Anketa:
Články - Mototuristika - Dobré Rady
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 6.
10.07.2018 - nadejnymotorkar Čitatelia: 4969 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

Maďarsko - iný pohľad
Často čítam „nudná cesta cez Maďarsko“ alebo „povinná jazda cez nudné maďarské pláne“... Je to ozaj tak?
07.02.2017 - MajoKE Čitatelia: 13143 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

Hodená rukavica z aerolinky
Začiatkom júna 2015 sme si s manželkou povedali, že nevyužiť ceny leteniek z Košíc do Bergama za 20 € by bola hlúposť.
10.03.2015 - corvette Čitatelia: 19954 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

Ako si správne (ne)vybrať parťáka na dovolenku
Píše sa rok 2014 a pomaly sa blíži čas letných dovoleniek. Môj parťák, ktorý so mnou mal absolvovať 16-dňové Balkánske dobrodružstvo mi približne mesiac pred termínom dovolenky oznamuje, že dovolenku nedostal.
19.02.2008 - Diger Čitatelia: 20436 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

Veľa štastných kilometrov
Tak a je to tu. Slniečko sa nám už pomaly tlačí na oblohu a rozpaľuje asfalt. Áno. Sezóna pre nás, nás motorkárov je na dohľad.
20.07.2006 - FaDe Čitatelia: 31158 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

Nórsko - Švédsko, Oslo - Štokholm
Tento článok si nekladie za úlohu vymenovať najzaujímavejšie miesta v týchto krajinách, nie je ani zoznamom pamätihodností ani cestopisom. Tento článok som sa rozhodol napísať ako súhrn užitočných informácií pri ceste do Nórska alebo Švédska.
08.12.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 168272 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

Ako prežiť na cestách bez ujmy na zdraví
Určite je mnoho skúsenejších než ja, ale nič nepíšu. Tak sa vám pokúsim priblížiť, ako s Gabikou prežívame dlhé kilometre od domova.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!