Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1773 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26305
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15876)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10429)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

EICMA 2023: Honda spustila modelové tornádo - nové NX500, Hornet 500 aj 1000, návrat CBR600RR, refrešnutý Fireblade, elektronická spojka v sérii

 Zdieľať

Pridané: 07.11.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4000 [Novinky - Predstavujeme]

Honda trochu „poupratovala“ vo svojej modelovej ponuke, aby o niečo logickejšie usporiadala podobné stroje - napríklad vytvorila novú Hornet family (zaujme najmä nový liter), z CB500X urobila NX500, do CB650 už dáva aj elektronickú spojku, potom refrešla Fireblade, a nakoniec sa do ponuky po dlhých rokoch vracia CBR600RR, teraz už s elektronikou na úrovni.

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

NX500

  • nástupca modelu CB500X
  • Nový LED svetlomet a zadné svetlo
  • Nový 5-palcový farebný TFT displej s konektivitou Honda RoadSync na zobrazenie pokynov navigácie a na prístup k ďalším funkciám smartfónu
  • Nový, zjednodušený ovládač na ľavej rukoväti sa ľahko používa a v noci je podsvietený

Honda NX500 (2024)
Honda NX500 (2024)

Honda NX500 (2024)
Honda NX500 (2024)

Video: Nová Honda NX500 (2024)

Foto:
 Honda NX500 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:NX500
Rok:2024
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:471 ccm
Max. výkon:47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot.
Max. krútiaci moment:43 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:10.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 66.8
Palivový system:PGM FI
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:150 mm
Zdvih vzadu:135 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:296 mm
Pneu vpredu:110/80R19M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:160/60R17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:196 kg
Výška sedla:830 mm
Rázvor:1445 mm
Dĺžka:2155 mm
Šírka:825 mm
Výška:1410 mm
Svetlá výška:180 mm
Objem nádrže:17.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:184 km/h
Spotreba paliva:3.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 364 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD vidla Showa SFF-BP

CB500 Hornet

  • Nový LED svetlomet a zadné svetlo
  • Nový 5-palcový farebný TFT displej s konektivitou Honda RoadSync na zobrazenie pokynov navigácie a na prístup k ďalším funkciám smartfónu
  • Nový, zjednodušený ovládač na ľavej rukoväti sa ľahko používa a v noci je podsvietený
  • Nové nastavenie jednotky elektronického vstrekovania paliva PGM-FI zlepšuje akceleráciu v nízkych otáčkach a prísun výkonu v celom rozsahu otáčok

Honda CB500 Hornet (2024)
Honda CB500 Hornet (2024)

Video: Nová Honda CB500 Hornet (2024)

Foto:
 Honda CB500 Hornet 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CB500 Hornet
Rok:2024
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:471 ccm
Max. výkon:47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot.
Max. krútiaci moment:43 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:10.7:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 66.8
Palivový system:PGM FI
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:296 mm
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:188 kg
Výška sedla:785 mm
Rázvor:1410 mm
Dĺžka:2080 mm
Šírka:790 mm
Výška:1060 mm
Svetlá výška:145 mm
Objem nádrže:17.1 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 366 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD vidla Showa SFF-BP

CB650R + CBR650R

Spolu so športovým superbikom CBR650R bude prvým modelom značky Honda, ktorý sa bude ponúkať s voliteľnou technológiou elektronickej spojky Honda E-Clutch, ktorá jazdcovi dáva možnosť automatického ovládania spojky iba pomocou radiacej páčky.

  • Nový 5-palcový farebný TFT displej s konektivitou Honda RoadSync na zobrazenie pokynov navigácie a na prístup k ďalším funkciám smartfónu
  • Nový, zjednodušený ovládač na ľavej rukoväti sa ľahko používa a v noci je podsvietený
  • Prvá technológia na svete, ktorá jazdcovi umožňuje rozjazd, zastavenie a radenie bez použitia spojkovej páčky – iba pomocou páky radenia.
  • K dispozícii ako voliteľná výbava od nového modelového roku; systém zvyšuje pohotovostnú hmotnosť o 2 kg
  • Honda E-Clutch umožňuje aj bežné ovládanie spojkovej páčky
  • Vďaka úplne novej úrovni zážitku z jazdy prináša viac radosti aj flexibility v širokej škále scenárov

Viac info o Honda E-Clutch

10.10.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 2821 [Novinky - Predstavujeme]

-

Honda odhalila podrobnosti o elektronickej spojke Honda E-Clutch pre motocykle

Honda dnes zverejnila na svojej webovej stránke informácie o technológií elektronickej spojky Honda E-Clutch pre motocykle, prvom* systéme automatického ovládania spojky na svete pre viacstupňovú motocyklovú prevodovku, ktorý umožňuje plynulé rozbiehanie, radenie prevodových stupňov a zastavovanie bez toho, aby jazdec musel ovládať spojkovú páku.

 

Honda CB650 + Honda E-Clutch
Honda CB650 + Honda E-Clutch

CB1000R Hornet

  • Šestnásťventilový radový štvorvalec DOHC s objemom 999 cm3: maximálny výkon vyše 110 kW a krútiaci moment vyše 100 Nm
  • Úplne nový dvojitý chrbticový oceľový rám
  • Radiálne štvorpiestové predné brzdové strmene a 310 mm plávajúce kotúče
  • Zadná pneumatika 180/55-17, predná 120/70 ZR17
  • Plnofarebný 5-palcový TFT displej so systémom Honda RoadSync na pripojenie smartfónu
  • Osvetlenie tvorené výhradne LED diódami, dva LED projektorové svetlomety

Honda CB1000 Hornet (2024)
Honda CB1000 Hornet (2024)

Honda CB1000 Hornet (2024)
Honda CB1000 Hornet (2024)

Honda CB1000 Hornet (2024)
Honda CB1000 Hornet (2024)

CBR500R

  • Nový vzhľad v štýle superšportov inšpirovaný modelom CBR1000RR-R Fireblade sa vyznačuje novou aerodynamikou zlepšujúcou riadenie a spätnú väzbu
  • Nové dvojité svetlomety a zadné svetlo
  • Nový 5-palcový farebný TFT displej s konektivitou Honda RoadSync na zobrazenie pokynov navigácie a na prístup k ďalším funkciám smartfónu
  • Nový, zjednodušený ovládač na ľavej rukoväti sa ľahko používa a v noci je podsvietený

Honda CBR500R (2024)
Honda CBR500R (2024)

Návrat CBR600RR

  • Radový štvorvalcový motor disponuje výkonom 89 kW a krútiacim momentom 63 Nm
  • Elektronicky riadená škrtiaca klapka odvodená od modelu RC213V-S
  • 9-stupňový systém nastaviteľnej kontroly trakcie (HSTC)
  • 3 štandardné jazdné režimy vrátane možnosti prispôsobenia nastavenia výkonu, brzdenia motorom, HSTC a systému na zamedzenie zdvíhania predného kolesa
  • quickshifter ako štandardná výbava
  • 41 mm inverzná vidlica Showa Big Piston 
  • Šesťosová jednotka na meranie zotrvačných síl (Inertial Measurement Unit – IMU) od firmy Bosch
  • Elektronický tlmič riadenia Honda (HESD)
  • Radiálne upevnené štvorpiestové predné brzdové strmene a plávajúce kotúče
  • farebná TFT prístrojovka
  • prítlačné krídelká

Honda CBR1000RR-R Fireblade SP (2024)
Honda CBR1000RR-R Fireblade SP (2024)

Honda CBR600RR (2024)
Honda CBR600RR (2024)

Honda CBR600RR (2024)
Honda CBR600RR (2024)

Video: Nová Honda CBR600RR (2024)

Foto:
 Honda CBR600RR 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CBR600RR
Rok:2024
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:599 ccm
Max. výkon:121.0 k (89.0 kW) / 14250 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 11500 ot.
Kompresný pomer:12,2 : 1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 42.5 mm
Palivový system:PGM DSFI
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:180 mm
Pneu vzadu:220
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:193 kg
Výška sedla:823 mm
Rázvor:1370 mm
Dĺžka:2029 mm
Šírka:684 mm
Výška:1115 mm
Svetlá výška:137 mm
Objem nádrže:18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 245 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii

CBR1000RR Fireblade

  • Pre modelový rok 2024 disponuje motor vyšším kompresným pomerom, revidovaným časovaním ventilov s novými trojstupňovými pružinami s nerovnomerným stúpaním
  • Kľuková skriňa bola optimalizovaná s ohľadom na nižšiu hmotnosť a redukciu zotrvačnej hmoty na kľukovom hriadeli a ojniciach
  • Všetky prevodové pomery aj primárny prevod boli skrátené kvôli lepšej akcelerácii a rýchlosti pri výjazde zo zatáčok
  • Ľahký tlmič výfuku Akrapovič disponuje vyšším objemom a zníženou hlučnosťou
  • Deväťstupňový systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda Selectable Torque Control (HSTC) bol optimalizovaný s ohľadom na nový charakter výkonu a prevodové pomery
  • 3 štandardné jazdné režimy vrátane možnosti prispôsobiť revidované parametre nastavenia výkonu, brzdenia motorom, HSTC a systému na zamedzenie dvíhania predného kolesa
  • Režim Start so 4 úrovňami nastavenia v štandardnej výbave
  • Revidovaný hliníkový rám s novým vyvážením tuhosti pre lepšiu presnosť riadenia a pocit priľnavosti
  • Tretia generácia systému Öhlins Smart Electronic Control (S-EC3.0) ponúka vylepšenú ponuku nastavenia vďaka novému sprievodcovi nastavením predpätia na displeji
  • 43 mm vidlica Öhlins NPX (SV) aj zadný tlmič TTX36 (SV) sú vybavené vnútornou konštrukciou s posúvačovými ventilmi
  • Nové radiálne štvorpiestové strmene Brembo Stylema R sú ovládané systémom ABS umožňujúcim brzdiť v zatáčkach, ktorý po novom disponuje tromi režimami STANDARD/TRACK/RACE
  • Nová pozícia pri jazde daná vyššie položenými riadidlami a zníženými stúpadlami poskytuje jazdcovi viac voľnosti a kontroly.

Honda CBR1000RR-R Fireblade SP (2024)
Honda CBR1000RR-R Fireblade SP (2024)

Honda CBR1000RR-R Fireblade SP (2024)
Honda CBR1000RR-R Fireblade SP (2024)

Video: Nová Honda CBR1000RR-R Fireblade SP (2024)

Foto:
 Honda CBR1000RR-R Fireblade 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CBR1000RR-R Fireblade
Rok:2024
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:999.9 ccm
Max. výkon:215.0 k (158.1 kW) / 14500 ot.
Max. krútiaci moment:112 Nm / 12500 ot.
Kompresný pomer:13 : 1
Vŕtanie x Zdvih:81 mm × 48,5 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-DSFI
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:137 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálna 4 piestiková
Priemer bŕzd vpredu:330 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17 58W
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:200/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:201 kg
Výška sedla:830 mm
Rázvor:1455 mm
Dĺžka:2100 mm
Šírka:745 mm
Výška:1140 mm
Svetlá výška:115 mm
Objem nádrže:16.1 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 182 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok Showa, titan výfuk Akrapovic

Pridané: 07.11.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: