Anketa:
Piaggio Group na Slovensku: rozširovanie dílerskej siete a rast predaja obľúbených talianskych skútrov a motoriek
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 130 [Novinky - Oznam]
Spoločnosť FABER moto SK s. r. o., oficiálny importér značiek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa pre slovenský trh, udržuje aj naďalej vysoké tempo a hľadá nových partnerov pre rozšírenie svojej dílerskej siete. Od roku 2021, kedy FABER moto SK prevzal distribúciu týchto značiek na Slovensku, sa predaje motoriek a skútrov takmer strojnásobili.
Kultové skútre Vespa, ale tiež ostatné značky obľúbenej talianskej skupiny Piaggio Group, hlásia jazdu na plný plyn. Úvodný rok pre značku na Slovensku, rok 2021, bol vďaka mimoriadnej situácii ovplyvnenej pandémiou výzvou (239 kusov), z ktorej však v roku 2022 narástli predaje až na 702 registrovaných vozidiel a po stabilizácii trhu si FABER moto SK udržiava priemerný objem predaja takmer 600 kusov ročne (2023: 558 kusov, 2024: 585 kusov). V segmente skútrov pritom patria značky skupiny Piaggio Group (Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa) medzi absolútnu špičku: všetky tri značky sa pravidelne umiestňujú v prvej desiatke predaja a ako skupina dosahujú 3. miesto na trhu s podielom 6,9 %.
Ambíciou FABER moto SK je pritom zvýšiť trhový podiel na minimálne 10 %, podobne ako v Českej republike. Preto spoločnosť aktívne hľadá nových dealerov, ktorí sa chcú stať súčasťou silného a rastúceho portfólia značiek s bohatou tradíciou aj moderným produktovým portfóliom. „Za tri roky pôsobenia na slovenskom trhu sme zdvojnásobili predaje obľúbených talianskych motoriek a skútrov, no naše ambície tu ani zďaleka nekončia. Slovenský zákazník si zaslúži širšiu dostupnosť prémiových značiek, a preto aktívne rozširujeme našu sieť partnerov. Veríme, že týmto krokom, ale tiež atraktívnou ponukou prémiových motoriek a skútrov, dokážeme spoločne posunúť celý trh ešte vyššie a dosiahnuť tak stanovený trhový podiel,“ hovorí Ivo Řehák, Country Manager spoločnosti Faber Moto pre Českú republiku a Slovensko.
Na raste záujmu o skútre a motorky sa tiež čoraz viac podpisuje aj lepšie počasie. Priemerné denné teploty na Slovensku dnes umožňujú pohodlnú jazdu vo väčšine miest a obcí už prakticky od marca do začiatku novembra. To je približne 252 dní, teda 70 % roku, kedy je možné bez obmedzenia sadnúť do sedla skútra či motorky a vyraziť na cesty, navyše bez potreby špeciálnej výbavy alebo kompromisov v komforte.
„Z Vespy, ale tiež Aprilie či Moto Guzzi alebo Piaggia sa stáva celoročný spoločník. Každá značka ponúka jazdcom unikátne spojenie praktickosti, dizajnu a slobody, ktoré ľudia vnímajú čoraz silnejšie. Rastúca obľuba značí, že nielen mestská, ale tiež medzimestská mobilita môže byť nielen efektívna, ale aj krásna a štýlová,“ dodáva na margo talianskych skútrov a motoriek Ivo Řehák a dodáva: „Veríme preto, že silu, kvalitu a vášeň značky Piaggio Group vnímajú podobne aj naši potenciálni budúci partneri a rozhodnú sa ísť s nami spoločnou cestou.“
Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Motocyklový trh na Slovensku po dlhých rokoch rastie - Redakcia
- Nový dealer BMW na starej adrese: Tech Moto, Bratislava - Redakcia
- Všetkých 6 predajní Styx je plne pripravených na sezónu! Na showroomoch majú viac ako 450 strojov - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011 - Redakcia
- Harley-Davidson Prešov slávnostne otvorený - Awia
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre - Redakcia
- Nová predajňa Styx v Ružomberku - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph predstavil Trident 660 v krásnych farbách Triple Tribute
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!