Anketa:
Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob 2/2
ZdieľaťPridané: 14.02.2024 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 3774 [Testy a predstavenia - Test]
Záver
Cena základného modelu BMW R 1250 RS je 15 100 eur a je možné dokúpiť enormné množstvo príplatkovej výbavy od rôznych doplnkových balíkov až po jednotlivé položky. Najdôležitejšie balíky sú Comfort paket za 820 eur, Dynamic paket za 1 450 eur, Touring za 790 eur a to najdôležitejšie je spomenúť cenu Akrapoviču - 940 eur. Je možné dokúpiť aj optické pakety a veľa ďalšieho.
Keď ju nabúchate do full výbavy, tak sa pohybujete niekde okolo 23 000 eur, a to nie je až tak zlá cena za to čo všetko dostanete. Mesto síce nie je jej teritórium, ale ani tu nepatrí medzi ťažkopádne motorky a vďaka tomu si dovolím napísať, že spĺňa atribúty univerzálnej motorky. Pokiaľ nechcete naháč kvôli náporu vetra, ale chcete niečo od BMW, s čím sa dá vyblázniť ale aj cestovať, tak RS vám túto úlohu splní.
Plusy, mínusy
ako vždy boxer motor, aerodynamika | nemá rada utiahnuté zákruty |
Video: Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
Čo by ťa mohlo zaujímať:
BMW R 1250 RS (2023)
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba (oficiálny údaj) | 4,9 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 18 l (4 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 285 km |
Cena motorky | od 15 100 eur |
Ceny vybraných doplnkov:
Comfort paket | 820 eur |
Dynamic paket | 1 450 eur |
Touring paket | 790 eur |
Výfuk Akrapovič | 940 eur |
Text a foto: Matej Mularčík
Video: Peter Fischer
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R 1250 RS |
Rok: | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1254 ccm |
Max. výkon: | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 143 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 102.5 x 76 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 243 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Rázvor: | 1530 mm |
Dĺžka: | 2202 mm |
Šírka: | 925 mm |
Výška: | 1285 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 200 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.25 s |
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 275 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia |
Palivové mapy: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena: od 15 100 eur (september 2023) |
Pridané: 14.02.2024 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
- Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition
- Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
- Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš
- Test BMW S 1000 RR (2023)
- KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall
- Triumph Bonneville T120 DGR
- Kráľ comebackov KTM 890 SMT čoraz hmatateľnejší!
- ... zobraz všetky články od tohto autora