Anketa:
Pozvánka na Medzinárodné Majstrovstvá Slovenska v triale
ZdieľaťPridané: 25.07.2006 Autor: tahitan
Čitatelia: 5252 [Novinky - Pozvánka]
Na východ Slovenska sa po ročnej pauze opäť vracia trial! Po výborných
pretekoch, ktoré sa v minulosti konali v Kysaku sa trialoví jazdci
predstavia tento krát v Bardejove.
Keďže v Bardejove sa preteky v triale organizujú po prvý krát, je jasné, že na pretekárov čakajú pripravené úplne nové, nevyjazdené a neopozerané sekcie, ktoré budú aj pastvou pre oči divákov.
Tieto preteky, ako prvé v sezóne a jediné na Slovensku sú tiež zaratávané do seriálu MACEC Cup, čo je vo voľnom preklade Stredoeurópsky pohár, a to dáva predpoklad účasti špičkových pretekárov nielen zo Slovenska a Poľska.
![]() |
Pridané: 25.07.2006 Autor: tahitan Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Kysacký trial už tento víkend 20. - 21. 9. 2008 - Redakcia
- MM SR a Poľska v Triale Bardejov 2006 - tahitan
- Medzinárodné majstrovstvá Slovenska a Poľska v triale - tahitan
- Pozvánka na medzinárodné majstrovstvá Slovenska a Poľska v triale - Herghott
- Pozvánka: Kysacký Trial 2013 - Harly
- Pozvánka na Malokarpatský pohár - vadim
- Trialové sústredenie - Necelé dva dni v Nitre a medzitým prasa - tahitan
- Pozvánka na „Novohradský trial“ - Majstrovstvá Slovenska v triale po druhý krát aj na juhu Slovenska - Awia
- MM SR Mini Moto – príležitosť pre najmenších! - Risso46
- Pozvánka: Po dvoch rokoch Trial znovu v Kysaku - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bardejovský trial 24. - 26. 8. 2007
- Trial Nitra - 5. - 6. 5. 2007
- MM SR a Poľska v Triale Bardejov 2006
- Medzinárodné majstrovstvá Slovenska a Poľska v triale
- Trialové sústredenie - Necelé dva dni v Nitre a medzitým prasa

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!