Anketa:
Royal Enfield Flying Flea C6 - elektro bike do mesta plánovaný na 2026
ZdieľaťPridané: 05.11.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 1106 [Novinky - Predstavujeme]
Royal Enfield oznámil svoj vstup do arény elektrických motoriek s Flying Flea (Lietajúca blcha). Je prvý elektrický motocykel spoločnosti a zároveň prvý v Indii vôbec v tomto segmente.
Seriál článkov - Novinky 2025:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Blcha bola predstavená ako bike na „mobilitu v meste a okolí“ a priamo v súlade so súčasnými trendmi elektromobilov so štýlovým a ľahkým dizajnom, ktorý je vhodný na dochádzanie v mestskom prostredí. Ide o podobný prístup, aký zvolila Kawasaki so svojimi Ninja e-1 a Z e-1, ktoré sa zvyčajne porovnávajú s motocyklami s objemom 125 cm3.
Info o výkone, dojazd a ďalšie parametre o elektronickom vybavení nie sú momentálne k dispozícii, hoci Royal Enfield tvrdí, že bike bude mať „rýchle nabíjanie pomocou domácej zástrčky s dostatočným dosahom na preskúmanie mesta“. Žiadne ďalšie podrobnosti o napätí alebo prúde uvedenej zástrčky. Hovorí sa v ňom tiež, že motocykel bude schopný jazdiť po diaľnici.
Video: Royal Enfield Flying Flea
Tento elektrický motocykel má kruhovú farebnú TFT obrazovku, ktorá zobrazuje množstvo údajov o jazde. Prístrojovku je možné pripojiť k aplikácii smartfónu cez Bluetooth. Flying Flea C6 je vybavený systémom kontroly trakcie a tiež náklonové ABS, vďaka čomu je vôbec prvým Royal Enfield, ktorý dostal tieto moderné bezpečnostné prvky.
Royal Enfield uvedie na trh Flying Flea C6 v roku 2026 a vtedy sa začnú rezervácie. O jeho cenovke zatiaľ nie je veľa podrobností.
Pridané: 05.11.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2025:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Honda GB350S, prototyp motora V3 s el. kompresorom, nové elektro koncepty inovovaný Transalp, Hornet, NC750X - Awia
- Zero Motorcycles predstavilo ľahké a všestranné endurká XE a XB - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!