Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1385 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28502
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16974)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11528)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš 2/2

 Zdieľať

Pridané: 03.01.2024 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 5020 [Testy a predstavenia - Test]

BMW R 1250 R (2023)
BMW R 1250 R (2023)

Záver

Ak niekto hľadá univerzálnu motorku, ktorá ho pohodlne povozí po meste a po robote sa chce prehnať po okreskách, tak odporúčam R 1250 R. Dokonca si ju viem predstaviť aj na cestovanie naprieč Európou. Samozrejme, nebude patriť medzi kategóriu cestovných endúr alebo turistických motoriek, ale zas skúste ísť s cestovným endurom alebo turistikou do roboty v čase najväčšej špičky a v tých najväčších zápchach. Hovorí sa, že univerzálna motorka neexistuje, ale BMW R 1250 R sa k nej najviac približuje.

Cena základnej R 1250 R je 14 930 eur, a je možné si doplatiť nekonečné množstvo príplatkovej výbavy. Comfort paket za 750 €, ktorý má v sebe napríklad vyhrievané rukoväte, kontrolu tlaku v pneu, bezkľúčové štartovanie, Dynamic paket za 1 410,00 €, ten obsahuje quickshifter, motorovú brzdu, Dynamic ESA podvozok, jazdný mód Pro, a posledný je Touring paket za 780 €, ten obsahuje hlavný stojan, držiaky kufrov, tempomat, prípravu pre navigáciu. Dôležité je spomenúť najpodstatnejšiu príplatkovú výbavu, ktorou sú adaptívne svetlá za 290 €, vyhrievané sedlá za 250 €, športové plexi za 220 € a koncovka výfuku Akrapovič za 920 €. Keď ju nabúchate do výbavy bez optických doplnkov, tak ste stále na cene pod 20 litrov, a to je podľa mňa slušná cena za to, čo ponúka.

Plusy, mínusy

motor, všestrannosť, všetko čo sa týka tejto motorky pneumatiky

Video: Test BMW R 1250 R (2023) - 100 rokov vývoja nezaprieš alebo kam až môže zájsť dokonalosť

Video: Nové BMW R 1250 R (2023)

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BMW R 1250 R (2023)

Servisný interval 10 000 km (alebo 1 rok)
Reálna spotreba 5,5 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 18 l (4 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 250 km
Cena motorky od 14 930 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Comfort paket 750 eur
Dynamic paket 1 410 eur
Touring paket 780 eur
Adaptívne svetlá 290 eur
Vyhrievané sedlá 250 eur
Športové plexi 220 eur
Koncovka výfuku Akrapovič 920 eur

Text a foto: Matej Mularčík
Video: Peter Fischer

Foto:
 BMW R 1250 R 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:R 1250 R
Rok:2023
Novinka:NOVINKA 2023
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1254 ccm
Max. výkon:136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:143 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:12.5:1
Vŕtanie x Zdvih:102.5 x 76 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:140 mm
Zdvih vzadu:140 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:239 kg
Výška sedla:820 mm
Rázvor:1515 mm
Dĺžka:2165 mm
Šírka:880 mm
Výška:1285 mm
Objem nádrže:18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.4 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 275 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:za príplatok
LED denné svetlá:áno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii

<

Pridané: 03.01.2024 Autor: Matej Mularčík Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria