Anketa:
Články - Novinky - Predstavujeme
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 151 až 165 z cekového počtu: 493.
14.07.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4402 [Novinky - Predstavujeme]

Pozri si 10 inšpiratívnych prestavieb naháča Honda CB650R
Honda už pri tvorbe modelového radu Neo Sports Cafe, lepšie povedané modelov CB1000R a CB650R, rátala s tým, že rôzne úpravy či až prestavby im môžu pomôcť. Tento rok vyhlásila súťaž o najlepšiu úpravu modelu CB650R.
13.07.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13165 [Novinky - Predstavujeme]

Nový model Harley-Davidson® Sportster® 2021
Nová generácia modelu Sportster v sebe spája razantnú silu a moderné technológie.
18.06.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 3106 [Novinky - Predstavujeme]

Piaggio predstavilo nový elektroskúter One
Model Piaggio ONE ohlasuje príchod celkom novej generácie e-skútrov. Novinka je pripravená od základu zmeniť svet elektrickej mobility a je priamo adresovaná mladej generácii.
03.06.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5018 [Novinky - Predstavujeme]

Nové Piaggio MP3 400 a ďalšie novinky v rade MP3
Piaggio MP3 má nový motor 400 HPE - vyšší výkon a lepšie jazdné vlastnosti dopĺňa rovnaká praktickosť a bezpečnosť.
15.05.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 4934 [Novinky - Predstavujeme]

Yamaha čoskoro predstaví úplne novú YZF-R7
O plnokapotovanej verzii MT-07 sa už nejaký čas pošuškávalo. Pár dní pred oficiálnou premiérou, ktorá bude budúci utorok, unikli na svetlo sveta prvé zábery.
06.05.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5783 [Novinky - Predstavujeme]

Nové osminkové Aprilie: Tuono a RS 125
Osminkové zmenšeniny legendárnej RSV4 a Tuona prichádzajú s najvyšším možným výkonom 11 kW, plným LED osvetlením, konektivitou a hmotnosťou 144 kg.
28.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 7356 [Novinky - Predstavujeme]

Suzuki GSX-S1000 2022 oficiálne predstavená
Z kratučkého videa spred pár týždňov sa dalo tušiť, že vzhľad GSX-S1000 prejde veľkou zmenou, a po zverejnení oficiálnych fotiek je jasné, že v kapotážach tu nezostal kameň na kameni.
18.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 7622 [Novinky - Predstavujeme]

Pozri si veľkú galériu noviniek MV Agusta - Brutale a Turismo Veloce
Ako sme spomínali už v článku o Superveloce, MV Agusta postupne inovuje všetky osemstovky. Teraz prišiel rad na naháča Brutale a jediného turistu od tejto značky, Turismo Veloce.
12.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6367 [Novinky - Predstavujeme]

Aprilia faceliftuje Tuono, rozdiel medzi základom a Factory je prekvapivý
Ako sa dalo čakať, po RSV4 Aprilia inovovala aj Tuono. Základná verzia je turistickejšia než kedykoľvek predtým, Factory zas športovejšia.
09.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8958 [Novinky - Predstavujeme]

MV Agusta inovuje modely, začína so Superveloce
Na Turismo Veloce si ešte zopár dní budeme musieť počkať, ale Superveloce je vonku v plnej paráde. A to aj vo verziách S a Alpine, na ktoré je radosť pozerať!
06.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 11583 [Novinky - Predstavujeme]

Motoporno par excellence: KTM 1290 Super Duke RR
V KTM si asi myslia, že niekomu sa môže zdať Super Duke s jedným R príliš obyčajný. (Ehm, rozmýšľam, že komu.) A tak prišli s limitovanou edíciou, na ktorú nabúchali po dekel najlepších dielov, mnohé z nich vôbec po prvý raz na KTM. Predstav si, RR sa dá prihlásiť na značky :)
30.03.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4101 [Novinky - Predstavujeme]

Aprilia inovuje SX 125 a RX 125
Dva vstupné modely do sveta Aprilia teraz prešli modernizáciou dizajnu, výbavy a motora s cieľom poskytnúť ešte lepší pôžitok z jazdy každému, kto sa chytí ich riadidiel.
12.03.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7712 [Novinky - Predstavujeme]

Vespa oslavuje svoje 75. výročie špeciálnymi edíciami
Na oslavu 75. výročia kozmopolitnej značky Vespa vznikli k modelom Vespa Primavera S (125 cm3) a Vespa GTS Super Tech (125 a 300 cm3) špeciálne edície Vespa 75th Anniversario. V predaji budú len v roku 2021.
04.03.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8599 [Novinky - Predstavujeme]

Triumph doprial radu Bonneville pre rok 2021 ľahký refreš
Modelom T100, T120, Street Twin, Bobber a Speedmaster pribudli nielen nové a zaujímavé farby, ale aj niektoré dizajnové a funkčné zmeny vrátane vylepšenia technických parametrov.
26.01.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4124 [Novinky - Predstavujeme]

Systém hlasového ovládania „Honda Smartphone Voice Control system“ a aplikácia Honda RoadSync pre motocykle
Nový systém konektivity pre motocykle a skútre Honda poskytuje jazdcom prístup k najčastejšie používaným funkciám ich smartfónu so systémom Android™ bude súčasťou štandardnej výbavy na X-ADV, CB1000R a Forza 750 pre rok 2021 a voliteľne pre Forza 350.
Predchádzajúce | 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!