Anketa:
Test BMW S 1000 RR (2023) 2/2
ZdieľaťPridané: 30.09.2023 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 4910 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Konkurenci je v tejto triede tradične dosť široká a silná. Začnime Kawasaki ZX10RR, ktorú sme ale nemali možnosť vyskúšať, takže sa k nej nevieme vyjadriť, no s náporovým saním má výkon 214 koní, stojí 29 995 eur. Ducati Panigale V4S je obrovskou konkurenciou pre BMW, ale talianska motorka nemusí sadnúť vždy každému, výkon je však 215,5 koní, cena 31 290 eur. Aprilia RSV4 RF má 217 koní, stojí 22 590 eur. Od Hondy je priamym konkurentom CBR1000RR-R SP2, je o niečo lacnejšia ako BMW a má o 7 koní viac (cena 24 990 €). Yamaha R1M je tiež poriadne delo, ale má o 10 koní menej, stojí 27 490 eur. Ak niekomu chýba Suzuki, tak GSX-R1000R už v ponuke nenájdete.
Cena nami testovanej verzie BMW S1000 RR je 31 730 €, ale je takmer v plnej výbave. Doplatiť si ešte niečo navyše znamená viac karbónu a detailov, ktoré ale už nemajú vplyv na jazdu. Konkurencia je síce lacnejšia, ale každý si vyberie to čo mu sedí a to čo sa mu páči.
Záver
Cena modelu S 1000 RR začína na 20 150 eurách. Je to najlepšia motorka v tejto kategórii čo sa týka posedu, pohodlia, rýchlosti, bŕzd a všetkého dokopy. Možno nemá najvyšší výkon vo svojej triede, ale to, ako ho podáva jazdcovi, je dych berúce; je až neuveriteľné ako ľahko si na ňu zvyknete. Výkonovo sa mi zdala byť ešte silnejšia ako uvádzajú papiere, ale to je najmä vďaka tomu ako ten výkon prenáša na cestu a akým spôsobom ho dávkuje. Predsa len som našiel jedno mínus, keď sa na nej preveziete, tak nebudete z nej chcieť ísť dole. Ďakujem BMW Slovenská republika s. r. o. za možnosť povoziť sa na tak dokonalej motorke.
Video: Nové BMW S 1000 RR #NeverStopChallenging
Plusy, mínusy
sila motora, brzdy, dokonalosť | žiadny som nenašiel |
Čo by ťa mohlo zaujímať:
BMW S 1000 RR (2023)
Servisný interval | 10 000 km (alebo 1 rok) |
Spotreba (oficiálna, WMTC) | 6,4 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 16,5 l (4 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 180 km |
Cena motorky | 20 150 eur |
Ceny vybranej výbavy:
M Paket | 4 640 eur |
Karbónový paket | 2010 eur |
M Billet Pack | 420 eur |
Dynamic paket | 1 450 eur |
Race paket | 970 eur |
Kontrola tlaku v pneumatikách (RDC) | 250 eur |
Alarm | 250 eur |
Text a foto: Matej Mularčík
Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Slovenská republika, s. r. o.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | Kawasaki | Ducati | Aprilia |
Model: | S1000RR | Ninja ZX-10R | Panigale V4 S | RSV4 RR |
Rok: | 2023 | 2022 | 2022 | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | |||
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | vidlicový štvorvalec (4T) | vidlicový štvorvalec (4T) |
Objem: | 999 ccm | 998 ccm | 1103 ccm | 1099 ccm |
Max. výkon: | 206.7 k (152.0 kW) / 13500 ot. | 203.0 k (149.3 kW) / 13200 ot. | 215.6 k (158.5 kW) / 13000 ot. | 217.6 k (160.0 kW) / 13000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 113 Nm / 11000 ot. | 114.9 Nm / 11400 ot. | 124 Nm / 9500 ot. | 125 Nm / 10500 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3:1 | 13:1 | 14.0:1 | 13.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 49.7 mm | 76.0 x 55.0 mm | 81 x 53,5 mm | 81.0 x 53.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 48 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 125 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 117 mm | 115 mm | 130 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová radiálne monobloky |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 330 mm | 330 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 245 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 R17 | 190/55ZR17M/C (75W) | 200/60 ZR17 | 200/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 174 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 197 kg | 206 kg | 195.5 kg | 202 kg |
Výška sedla: | 824 mm | 835 mm | 850 mm | 853 mm |
Rázvor: | 1441 mm | 1450 mm | 1469 mm | 1441 mm |
Dĺžka: | 2073 mm | 2085 mm | 2065 mm | 2055 mm |
Šírka: | 824 mm | 750 mm | 735 mm | |
Výška: | 1185 mm | 1130 mm | 1120 mm | |
Svetlá výška: | 135 mm | 130 mm | ||
Objem nádrže: | 16.5 l | 17 l | 17 l | 17.9 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | |||
Spotreba paliva: | 6.4 l/100km | 6 l/100km | 6.67 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 193 km | cca 212 km | cca 201 km | |
Servisný interval: | 12000 km (ventily 24000km) | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | za príplatok | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | Balance Free vidlica / BFRC zadný tlmič, Öhlins el. tlmič riadenia | el. podvozok Öhlins | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MP | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 9/2023: 20 150 eur | Cena 12/2021: 18 995 eur Výkon s Ram Air: 156,8 kW (213 k) pri 13 200 ot. | Cena 12/2021: 29 890 eur Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), Ducati Electronic Suspension (DES) EVO Ohlins + tlmič riadenia Ohlins, Lithium-ion akumulátor, kolesá Marchesini | Cena 12/2021: 17 499 eur |
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | BMW | Honda | Yamaha |
Model: | S1000RR | CBR1000RR-R Fireblade | YZF-R1M |
Rok: | 2023 | 2022 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | ||
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | |||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 999 ccm | 999.9 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 206.7 k (152.0 kW) / 13500 ot. | 215.0 k (158.1 kW) / 14500 ot. | 200.1 k (147.1 kW) / 13500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 113 Nm / 11000 ot. | 112 Nm / 12500 ot. | 112.4 Nm / 11500 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3:1 | 13 : 1 | 13:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 49.7 mm | 81 mm × 48,5 mm | 79 x 50,9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 48 mm | vstrekovanie PGM-DSFI | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 117 mm | 137 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 330 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 | 120/70ZR17 58W | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 R17 | 200/55-ZR17 | 200/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 178 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 197 kg | 201 kg | 200 kg |
Výška sedla: | 824 mm | 830 mm | 855 mm |
Rázvor: | 1441 mm | 1455 mm | 1405 mm |
Dĺžka: | 2073 mm | 2100 mm | 2055 mm |
Šírka: | 824 mm | 745 mm | 690 mm |
Výška: | 1140 mm | 1150 mm | |
Svetlá výška: | 115 mm | 130 mm | |
Objem nádrže: | 16.5 l | 16.1 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | ||
Spotreba paliva: | 6.4 l/100km | 6.6 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 193 km | cca 182 km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | ||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | áno, v sérii | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok Showa, titan výfuk Akrapovic | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 9/2023: 20 150 eur |
Pridané: 30.09.2023 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
- Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition
- Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
- Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš
- KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall
- Triumph Bonneville T120 DGR
- Kráľ comebackov KTM 890 SMT čoraz hmatateľnejší!
- ... zobraz všetky články od tohto autora