Anketa:
Na Hungaroringu zahynul Berto Camlek
ZdieľaťPridané: 10.08.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6789 [Šport - Cestné Motocykle]
Len ťažko hľadáme slová vo chvíli, keď sa do očí hrnú slzy, pretože nás opustil jeden z nás... Dnešný deň je mimoriadne ťažký pre všetkých, ktorí milujeme preteky motocyklov, či už ako jazdci, fanúšikovia, alebo my organizátori z agentúry Slovakia Racing...
Po štarte pretekov šampionátu Alpe Adria na maďarskom Hungaroringu v triede Superbike došlo k nehode, ktorej dôsledky sú tragické. Priamo na pretekárskej dráhe, pri športe ktorý miloval, zanechal to najcennejšie slovinský pretekár Berto Camlek...
Berto bol dlhoročným účastníkom šampionátu Alpe Adria, kde vždy patril medzi absolútnu špičku, vyhrával preteky, bol dlhodobo jedným z najlepších pretekárov svojej krajiny, vo svojej kariére si vyskúšal aj ako chutí pocit štartovať na podujatiach vrcholného seriálu, Majstrovstiev sveta Superbikov, získaval tituly majstra národných šampionátov, Slovinska, Českej republiky...
O mesiac v septembri sa chcel na Slovakia Ringu vo svojich 45 rokoch rozlúčiť so svojou bohatou a úspešnou pretekárskou kariérou, no osud, v ktorom bol verne spojený s motocyklovými pretekmi, rozhodol inak...
V mene všetkých fanúšikov, pretekárov a organizátorov vyjadrujeme úprimnú sústrasť všetkým Bertovým pozostalým.
Česť jeho pamiatke!
Slovakia Racing Team
Pridané: 10.08.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Tomáš Svitok - Vydarený víkend so smutným koncom - Redakcia
- Odmeňovanie pretekárov Alpe Adrie, IMRC a Fun Cupu v sezóne 2015 - Redakcia
- Tragédia na tréningu VC Katalánska 2016 - R. I. P. Luis Salom - Awia
- Alpe Adria a IMRC - Pannoniaring hostil dve stovky pretekárov z celej Európy - Redakcia
- Zmeny v ME cestných pretekov motocyklov 2015 - Nová trieda Stock 250 - Redakcia
- Na Hungaroringu sa jazdilo o body do Alpe Adrie a IMRC - Redakcia
- Pozvánka: Alpe Adria + MM SR v endure v Košiciach - príprava na ISDE 2015 - Redakcia
- Tomáš Svitok s tímom DRT Racing v Alpe Adrii 2015 - Redakcia
- Blíži sa finále Alpe Adrie a IMRC 2015 na Slovakia Ringu - Redakcia
- Tomáš Svitok na Alpe Adria - vydarený štart do sezóny 2015 - Risso46
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!