 v Lotyšsku! - Redakcia
- Slováci na ME enduro Santa Margherita di Staffora 2014 v Taliansku - Redakcia
- Dve striebra z Majstrovstiev Európy 2012 enduro pre Slovensko - Redakcia
- Gelnica úspešne zvládla majstrovstvá sveta enduro GP 2022 a MM SR enduro - Redakcia
- Finále ME enduro – medaila pre Slovensko! - Awia
- Blazusiak stále jednotkou, Hostinský vo finále pri svojej premiére v halovom enduro v Lodži - Redakcia
- Martin Vaculík na 14. mieste v majstrovstvách sveta Speedway GP 2013 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!