Anketa:
Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš 2/2
ZdieľaťPridané: 03.01.2024 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 5020 [Testy a predstavenia - Test]
Záver
Ak niekto hľadá univerzálnu motorku, ktorá ho pohodlne povozí po meste a po robote sa chce prehnať po okreskách, tak odporúčam R 1250 R. Dokonca si ju viem predstaviť aj na cestovanie naprieč Európou. Samozrejme, nebude patriť medzi kategóriu cestovných endúr alebo turistických motoriek, ale zas skúste ísť s cestovným endurom alebo turistikou do roboty v čase najväčšej špičky a v tých najväčších zápchach. Hovorí sa, že univerzálna motorka neexistuje, ale BMW R 1250 R sa k nej najviac približuje.
Cena základnej R 1250 R je 14 930 eur, a je možné si doplatiť nekonečné množstvo príplatkovej výbavy. Comfort paket za 750 €, ktorý má v sebe napríklad vyhrievané rukoväte, kontrolu tlaku v pneu, bezkľúčové štartovanie, Dynamic paket za 1 410,00 €, ten obsahuje quickshifter, motorovú brzdu, Dynamic ESA podvozok, jazdný mód Pro, a posledný je Touring paket za 780 €, ten obsahuje hlavný stojan, držiaky kufrov, tempomat, prípravu pre navigáciu. Dôležité je spomenúť najpodstatnejšiu príplatkovú výbavu, ktorou sú adaptívne svetlá za 290 €, vyhrievané sedlá za 250 €, športové plexi za 220 € a koncovka výfuku Akrapovič za 920 €. Keď ju nabúchate do výbavy bez optických doplnkov, tak ste stále na cene pod 20 litrov, a to je podľa mňa slušná cena za to, čo ponúka.
Plusy, mínusy
motor, všestrannosť, všetko čo sa týka tejto motorky | pneumatiky |
Video: Test BMW R 1250 R (2023) - 100 rokov vývoja nezaprieš alebo kam až môže zájsť dokonalosť
Video: Nové BMW R 1250 R (2023)
Čo by ťa mohlo zaujímať:
BMW R 1250 R (2023)
Servisný interval | 10 000 km (alebo 1 rok) |
Reálna spotreba | 5,5 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 18 l (4 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 250 km |
Cena motorky | od 14 930 eur |
Ceny vybraných doplnkov:
Comfort paket | 750 eur |
Dynamic paket | 1 410 eur |
Touring paket | 780 eur |
Adaptívne svetlá | 290 eur |
Vyhrievané sedlá | 250 eur |
Športové plexi | 220 eur |
Koncovka výfuku Akrapovič | 920 eur |
Text a foto: Matej Mularčík
Video: Peter Fischer
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R 1250 R |
Rok: | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1254 ccm |
Max. výkon: | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 143 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 102.5 x 76 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 239 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Rázvor: | 1515 mm |
Dĺžka: | 2165 mm |
Šírka: | 880 mm |
Výška: | 1285 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 200 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.4 s |
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 275 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Pridané: 03.01.2024 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
- Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition
- Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
- Test BMW S 1000 RR (2023)
- KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall
- Triumph Bonneville T120 DGR
- Kráľ comebackov KTM 890 SMT čoraz hmatateľnejší!
- ... zobraz všetky články od tohto autora