Anketa:
CC trať Lovčica - Trubín, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Motokrosový areál Lovčica - Trubín neďaleko Žiaru nad Hronom.
Články:
- Aký bol prvý ročník Motoride Enduro Rally 2006
- Pozvánka: Motoride Enduro Rally 2006
- Vyskúšali sme KTM off-road modely 2009 už na trati!
- SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – Motocorse cup 2016
- MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017
- Medzinárodné majstrovstvá SR Enduro Lovčica 2018
- Dlhý motokrosový deň v Lovčici s rýchlym Joštom
- Cez víkend úspešné enduro v Gelnici a motokros v Lovčici
Fotogaléria:
19.06.2017 - SMF

19.06.2017 - SMF

19.06.2017 - SMF

19.06.2017 - SMF

20.07.2006 - Awia

20.07.2006 - Awia

20.07.2006 - Awia

20.07.2006 - Awia

27.06.2006 - Awia

27.06.2006 - Awia

27.06.2006 - Awia

27.06.2006 - Awia

27.06.2006 - Awia

27.06.2006 - Awia

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Banskobystrický Kraj |
Typ: | Motokrosová trať |
Pridal: | Awia 26.06.2006 (07:39) |
Poloha: | N 48.626 E 18.806 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 30760 |
Nadmorská výška: | 316.0 m n.m. |
Povrch: | enduro |
Prístup:
Cestou zo Žiaru nad Hronom smerom na Handlovú, Prievidzu minieme odbočku na dedinu Lovčica - Trubín po ľavej strane. Odbočka na trať je po pravej strane asi 1 km ďalej. Je to dosť nenápadná asfaltka, ktorá prudko klesá a neskôr sa mení na betónovú cestu a stáča sa doprava.
Adresa, Kontakt:
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Maya Moto, Žiar nad Hronom, Slovensko | Moto shop | 5.9 km JV |
2. | Enduro/CC trať Kopernica, Slovensko | Motokrosová trať | 6.5 km SV |
3. | Slovenská Reštaurácia, Dolná Ves, Slovensko | Reštaurácia | 8.6 km SV |
4. | Stará CC trať Kopernica, Slovensko | Motokrosová trať | 8.7 km SV |
5. | Kúpele Sklené Teplice, Slovensko | Prameň | 11.7 km J |
6. | Trasa: ZH - Sklené Teplice - BS - Banská Belá - ZH, Slovensko | Trasa | 11.8 km J |
7. | Silvanus, Slovensko | Reštaurácia | 11.9 km SV |
8. | Kremnica, Slovensko | Mesto | 11.9 km SV |
9. | Ostrý Grúň - strelnica, Slovensko | Osada | 12.2 km JZ |
10. | Kemping - Drevenica Revište, Slovensko | Kemping | 13.0 km JZ |

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!