Anketa:
Pozor, prichádza štvorvalcová Kawasaki ZX-4R!
ZdieľaťPridané: 02.02.2023 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 3789 [Novinky - Predstavujeme]
Super správa! Svet sa stále toči správnym smerom a Kawasaki oznámila, že uvedie na trh vysokovýkonný stroj zo svojho slávneho radu Ninja, a to ZX-4R. Nový prírastok príde vo viacerých verziách a bude mať radový štvorvalec!
Seriál článkov - Novinky 2024:
| Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Video: Kawasaki Ninja ZX-4R a ZX-4RR 2024 | Official Vdieo
Motor je novovyvinutý kvapalinou chladený radový 4-valec DOHC s objemom 399 cm3, založený na technológii legendárnej série superšportových strojov Ninja ZX, a je schopný dodať maximálny výkon 57 kW (77 k), resp. a 59 kW (80 k) s náporovým nasávaním. Bol navrhnutý tak, aby spojil čo najvyšší krútiaci moment v nízkych a stredných otáčkach so silným výkonom pri vysokých otáčkach a vo všetkých jazdných situáciách, od každodenného bežného používania až po športovú jazdu na okruhu.Podvozok je potom zameraný na vynikajúce jazdné vlastnosti a je inšpirovaný prvkami podvozkov z Ninje ZX-10RR z World Superbike. Rám s vysokopevnostným oceľovým mrežovým rámom a zakrivenou dlhou kyvnou vidlicou dosahuje idealizované rozloženie hmotnosti vpredu a vzadu, plus vynikajúcu rovnováhu medzi tuhosťou a flexibilitou. Pokročilá predná vidlica Showa SFF-BP (verzie SE a RR majú nastaviteľné predpätie) je vybavená zadnou časťou s horizontálnym zadným závesným systémom, ktorý ponúka rovnaké progresívne vlastnosti ako jej väčší súrodenec Ninja ZX-10R, ktorý prispieva k vynikajúcemu jazdnému výkonu typickému pre superšportové modely. Verzia RR navyše obsahuje rovnaký typ zadného tlmiča Showa BFRC-lite ako Ninja ZX-10R.
Brzdná sila je dodávaná prostredníctvom s priemerom 290 mm poloplávajúcich predných dvojitých kotúčov a radiálne namontovaných monoblokových strmeňov, zatiaľ čo vzadu sa používa kotúč s priemerom 220 mm. Pokiaľ ide o účinnosť bŕzd a priľnavosť, kombinácia pneumatík F120/R160 je navrhnutá tak, aby zodpovedala dynamickému výkonu Ninja ZX-4R a poskytovala vynikajúcu stabilitu pri vysokých rýchlostiach. Na prvý pohľad niet pochýb o líniách tohto nového Ninja s jeho agresívnym štýlom, ktorý vyžaruje okamžitú silu, ktorou je séria Ninja ZX známa. Špičkový vzhľad Ninja ZX-4R umocňuje aj použitie LED diód pre všetko osvetlenie, ktoré na nej nájdete počnúc predným svetlom, ktoré je typicky dvojité až po zadné svetlo. Na tejto najnovšej Ninji sú elektronické pomôcky, ktoré pomáhajú jazdcovi s jazdnými režimami, ktoré spájajú KTRC (Kawasaki Traction Control) a režimy výkonu.
Ďalej na novej Kawasaki ZX-4R nájdeme:
- plné LED osvetlenie
- KTRC (Kawasaki Traction Control)
- jazdné režimy Sport, Road, Rain a Rider
- 4,3-palcový plne farebný LCD displej
- ukazovateľ zaradeného stupňa a laptimer
- konektivita Kawasaki RIDEOLOGY
Verzia SE
Táto špeciálna edícia modelu sa vyznačuje originálnymi farbami a grafikou inšpirovanou strojmi továrenského pretekárskeho tímu Kawasaki Racing Team (KRT), ako aj početným príslušenstvom ako štandardnou výbavou:
- obojsmerný quickshifter
- tmavšie plexi
- USB zásuvka
- padáky
Plná verzia RR
Okrem pôvodných farieb inšpirovaných Kawasaki Racing Team a grafiky „RR“ obsahuje zadné odpruženie BFRC-lite od Showa, teda rovnaký typ, aký sa používa na superšportovom modeli Ninja ZX-10R. Táto špecifikácia umožňuje športovejší zážitok z jazdy. Samozrejmosťou je výbava z verzie SE.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Ninja ZX-4R |
Rok: | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 399 ccm |
Max. výkon: | 77.5 k (57.0 kW) / 14500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 39 Nm / 13000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.3 :1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 57.0 x 39.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 112 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne monobloky |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 189 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Rázvor: | 1395 mm |
Dĺžka: | 1990 mm |
Šírka: | 765 mm |
Výška: | 1110 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Objem nádrže: | 15 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | USD ø37 mm SFF-BP |
Poznámka: | |
Poznámka: | Max. výkon s Ram Air 58.7 kW {80 PS} / 14,500 min-1 SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston) ZX-4RR má navyše quickshifter, lepšiu vidlu s nastaviteľným predpätím a lepší zadný tlmič Showa BFRC ako na Ninja ZX-10R. Cena 06/2024: ZX-4R od 8 395 EUR | ZX-4RR od 8 995 EUR |
Pridané: 02.02.2023 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2024:
| Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R! - Herghott
- EICMA 2023: Moto Morini Calibro 2024 - Awia
- EICMA 2023: Kawasaki pridáva Z7 Hybrid a nové 500-vky Ninja, Z500 a Eliminator 500 - Awia
- EICMA 2023: Moto Morini X-Cape 1200 2024 je odhalená! - Awia
- EICMA 2022: Kawasaki ukázala 2 elektro modely, hybridný bike a Ninju H2 SX s automatickými diaľkovými svetlami - Awia
- Nová Kawasaki Ninja 400 2018 - väčšia, krajšia, silnejšia - Herghott
- EICMA 2023: Ducati zavŕšila modelovú ofenzívu 2024 výročnou edíciou Panigale na počesť kultovej 916 - Redakcia
- EICMA 2022: Aprilia ukázala Extremu, ostrejšiu verziu RS660, aj elektrický stroj - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
- Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition
- Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
- Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš
- Test BMW S 1000 RR (2023)
- KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall
- Triumph Bonneville T120 DGR
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!