Anketa:
Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob 2/2
ZdieľaťPridané: 14.02.2024 Autor: Matej Mularčík
[Testy a predstavenia - Test]
Záver
Cena základného modelu BMW R 1250 RS je 15 100 eur a je možné dokúpiť enormné množstvo príplatkovej výbavy od rôznych doplnkových balíkov až po jednotlivé položky. Najdôležitejšie balíky sú Comfort paket za 820 eur, Dynamic paket za 1 450 eur, Touring za 790 eur a to najdôležitejšie je spomenúť cenu Akrapoviču - 940 eur. Je možné dokúpiť aj optické pakety a veľa ďalšieho.
Keď ju nabúchate do full výbavy, tak sa pohybujete niekde okolo 23 000 eur, a to nie je až tak zlá cena za to čo všetko dostanete. Mesto síce nie je jej teritórium, ale ani tu nepatrí medzi ťažkopádne motorky a vďaka tomu si dovolím napísať, že spĺňa atribúty univerzálnej motorky. Pokiaľ nechcete naháč kvôli náporu vetra, ale chcete niečo od BMW, s čím sa dá vyblázniť ale aj cestovať, tak RS vám túto úlohu splní.
Plusy, mínusy
| ako vždy boxer motor, aerodynamika | nemá rada utiahnuté zákruty |
Video: Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
Čo by ťa mohlo zaujímať:
BMW R 1250 RS (2023)
| Servisný interval | 10 000 km |
| Spotreba (oficiálny údaj) | 4,9 l/100 km |
| Objem nádrže, z toho rezerva | 18 l (4 l rez.) |
| Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 285 km |
| Cena motorky | od 15 100 eur |
Ceny vybraných doplnkov:
| Comfort paket | 820 eur |
| Dynamic paket | 1 450 eur |
| Touring paket | 790 eur |
| Výfuk Akrapovič | 940 eur |
Text a foto: Matej Mularčík
Video: Peter Fischer
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | BMW |
| Model: | R 1250 RS |
| Rok: | 2023 |
| Novinka: | NOVINKA 2023 |
| Kategória: | Naháč |
| Motor: | |
| Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
| Objem: | 1254 ccm |
| Max. výkon: | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 143 Nm / 6250 ot. |
| Kompresný pomer: | 12.5:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 102.5 x 76 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) |
| Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | kardan |
| Zdvih vpredu: | 140 mm |
| Zdvih vzadu: | 140 mm |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
| Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 243 kg |
| Výška sedla: | 820 mm |
| Rázvor: | 1530 mm |
| Dĺžka: | 2202 mm |
| Šírka: | 925 mm |
| Výška: | 1285 mm |
| Objem nádrže: | 18 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Max. rýchlosť: | 200 km/h |
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.25 s |
| Spotreba paliva: | 4.9 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 275 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia |
| Palivové mapy: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| Tempomat: | za príplatok |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | za príplatok |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| El. Podvozok: | za príplatok |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
| Quick-shift: | za príplatok |
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
| Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
| Poznámka: | |
| Poznámka: | Cena: od 15 100 eur (september 2023) |
Pridané: 14.02.2024 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
- Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition
- Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
- Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš
- Test BMW S 1000 RR (2023)
- KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall
- Triumph Bonneville T120 DGR
- Kráľ comebackov KTM 890 SMT čoraz hmatateľnejší!
- ... zobraz všetky články od tohto autora











