Anketa:
Na kapučíno s Moto Guzzi Griso
ZdieľaťPridané: 30.03.2006 Autor: sliver
Čitatelia: 16773 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Na začiatku bolo slovo... V tomto prípade je to iba tradovaný omyl, pretože na začiatku bola investícia 5,5 milióna eur do vývoja tohto motocykla.
Guzzi má typické tvary. Mňa osobne upútal, dnes už, starší motocykel Moto Guzzi V10 Centauro. Tento rok ma Guzzi upútala znova. Tentokrát vyštartovala s motocyklom Griso 1100, ktorého retro štýl z neho doslova vyžaruje.
Napriek tomuto „stareckému“ výzoru, 50 % vnútorností je úplne nových. Motor je vyladená (pozor, nie vyradená) verzia vzduchom chladeného motoru z motocykla Breva 1100. Šesťstupňová prevodovka tiež prešla úpravou. Jej chod je presnejší a tichší. Geometria sa naozaj vydarila. Rozvor kolies je 1554 mm, v kombinácii s nízkym ťažiskom dáva motocyklu dobré jazdné vlastnosti.
Športové cítenie utužili pneumatiky Metzeler Rennsport. Maximálna rýchlosť dosiahnutá pri prvých testoch bola cez 200 km/h a zvuk pri vyšších otáčkach vraj pripomína závodné Ducati. Táto rýchlosť by mala na chladenie motora stačiť, ale s nulovou ochranou proti vetru to asi nebude najpríjemnejšie posedenie pri talianskom kapučíne.
Spotreba počas testu bola 6,6 litra na 100 km, čo sa mi v kombinácii s elektornickým vstrekovaním zdá dosť. Ale zas pri talianskych jazdách – do kaviarne a nazad to nebude až tak prekážať. Ako výbava sa dá dokúpiť zadný nosič batožiny, tankvak a 25 litrové kufre, čo má aj napriek nulovej ochrane proti vetru a celkom vysokej spotrebe naznačovať cestovné ambície. Ale treba uznať, že takejto krásavici sa dá nejaká tá chybička odpustiť, nie?
TECHNICKÉ ÚDAJE
- Motor: 90º V-Twin, 4 ventily
- Chladiaci systém: Vzduchom chladený
- Obsah: 1064 cc
- Vŕtanie x Zdvih: 92 mm x 80 mm
- Kompresný pomer: 9.8:1
- Palivový systém: Weber-Marelli elektronické vstrekovanie
- Štartovací systém: Elektrický
- Zapaľovanie: Elektronické digitálne zapaľovanie. Dvojica sviečok
- Výfukový systém: Nehrdzavejúca oceľ, 2 do 1, katalyzátor s Lambda senzorom
- Prevodovka: 6 rýchlostí
- Spojka: Suchá
- Predné zavesenie: USD vidlica, priemeru 43 mm, plne nastaviteľná
- Zadné zavesenie: Jednostranné kyvné rameno, plne nastaviteľné, mono shock
- Predné brzdy: Dve Brembá zlatej série, plávajúce kotúče priemeru 320 mm so štyrmi piestikmi
- Zadné brzdy: Jedna brzda Brembo zltaej série, kotúč 282 mm s dvoma piestikmi
- Kolesá: Predné: 3.5" x 17" Zadné: 5.5" x 17"
- Pneumatiky Metzeler Rennsport: Predná: 120/70 17" Zadná: 180/55 17"
- Výška: 870 mm
- Výška sedla: 790 mm
- Suchá hmotnosť: 229 Kg
- Palivová nádrž: 17,2 litrov
- Rezerva: 3,3 litre
- Farba: čierna, červená, modrá, žltá
Pridané: 30.03.2006 Autor: sliver Zdieľať
Súvisiace články:
- MINITEST MOTO GUZZI BREVA V 1100 - TTom
- Moto Guzzi 1200 Sport – Nie len na rannú kávičku - mikulec
- Aprilia vdychuje Moto Guzzi nový život - koncept MGS/01 - Awia
- Moto Guzzi Breva 850 – Láska na prvý pohľad - svisto
Ďalšie články tohto autora:
Nové oficiálne videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!