ISSN 1336-6491 | Online: 2018 | Redakcia

Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 39% (10094)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pridané: 19.08.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9660 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Tentoraz stretnutie na najteplejšej vodnej nádrži na slovensku. Parádna lokalita, super výjazd a neskutočná kopa zábavy. A prišiel dokonca aj kúzelník... O tom to celé bolo...

Seriál článkov - Motoride Stretko:

Motoride Stretko keď začalo tak sme sa chceli len stretnúť, vidieť a spoznať a samozrejme zajazdiť si a vidieť nové miesta. Tak to začalo a tak je to dodnes. Nepotrebujeme bohatý program, zabavíme sa aj sami, poznáme jeden druhého a každá noc je nám obvykle krátka. :-)

Slavošovský tunel - 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch
Slavošovský tunel - Spoločná foto - 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014

Video od mgilan:

Video: 13. Motoride stretko 2014 - Teplý vrch

Tohto roku mi s organizáciou pomohla keduska s Marekom. Teda oni mi pomohli už aj po minulé roky, ale tentoraz si keďa zobrala na starosti výber miesta stretnutia a dohodla všetko aj s majiteľkou. A samozrejme spolu navrhli aj trasu hlavného výjazdu. Keďa nás pozvala do jej rodného regiónu na Gemer a Malohont. Prenechám je teda slovo:

Spoluorganizátor tohtoročného stretka - keduska

Keď som minulý rok na Izre po pár pivách Awiovi navrhla, aby bolo MR stretko na Gemeri, že vybavím, lebo ešte veľa ľudí tam nebolo a že je treba si poznať v prvom rade svoju krajinu, netušila som, že ma vezme doslovne a vážne.

Napadlo ma miesto, ktoré som poznala z detstva, bývalý tábor v horách, veľká chata, chatky obrovský pľac a kľud. Zdalo by sa ideálne na motoakciu typu MR stretko, no po telefonáte so sekretárkou súčasného majiteľa som opäť raz zistila, ako sa to v cestovnom ruchu robiť nemá.

A tak poďho zhánať miesto, kde je ubytko, stanovanie, lacno, pekné prostredie, nechcú žiadnu zálohu, varia a čapujú pivo a dokážu uniesť nával vyše stovky hladných a smädných krkov.

A tak si vravím, skúsme to pri vode na Teplom Vrchu, v niekdajšom hoteli Drieňok, teraz v správe pani Deákovej, pod názvom DeaRei. Na recepcii mi na ňu dali číslo a s malou dušičkou som čakala na reakciu, keď som zahlásila, že by sme chceli motoakciu usporiadať práve u nich. Reakcia ma šokovala. Príjemne:) Že jasné, nie je problém, aj recepčná je motorkárka, bude sa tešiť.

13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

A tak som Awiovi poslala miesto a uvažovala nad trasami po okolí. Pri návšteve rodičov sme zbehli osobne do DeaRei a dohodli sme viacero podrobností.

No a teraz program. Za ideálnych okolností by sme šli do Ochtinskej aragonitovej jaskyne a hneď vedľa sa najedli v hoteli Hrádok. Opäť nevyšlo. Ale ono, ak niečo nevychádza podľa plánov, tak je dosť možné, že alternatíva je omnoho lepšia.

A tak tomu bolo aj teraz. Betliar a Teplý Vrch boli lepšou možnosťou.

Betliar

Výjazd šiel úplne presne podľa plánu, trošku nám škrt urobila dlhšia prehliadka kaštieľa, ale všetko sme v pohode stíhali a vyhli sme sa aj dažďu. Čo sa týka ubytka, som nadmieru spokojná. Cena nízka, dobré pivo za 0,80 evri, kebab, guláš, pizza, večera, raňajky, ešte aj didžina bola! :D A voda bola ozaj teplá, otestovala som v sobotu ráno o šiestej :)

aj didžina bola! :D

Verím, že sa motorajďákom cesty a body na nich páčili a že mali dostatočné pohodlie, ďakujem všetkým za účasť no a špeciálna vďaka zariadeniu DeaRei, kde nám zniesli doslova aj modré z neba. A samozrejme Awiovi, ozaj to nie je sranda organizovať takéto niečo. A k tomu 13 rokov...

V piatok sa mi podarilo na miesto doraziť medzi prvými. Stihol som aj označiť odbočky do areálu a dohodnúť veci s prevádzkarkou a rozložiť si registráciu. Všetko prebiehalo hladko, ľudia prichádzali, registrovali sa. Zastavili sa známi a kamaráti z okolia, aj keď len na skok. Dokonca sa ukázal aj Jožo, ktorého som tento rok zabudol aj pozvať, no a nakoniec zostal aj do rána :-) A bola to teda sranda, to vám poviem. Ako ma dokázal už po X-tý krát nachytať na ten istý trik s pivom a penou - to nechápem. Keďa sa dovalila dosť neskoro, a tak keď ma na registrácii striedali, slnko už zapadlo a trasu, ktorú som naplánoval na triatlon som si tak prebehol v úplnej tme. Potom už nič nebránilo večernej zábave, ktorá končila na tanečnom parkete... a ako? To ani nechcite vedieť, to vedia len tí, čo tam boli...

13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

Sobota na pokrútených cestičkách - Slvošovský tunel, Betliar, prameň Hrona a aj malý off-road:

Ráno 9:00 všetci zodpovedne nastúpení, nádrže plné a štartujeme. Cesty boli pekne pokrútené, ale miestami aj trochu rozbité, tak hlavne majitelia čoprov si trochu povzdychli. Aj sa nám kolóna roztrhla ale som ju zozadu istil, dobehol a znovu spojil. Ani šotolina k Slavošovskému tunelu však nikoho neodradila a spoločne sme si tak pozreli toto jedinečné dielo, ktoré aj po rokoch vyzerá akoby ho dostavali včera.

Slavošovský tunel - 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

Pokračujeme v poriadne dlhej kolóne do Betliara. Na kaštiel bolo prihlásených nakoniec asi 45 ľudí tak som našu početnú skupinu odstavil na voľnej ploche a rozdelil na dve časti. Časť šla rovno na obed na Konský dvor, no a zvyšok na prehliadku.

Kaštieľ Betliar - 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

Napriek tomu, že sme do Betliara prišli presne podľa plánu natiahol sa aj čas vstupu (12:30) a aj prehliadka samotná (do 13:45). Ale stála zato. Veď kde môžete vidieť ozajstnú Egyptskú múmiu a mnoho ďalších zaujímavý exponátov zo zbierky cestovateľov Andrássyovcov?

Po prehliadke sme sa hnali na obed, kde sme dorazili o 14:00. To bola teda presne hodina meškania oproti plánu. Časť ľudí, ktorá na prehliadke nebola, už bola po obede a vyrazili individuálne na výlet, alebo na Teplý vrch. Počasie bolo totiž skvelé a voda priam lákala na kúpanie. Zvyšok skupiny vyrazil o tretej na druhú polovicu trasy, cez Dobšinský kopec a Stratenú popod Kráľovú Hoľu k prameňu Hrona.

13. Motoride Stretko - Prameň Hrona - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

Už na tomto mieste sme sa rozdelili na off-road-ákov a cestných. Pred Tisovcom totiž Marek naplánoval prejazd jednou starou asfaltkou s parádnym výhľadom na Muránsku planinu a Kráľovú Hoľu. hasisak sa ukázal ako super sprievodca a zobral na seba vedenie zvyšku kolóny po asfalte, a tak som mohol aj ja odbočiť na off verziu. Vďaka za to. Do kempu sme prišli takmer súčasne, tesne pred 18 hod.

13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

Video z výjazdu od trike-a:

Video: 13. Stretnutie motoride-ákov 2014 - spoločný výjazd - Slavošovský tunel, Betliar

Bol aj Mini Triatlon:

To, čo som v noci prebehol, to vybehol označiť fáborkami Landal. Štart Triatlonu sme naplánovali na 19:00 hod a po veľkom záujme sa nahlásilo nakoniec 11 pretekárov, z toho jedna žena :-) Triatlon robíme hlavne pre srandu a zábavu tak je trochu škoda, že sa vás neprihlási viac. Kua chlapi veď takúto vec musí dať každý z vás!!! Každý porádny chlop. Hlavne tretiu disciplínu že :-)

13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

Kategória Lejzi: Plávanie asi 100m, Beh cez Hikóriový les 2x850m a 1 pivo.
Kategória Krejzi: Plávanie asi 100m, Beh cez Hikóriový les až do Drienčan k pamätníku Pavla Dobšinského asi 5-6km a 1 pivo.

Odštartované

1. JaroVFR31:03
2. Landal31:26
3. Tomáš Hajduch - Awia35:12

Tombola a zábava až do rána:

Po triatlone už nič nebránilo prejsť k očakávanej večernej tombole. Veľká vďaka vám všetkým, že na tombolu nezabúdate a donesiete ceny. Aj tento rok ich bolo hodne a jednu dokonca venovala aj prevádzka zariadenie DeaRei a to poukaz na víkendový pobyt.

Žrebovanie dalo zabrať hlavne mojim hlasivkám, ale všetky ceny našli svojich majiteľov. Boli ceny malé aj veľké, vtipné, tekuté, ale aj cennejšie. Po poslednej cene zostalo vo vrecúšku ale stále dosť veľa lístkov nevyžrebovaných. :-(

Ďakovačka:

Tak ako každý rok aj teraz sa Motoride stretko nezaobišlo bez pomoci. Robíme to nezištne a robíme to jeden pre druhého. Tohto roku poďakovanie hlavne smerujte Kedi s Marekom, ktorí vybrali a dohodli lokalitu. Ďalej celému zariadeniu DeaRei, ktorí sa o nás ukážkovo a dôsledne starali, varili, obsluhovali, čapovali a dokonca diskotéku nám spravili. Ďalej chalanom, ktorí natiahli reflexné vesty a pomohli pri jazde kolóny s križovatkami. Máme tak za sebou ďalší úspešný rok s bezproblémovou jazdou naozaj veľkej skupiny. Nesmiem zabudnúť ani na pomocníkov pri organizácii triatlonu a pri našej spoločnej tombole.

A v posledom rade vám všetkým, že ste prišli.

No a kde sa vidíme o rok? No to záleží aj na vás! Stále hľadáme spoluorganizátora stretka 2015!

Ako býva zvykom každé stretko mi pomáha organizovať niekto z vás. Zvyčajne niekto, kto nás pozve k nemu do jeho regiónu, nájde vhodné miesto kde sa ubytujeme, kde je dobré jedlo, kde sa dá aj stanovať. No a navrhne aj trasu výjazdu a miesta ktoré navštívime a kde budeme obedovať.

Po minulom roku na východe a tomto roku v strede Slovenska, by som budúci ročník privítal niekde na západe. Môžu byť aj Čechy kde sme boli zatiaľ len raz a to poriadne dávno. Prípadne z okolitých krajín sme neboli na Motoride stretku ešte v Poľsku? Hmmm... tak čo vy nato?