ISSN 1336-6491 | Online: 2112 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

CC trať Lovčica - Trubín, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Trať Lovčica - Trubín, Slovensko
Zdroj: http://www.lovcica.sk

Motokrosový areál Lovčica - Trubín neďaleko Žiaru nad Hronom.

Články:

Fotogaléria:

19.06.2017 - SMF

MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017

19.06.2017 - SMF

MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017

19.06.2017 - SMF

MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017

19.06.2017 - SMF

MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017

20.07.2006 - Awia

Jeden z mnoha vydarených skokov

20.07.2006 - Awia

Majo na začiatku lavice

20.07.2006 - Awia

Majo

20.07.2006 - Awia

Awia a GS

27.06.2006 - Awia

Areál Lovčica Trubín

27.06.2006 - Awia

Areál Lovčica Trubín

27.06.2006 - Awia

Areál Lovčica Trubín

27.06.2006 - Awia

Areál Lovčica Trubín

27.06.2006 - Awia

Areál Lovčica Trubín

27.06.2006 - Awia

Areál Lovčica Trubín

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Banskobystrický Kraj
Typ:Motokrosová trať
Pridal:Awia 26.06.2006 (07:39)
Poloha:N 48.626 E 18.806
Približná poloha:nie
Čitatelia:30760
Nadmorská výška:316.0 m n.m.
Povrch:enduro

Prístup:

Cestou zo Žiaru nad Hronom smerom na Handlovú, Prievidzu minieme odbočku na dedinu Lovčica - Trubín po ľavej strane. Odbočka na trať je po pravej strane asi 1 km ďalej. Je to dosť nenápadná asfaltka, ktorá prudko klesá a neskôr sa mení na betónovú cestu a stáča sa doprava.

Adresa, Kontakt:

www.lovcica.sk

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Maya Moto, Žiar nad Hronom, SlovenskoMoto shop5.9 km JV
2.Enduro/CC trať Kopernica, SlovenskoMotokrosová trať6.5 km SV
3.Slovenská Reštaurácia, Dolná Ves, SlovenskoReštaurácia8.6 km SV
4.Stará CC trať Kopernica, SlovenskoMotokrosová trať8.7 km SV
5.Kúpele Sklené Teplice, SlovenskoPrameň11.7 km J
6.Trasa: ZH - Sklené Teplice - BS - Banská Belá - ZH, SlovenskoTrasa11.8 km J
7.Silvanus, SlovenskoReštaurácia11.9 km SV
8.Kremnica, SlovenskoMesto11.9 km SV
9.Ostrý Grúň - strelnica, SlovenskoOsada12.2 km JZ
10.Kemping - Drevenica Revište, SlovenskoKemping13.0 km JZ
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »