Anketa:
Seriál článkov: Novinky 2022
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 28.
22.09.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6812 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Suzuki predstavila športovo-cestovnú GSX-S1000GT (2022)
Na základe naháča GSX-S1000 a v duchu staršieho GSX-S1000F, ale s viacerými novými technológiami, podstatnými zmenami či úplnými novinkami vo svete Suzuki prichádza moderný športový a výkonný cesťák GSX-S1000GT.
17.09.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4791 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Kawasaki odhalila nadupanú Z900 SE 2022
Kawasaki pokračuje s odhaľovaním nadupaých verzií svojich modelov s označením SE. Tentoraz sa dostal na radu aj športový naháč Z900 a SE verzia dostáva nové brzdy Brembo M4.32, zlatú vidlicu a tlmič ÖHLINS a ďalšie vylepšenia...
16.09.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 4490 [Bleskovky - Novinky]

Ducati pravdepodobne chystá Streetfighter V2
Priamo pred fabrikou Ducati sa nedávno dostal na dohľad verejnosti model, ktorý na prvý pohľad vyzerá ako Streetfighter V4, ale v skutočnosti má v sebe dvojvalcový motor.
16.09.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5288 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách
Piaggio 1 kombinuje výhody moderného e-skútru – obratnosť, nízku hmotnosť a praktickosť v mestskej prevádzke s minimalizmom, kvalitou a spoľahlivosťou.
15.09.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 3606 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Prichádza RR verzia Triumph Speed Triple - moderný športový kafáč aj na okruh
Štandardný Speed Triple RS je rozhodne dosť športový kus stroja, ale Triumph tento model teraz povýšil na takmer okruhové náradie. A ako majú vo zvyku, esteticky veľmi premakané!
13.09.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8167 [Novinky - Predstavujeme]

Moto Guzzi ukázalo úplnú novinku V100 Mandello a veľké plány
V týchto dňoch malo v talianskom Mandello del Lario prebiehať veľké Moto Guzzi stretnutie pri príležitosti ich storočnice. Fabrika si pre všetkých nachystala skutočne pekné prekvapenie - celkom nové cestovné enduro a plány veľmi modernej továrne.
07.09.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 18697 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení
Trojica strojov CB500F, CBR500R i CB500X dostanú novú USD vidlicu, dva kotúče dopredu, nový kyvku a ďalšie vylepšenia...
04.09.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4513 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Husqvarna refrešla ostré FS 450 Supermoto 2022
Ortodoxná a neprihlásiteľná FS nás na budúci rok poteší hydraulicky ovládanou spojkou od Brembo a menšími zmenami na grafike.
03.09.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2640 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

KTM predstavilo nové RC 390 a RC 125
Najmenšie superšporty z oranžovej dielne pre rok 2022 sú na svete! Majú značne korporátnejší a menej kontroverzný dizajn, aj kopec novej elektroniky.
27.08.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6005 [Novinky - Predstavujeme]

Honda Africa Twin a Africa Twin Adventure Sport dostanú nový vzhľad a ďalšie vylepšenia pre rok 2022
Do roku 2022 vstupuje model CRF1100L Africa Twin aj jeho súrodenec Adventure Sports s novými praktickými vylepšeniami, ako sú upravené nastavenia dvojspojkovej automatickej prevodovky DCT či výrazný nový vzhľad.
27.08.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5954 [Bleskovky - Predstavujeme]

Triumph čoskoro predstaví Tiger 660
Tisícdvestovka môže byť niekomu príliš veľká, deväťstovka a osemstopäťdesiatka tiež, a tak Triumph prichádza s menším cestovným endurom, Tiger 660.
06.08.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8983 [Novinky - Predstavujeme]

Prichádza nová Aprilia Tuareg 660
Už to bolo na spadnutie a ani si nevieme predstaviť, že by Aprilia tento model nepredstavila - prosím privítajte novú Tuareg 660!
22.07.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 3161 [Novinky - Predstavujeme]

Jediná šanca ako mať doma modernú KTM okruhovku - KTM RC 8C
V KTM to s produkciou výsostne okruhových motoriek už zopár rokov dosť pokrivkáva, ale ak by sme mali brať novú limitku KTM RC 8C ako predjedlo, tak... Až sa bojím!
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!