Anketa:
EICMA 2023: Honda spustila modelové tornádo - nové NX500, Hornet 500 aj 1000, návrat CBR600RR, refrešnutý Fireblade, elektronická spojka v sérii
ZdieľaťPridané: 07.11.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Novinky - Predstavujeme]
Honda trochu „poupratovala“ vo svojej modelovej ponuke, aby o niečo logickejšie usporiadala podobné stroje - napríklad vytvorila novú Hornet family (zaujme najmä nový liter), z CB500X urobila NX500, do CB650 už dáva aj elektronickú spojku, potom refrešla Fireblade, a nakoniec sa do ponuky po dlhých rokoch vracia CBR600RR, teraz už s elektronikou na úrovni.
Seriál článkov - Novinky 2024:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
NX500
- nástupca modelu CB500X
- Nový LED svetlomet a zadné svetlo
- Nový 5-palcový farebný TFT displej s konektivitou Honda RoadSync na zobrazenie pokynov navigácie a na prístup k ďalším funkciám smartfónu
- Nový, zjednodušený ovládač na ľavej rukoväti sa ľahko používa a v noci je podsvietený
Video: Nová Honda NX500 (2024)
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Honda |
| Model: | NX500 |
| Rok: | 2024 |
| Novinka: | NOVINKA 2024 |
| Kategória: | Cestovné enduro |
| Motor: | |
| Typ motora: | dvojvalec (4T) |
| Objem: | 471 ccm |
| Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 6500 ot. |
| Kompresný pomer: | 10.7: 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 |
| Palivový system: | PGM FI |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 150 mm |
| Zdvih vzadu: | 135 mm |
| Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene |
| Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm |
| Pneu vpredu: | 110/80R19M/C |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
| Pneu vzadu: | 160/60R17M/C |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 196 kg |
| Výška sedla: | 830 mm |
| Rázvor: | 1445 mm |
| Dĺžka: | 2155 mm |
| Šírka: | 825 mm |
| Výška: | 1410 mm |
| Svetlá výška: | 180 mm |
| Objem nádrže: | 17.5 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Max. rýchlosť: | 184 km/h |
| Spotreba paliva: | 3.6 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 364 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
| Iná výbava: | USD vidla Showa SFF-BP |
CB500 Hornet
- Nový LED svetlomet a zadné svetlo
- Nový 5-palcový farebný TFT displej s konektivitou Honda RoadSync na zobrazenie pokynov navigácie a na prístup k ďalším funkciám smartfónu
- Nový, zjednodušený ovládač na ľavej rukoväti sa ľahko používa a v noci je podsvietený
- Nové nastavenie jednotky elektronického vstrekovania paliva PGM-FI zlepšuje akceleráciu v nízkych otáčkach a prísun výkonu v celom rozsahu otáčok
Video: Nová Honda CB500 Hornet (2024)
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Honda |
| Model: | CB500 Hornet |
| Rok: | 2024 |
| Novinka: | NOVINKA 2024 |
| Kategória: | Naháč |
| Motor: | |
| Typ motora: | dvojvalec (4T) |
| Objem: | 471 ccm |
| Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 6500 ot. |
| Kompresný pomer: | 10.7:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 |
| Palivový system: | PGM FI |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene |
| Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70-17 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
| Pneu vzadu: | 160/60-17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 188 kg |
| Výška sedla: | 785 mm |
| Rázvor: | 1410 mm |
| Dĺžka: | 2080 mm |
| Šírka: | 790 mm |
| Výška: | 1060 mm |
| Svetlá výška: | 145 mm |
| Objem nádrže: | 17.1 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Spotreba paliva: | 3.5 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 366 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
| Iná výbava: | USD vidla Showa SFF-BP |
CB650R + CBR650R
Spolu so športovým superbikom CBR650R bude prvým modelom značky Honda, ktorý sa bude ponúkať s voliteľnou technológiou elektronickej spojky Honda E-Clutch, ktorá jazdcovi dáva možnosť automatického ovládania spojky iba pomocou radiacej páčky.
- Nový 5-palcový farebný TFT displej s konektivitou Honda RoadSync na zobrazenie pokynov navigácie a na prístup k ďalším funkciám smartfónu
- Nový, zjednodušený ovládač na ľavej rukoväti sa ľahko používa a v noci je podsvietený
- Prvá technológia na svete, ktorá jazdcovi umožňuje rozjazd, zastavenie a radenie bez použitia spojkovej páčky – iba pomocou páky radenia.
- K dispozícii ako voliteľná výbava od nového modelového roku; systém zvyšuje pohotovostnú hmotnosť o 2 kg
- Honda E-Clutch umožňuje aj bežné ovládanie spojkovej páčky
- Vďaka úplne novej úrovni zážitku z jazdy prináša viac radosti aj flexibility v širokej škále scenárov
Viac info o Honda E-Clutch
10.10.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3835 [Novinky - Predstavujeme]
Honda odhalila podrobnosti o elektronickej spojke Honda E-Clutch pre motocykle
Honda dnes zverejnila na svojej webovej stránke informácie o technológií elektronickej spojky Honda E-Clutch pre motocykle, prvom* systéme automatického ovládania spojky na svete pre viacstupňovú motocyklovú prevodovku, ktorý umožňuje plynulé rozbiehanie, radenie prevodových stupňov a zastavovanie bez toho, aby jazdec musel ovládať spojkovú páku.
CB1000R Hornet
- Šestnásťventilový radový štvorvalec DOHC s objemom 999 cm3: maximálny výkon vyše 110 kW a krútiaci moment vyše 100 Nm
- Úplne nový dvojitý chrbticový oceľový rám
- Radiálne štvorpiestové predné brzdové strmene a 310 mm plávajúce kotúče
- Zadná pneumatika 180/55-17, predná 120/70 ZR17
- Plnofarebný 5-palcový TFT displej so systémom Honda RoadSync na pripojenie smartfónu
- Osvetlenie tvorené výhradne LED diódami, dva LED projektorové svetlomety
CBR500R
- Nový vzhľad v štýle superšportov inšpirovaný modelom CBR1000RR-R Fireblade sa vyznačuje novou aerodynamikou zlepšujúcou riadenie a spätnú väzbu
- Nové dvojité svetlomety a zadné svetlo
- Nový 5-palcový farebný TFT displej s konektivitou Honda RoadSync na zobrazenie pokynov navigácie a na prístup k ďalším funkciám smartfónu
- Nový, zjednodušený ovládač na ľavej rukoväti sa ľahko používa a v noci je podsvietený
Návrat CBR600RR
- Radový štvorvalcový motor disponuje výkonom 89 kW a krútiacim momentom 63 Nm
- Elektronicky riadená škrtiaca klapka odvodená od modelu RC213V-S
- 9-stupňový systém nastaviteľnej kontroly trakcie (HSTC)
- 3 štandardné jazdné režimy vrátane možnosti prispôsobenia nastavenia výkonu, brzdenia motorom, HSTC a systému na zamedzenie zdvíhania predného kolesa
- quickshifter ako štandardná výbava
- 41 mm inverzná vidlica Showa Big Piston
- Šesťosová jednotka na meranie zotrvačných síl (Inertial Measurement Unit – IMU) od firmy Bosch
- Elektronický tlmič riadenia Honda (HESD)
- Radiálne upevnené štvorpiestové predné brzdové strmene a plávajúce kotúče
- farebná TFT prístrojovka
- prítlačné krídelká
Video: Nová Honda CBR600RR (2024)
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Honda |
| Model: | CBR600RR |
| Rok: | 2024 |
| Novinka: | NOVINKA 2024 |
| Kategória: | Superšport |
| Motor: | |
| Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
| Objem: | 599 ccm |
| Max. výkon: | 121.0 k (89.0 kW) / 14250 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 63 Nm / 11500 ot. |
| Kompresný pomer: | 12,2 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 42.5 mm |
| Palivový system: | PGM DSFI |
| Rozvod: | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 120 mm |
| Zdvih vzadu: | 130 mm |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70-17 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 180 mm |
| Pneu vzadu: | 220 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 193 kg |
| Výška sedla: | 823 mm |
| Rázvor: | 1370 mm |
| Dĺžka: | 2029 mm |
| Šírka: | 684 mm |
| Výška: | 1115 mm |
| Svetlá výška: | 137 mm |
| Objem nádrže: | 18 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Spotreba paliva: | 5.5 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 245 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
| Tlmič riadenia: | áno, v sérii |
| Quick-shift: | áno, v sérii |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
CBR1000RR Fireblade
- Pre modelový rok 2024 disponuje motor vyšším kompresným pomerom, revidovaným časovaním ventilov s novými trojstupňovými pružinami s nerovnomerným stúpaním
- Kľuková skriňa bola optimalizovaná s ohľadom na nižšiu hmotnosť a redukciu zotrvačnej hmoty na kľukovom hriadeli a ojniciach
- Všetky prevodové pomery aj primárny prevod boli skrátené kvôli lepšej akcelerácii a rýchlosti pri výjazde zo zatáčok
- Ľahký tlmič výfuku Akrapovič disponuje vyšším objemom a zníženou hlučnosťou
- Deväťstupňový systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda Selectable Torque Control (HSTC) bol optimalizovaný s ohľadom na nový charakter výkonu a prevodové pomery
- 3 štandardné jazdné režimy vrátane možnosti prispôsobiť revidované parametre nastavenia výkonu, brzdenia motorom, HSTC a systému na zamedzenie dvíhania predného kolesa
- Režim Start so 4 úrovňami nastavenia v štandardnej výbave
- Revidovaný hliníkový rám s novým vyvážením tuhosti pre lepšiu presnosť riadenia a pocit priľnavosti
- Tretia generácia systému Öhlins Smart Electronic Control (S-EC3.0) ponúka vylepšenú ponuku nastavenia vďaka novému sprievodcovi nastavením predpätia na displeji
- 43 mm vidlica Öhlins NPX (SV) aj zadný tlmič TTX36 (SV) sú vybavené vnútornou konštrukciou s posúvačovými ventilmi
- Nové radiálne štvorpiestové strmene Brembo Stylema R sú ovládané systémom ABS umožňujúcim brzdiť v zatáčkach, ktorý po novom disponuje tromi režimami STANDARD/TRACK/RACE
- Nová pozícia pri jazde daná vyššie položenými riadidlami a zníženými stúpadlami poskytuje jazdcovi viac voľnosti a kontroly.
Video: Nová Honda CBR1000RR-R Fireblade SP (2024)
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Honda |
| Model: | CBR1000RR-R Fireblade |
| Rok: | 2024 |
| Novinka: | NOVINKA 2024 |
| Kategória: | Superšport |
| Motor: | |
| Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
| Objem: | 999.9 ccm |
| Max. výkon: | 215.0 k (158.1 kW) / 14500 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 112 Nm / 12500 ot. |
| Kompresný pomer: | 13 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 81 mm × 48,5 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie PGM-DSFI |
| Rozvod: | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 120 mm |
| Zdvih vzadu: | 137 mm |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
| Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70ZR17 58W |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
| Pneu vzadu: | 200/55-ZR17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 201 kg |
| Výška sedla: | 830 mm |
| Rázvor: | 1455 mm |
| Dĺžka: | 2100 mm |
| Šírka: | 745 mm |
| Výška: | 1140 mm |
| Svetlá výška: | 115 mm |
| Objem nádrže: | 16.1 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Spotreba paliva: | 6.6 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 182 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| El. Podvozok: | za príplatok |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
| Tlmič riadenia: | áno, v sérii |
| Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
| Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok Showa, titan výfuk Akrapovic |
Pridané: 07.11.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2024:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne, 14. - 15. 5. 2007 - Herghott
- Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne 2011 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- KTM endurá a motokrosy pre rok 2026
- Kawasaki odhalila očakávanú KLE500 a KLE500 SE 2026
- O tituloch EaR SMF 2025 sa rozhodlo v susednom Maďarsku
- Yamaha Ténéré 700 World Raid 2026 dostáva náklonovú elektoniku, hliníkové nádrže a kopec vylepšení
- Totálny výredaj skladových zásob v STYX začíina
- Polaris predal značku Indian Motorcycle
- Royal Enfield pripravuje aj GT 750 so zväčšeným motorom
- GASGAS prináša upravené komponenty na svojich trialoch
- Montesa predstavuje novinky pre rok 2026
- Kawasaki Z650 S 2026 – ostrejší, elegantnejší naháč s väčšou kapotážou
- ... zobraz všetky články od tohto autora


























































