ISSN 1336-6491 | Online: 1814 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29831
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12203)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Vrch Ignis 1306 m.n.m., Rumunsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Motoride XL BAJA Romania 2011

Vrch Ignis 1306 m.n.m. sa nachádza v severnom Rumunsku v kopcoch nad mestom Baia Mare.

Trasa v mape vás zavedie na vrchol (šotolina) zo strediska Izvoare.

Video: 02 Izvoare - výjazd na Ignis - Motoride BAJA Romania 2011

Video: 03 Izvoare - cestou na Ignis - Motoride BAJA Romania 2011

Video: Honda Lead na Baja Romania 2011

Články:

Fotogaléria:

12.05.2015 - satos

vyjazd na Ignis

12.05.2015 - satos

vyjazd na Ignis

12.05.2015 - satos

na Ignise

12.05.2015 - satos

vyhlad z Ignisu

12.05.2015 - satos

na Ignise

17.10.2011 - Odin

Motoride XL BAJA Romania 2011

17.10.2011 - Odin

Motoride XL BAJA Romania 2011

17.10.2011 - Odin

Motoride XL BAJA Romania 2011

17.10.2011 - Odin

Motoride XL BAJA Romania 2011

17.10.2011 - Odin

Motoride XL BAJA Romania 2011

17.10.2011 - Odin

Motoride XL BAJA Romania 2011

17.10.2011 - Odin

Motoride XL BAJA Romania 2011

17.10.2011 - Odin

Motoride XL BAJA Romania 2011

17.10.2011 - Odin

Motoride XL BAJA Romania 2011

12.08.2011 - Awia

Motoride BAJA Romania 2011

12.08.2011 - haro007

Motoride BAJA Romania 2011 - Vrch Ignis

29.08.2010 - haro007

Na Ignise

29.08.2010 - haro007

Na Ignise

29.08.2010 - haro007

Podvečerný Ignis

07.08.2009 - haro007

Póza pod vysielačom na Ignise

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Rumunsko
Región:Severná časť
Typ:Vyhliadka
Pridal:Awia 15.05.2015 (17:34)
Poloha:N 47.732 E 23.673
Približná poloha:nie
Čitatelia:10983
Nadmorská výška:1306.0 m n.m.
Povrch:šotolina

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Izvoare, RumunskoOsada4.0 km SV
2.Casa Hoban - ubytovanie v sudoch a privát, Firiza, RumunskoPrivát5.7 km SZ
3.Trasa Blidari - Sarasau, RumunskoTrasa6.5 km SZ
4.Trasa Baia Mare - Mara, RumunskoPriesmyk8.8 km JV
5.Offroad z Mara do Valea Neagra, RumunskoTrasa10.7 km SV
6.Mara - Breb, trasa, RumunskoTrasa12.2 km V
7.Penzión a Reštaurácia La Pintea Haiducu, Mara, RumunskoReštaurácia13.0 km V
8.Pietroasa 1200 m n.m., výjazd, RumunskoTrasa13.3 km SZ
9.Drevený kostolík Surdesti, RumunskoKostol16.1 km JV
10.Tatársky kameň, Cavnic, Rumunsko, RumunskoPamiatka17.3 km JV
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »