Anketa:
Vrch Ignis 1306 m.n.m., Rumunsko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Vrch Ignis 1306 m.n.m. sa nachádza v severnom Rumunsku v kopcoch nad mestom Baia Mare.
Trasa v mape vás zavedie na vrchol (šotolina) zo strediska Izvoare.
Video: 02 Izvoare - výjazd na Ignis - Motoride BAJA Romania 2011
Video: 03 Izvoare - cestou na Ignis - Motoride BAJA Romania 2011
Video: Honda Lead na Baja Romania 2011
Články:
- Pozvánka: Motoride XL BAJA Romania 2011
- Motoride XL BAJA Romania 2011 - skutočná Rally pre veľké cestovné endurá úspešne za nami
- Rumunsko – Výjazd na Ignis
Fotogaléria:
12.05.2015 - satos

12.05.2015 - satos

12.05.2015 - satos

12.05.2015 - satos

12.05.2015 - satos

17.10.2011 - Odin

17.10.2011 - Odin

17.10.2011 - Odin

17.10.2011 - Odin

17.10.2011 - Odin

17.10.2011 - Odin

17.10.2011 - Odin

17.10.2011 - Odin

17.10.2011 - Odin

12.08.2011 - Awia

12.08.2011 - haro007

29.08.2010 - haro007

29.08.2010 - haro007

29.08.2010 - haro007

07.08.2009 - haro007

Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google EarthKrajina: | Rumunsko |
Región: | Severná časť |
Typ: | Vyhliadka |
Pridal: | Awia 15.05.2015 (17:34) |
Poloha: | N 47.732 E 23.673 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 10983 |
Nadmorská výška: | 1306.0 m n.m. |
Povrch: | šotolina |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Izvoare, Rumunsko | Osada | 4.0 km SV |
2. | Casa Hoban - ubytovanie v sudoch a privát, Firiza, Rumunsko | Privát | 5.7 km SZ |
3. | Trasa Blidari - Sarasau, Rumunsko | Trasa | 6.5 km SZ |
4. | Trasa Baia Mare - Mara, Rumunsko | Priesmyk | 8.8 km JV |
5. | Offroad z Mara do Valea Neagra, Rumunsko | Trasa | 10.7 km SV |
6. | Mara - Breb, trasa, Rumunsko | Trasa | 12.2 km V |
7. | Penzión a Reštaurácia La Pintea Haiducu, Mara, Rumunsko | Reštaurácia | 13.0 km V |
8. | Pietroasa 1200 m n.m., výjazd, Rumunsko | Trasa | 13.3 km SZ |
9. | Drevený kostolík Surdesti, Rumunsko | Kostol | 16.1 km JV |
10. | Tatársky kameň, Cavnic, Rumunsko, Rumunsko | Pamiatka | 17.3 km JV |

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!