Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1484 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Veľká alpská porovnávačka 2023! 2/4

 Zdieľať

Pridané: 30.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8136 [Testy a predstavenia - Test]

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

SMT 890 vs. Tracer 9 GT+

Tak táto dvojica je podstatne vybavenejšia a vyspelejšia než predošlé dva stroje. A aj s reprezentatívnejším vzhľadom. Tracer má takpovediac najširšiu výbavu nielen spomedzi týchto šiestich strojov, ale dá sa povedať, že aj z celej dnešnej produkcie, a reinkarnovaná KTM SMT je jedna z najzábavnejších motoriek na trhu vôbec. Veď si to vezmi - v podstate je to enduro na 17-palcových kolesách s čisto cestným obutím, motor ti ide odtrhnúť ruky, a večer si rád, že si niekde nemusel nechať 5 kíl ako pokutu, alebo že ešte stále máš vodičák v peňaženke. Aj Tracer vie byť pekne rýchly, ale nie je to jeho primárna náplň práce. Za mňa je to po dlhom čase motorka z Japonska, ktorá má špičkový dizajn bez slabých miest, je kultivovaná v nízkych rýchlostiach a dravá vo vysokých, pričom za každých okolností je pohodlná. Pekelné kombo.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Každopádne, SMT by som si kúpil, ak by som vedel, že budem jazdiť najmä sám, a frajerku so sebou vezmem len občas, pričom aj tak sa nebude mať kde oprieť. Pretože dať topcase na SMT dokáže len barbar. Tracer potom volá po diaľkach, kilometre hlce na počkanie, ale nevadia mu ani krátke trasy po meste. A tam, v hustej premávke plnej kvaltovania, ti trojvalec iba pomáha svojim hladkým chodom, rovnako ako trebárs aj na diaľniciach, kde sa nenechá zahanbiť v žiadnych rýchlostiach. A semiatktív sa potom postará aj o príkladné prelety zákrutami. Fakt že mňam.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

A SMT? Po dlhom čase konečne silné dvojvalcové supermoto bez kompromisov. Niekto by mohol namietať, že posed a vzhľad nie sú ortodoxne motardové, že podvozok je naladený viac endurácky a motor mohol byť ten silnejší, napríklad z GP verzie Duke, alééé... Hahah, odvez sa na tom! Také rýchlosti nebudeš dosahovať na Dukeovi, ani na 890 Adventure. SMT je jedna z najšportovejších KTM dnešných čias. Adrenalín ti bude klesať len pomaly a večer sa ti z nej budú triasť ruky. Čistá koncentrovaná radosť.

Názor druhého redaktora: Tomáš Hajduch - Awia

Táto dvojica je zameraná vyslovene na cestu, a aj keď obe sa snažia o športovo turistickú jazdu, tak obe motorky to robia úplne ale úplne inak. Yamahu Tracer sme mali o verzii GT+, čo je motorka prešpikovaná všetkými možnými technologickými vychytávkami a zameraná na luxusné zvezenie pre svoju posádku, samozrejme so športovým podtónom točivého trojvalca. V tejto verzii sediac na luxusne čalúnenom sedle a schovaný za obrovským plexi som sa cítil ako v pohodlí obývačky. Samozrejme, tieto veci fungujú a dobre ochránia posádku, ale trochu uberali z pocitu ľahkosti a ovládateľnosti štandardnej takpovediac holej-bosej verzie Tracera 9, ktorá má asi bavila viac. Je ťažké Traceru 9 GT+ vyčítať, že je takmer dokonalý, ale napriek tomu to spravím. Všetko tu funguje úplne správne až tak, že to bola trochu nuda.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Úplne na opačnom konci je KTM so svojou SMT. Už jej predchodca bola jedna z najzábavnejších motoriek aké som za posledných 20 rokov jazdil! Tentoraz je tu radový dvojvalec z aktuálnej adventury, postavený na vyšších zdvihoch a cestných 17-palcových kolesách. Zvyšok motorky je osekaný na totálne minimum v zmysle supermoto s malou pridanou kapotou ala turista. Presne takto vyzerá komprimovaná zábava vtesnaná pod 200 kilogramov. Ostrá reakcia na plyn, žiletkovo ostré brzdy a motorka, ktorá poslúcha na slovo. Bola to rozhodne najzábavnejšia motorka z celej šestice, a je len paradox, že mala najnižšiu spotrebu paliva. Ak rád vymetáš nielen alpské zákruty, tak SMT je jasnou voľbou číslo jedna z pohľadu zábavy.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Plusy, mínusy

KTM SMT 890 Yamaha Tracer 9 GT+
totálny funbike, skvelá spotreba, neunaviteľný motor a brzdy spolujazdca ľahko stratíš (alebo ťa zaškrtí za jazdy)
brutálna GT výbava, neskutočný motor možno je až príliš dokonalá

POKRAČOVANIE článku na ďalšej strane: Moto Guzzi V100 vs. BMW R 1250 GS Adventure.

Testy:

Video: Kráľovná zákrut a adrenalínu - novinka KTM SMT 890 (2024)

Video: Yamaha Tracer 9 GT+ (2023) - všestranná japonská stíhačka na každý deň

Video: Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 športový trojval na svižnú turistiku

Foto:
 KTM 890 SMT 2023 Yamaha Tracer 9 GT+ 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMYamaha
Model:890 SMTTracer 9 GT+
Rok:20232023
Novinka:NOVINKA 2023NOVINKA 2023
Kategória:Športovo cestovnáŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:889 ccm889 ccm
Max. výkon:104.7 k (77.0 kW) / 8000 ot.119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:100 Nm / 6500 ot.93 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:13.5:111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:90,7 x 68,8 mm78 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:180 mm130 mm
Zdvih vzadu:180 mm137 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 4 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm298 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70Z R17 M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm267 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17180/55Z R17 M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:194 kg223 kg
Výška sedla:860 mm820 mm
Rázvor:1502 mm1500 mm
Dĺžka:2175 mm
Šírka:885 mm
Výška:1430 mm
Svetlá výška:227 mm135 mm
Objem nádrže:15.8 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.6 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 257 kmcca 285 km
Servisný interval:15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatokáno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokáno, v sérii
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:WP APEX 43 mm USDel. podvozok KYB, bočné kufre, adaptívny tempomat
Poznámka:
Poznámka:SUPERMOTO ABS mód, TC vypínateľná + TRACK MODE
Vidlica 43 mm WP APEX (nast: compresia a útlm) tlmič WP APEX (nast: predpätia a útlm)
DEMO mód: Možnosť otestovať doplnky (QS a tempomat) prvých 1500 km.
Cena 09/2023: 14,090.00 EUR
Cena 9/2023: 16 390 eur

EURO 5
adaptívny tempomat a združený brzdový systém napojený na radar
7-palcový multifunkčný TFT

6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania
Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC)

< >

Pridané: 30.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku: