Anketa:
Pozvánka na Malokarpatský pohár
ZdieľaťPridané: 22.09.2006 Autor: vadim
Čitatelia: 14700 [Novinky - Pozvánka]
Malokarpatský pohár je seriál desiatich motokrosových pretekov licenčných aj bezlicenčných jazdcov s účastníkmi zo Slovenska, Čiech, Maďarska a Rakúska.
V sobotu 30. septembra sa jeden diel seriálu uskutoční v Dunajskej Lužnej (cca 10 km od Bratislavy smerom na Dunajskú Stredu).
![]() |
Vypísaný je v týchto kategóriách:
- 65 ccm - deti od 6 do 10 rokov
- 85 ccm - deti od 11 do 14 rokov
- A - licenční aj bezlicenční jazdci do 38 rokov, motocykle bez obmedzenia
- B - hobby trieda: jazdci do 38 rokov, motocykle 2T do 500 ccm
- C - hobby trieda: jazdci do 38 rokov, motocykle 4T do 600 ccm
- Senior - jazdci od 38 do 48 rokov, motocykle bez obmedzenia
- Supersenior – jazdci nad 48 rokov, motocykle bez obmedzenia
![]() |
Pravidlá a časový harmonogram:
- Štart vo všetkých triedach je možný po zaplatení štartovného – 500 Sk
- Preberanie je od 7.00 do 8.30
- Voľné tréningy: od 9.00 do 11.50 po dva rozjazdy po 15 minút v každej kategórii
- Preteky: od 13.00 do 17.35 po dva rozjazdy po 12 minút + dve kolá (A: 15 min + 2 kolá)
- Vyhlasovanie výsledkov: 18.00 hod.
![]() |
Podrobné informácie: www.malokarpatsky.szm.sk
Trať sa nachádza medzi Kalinkovom a Dunajskou Lužnou. Odbočka doprava na trať bude označená. Vstup je voľný.
![]() |
Rád by som tam pozval motorajďákov, ktorí to nevedia (medzi nich patrím aj ja), aby sa prišli pobaviť. Verte tomu, že to je dobrá zábava. Hlavne tie 6-ročné deti. Ale ešte viac pozývam tých ktorí to vedia, aby prišli ukázať svoje umenie.
Pre každého člena motoride.sk, ktorý odjazdí aspoň jedno kolo mám pripravené darčeky v hodnote štartovného.
![]() |
Pridané: 22.09.2006 Autor: vadim Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka na Medzinárodné Majstrovstvá Slovenska v triale - tahitan
- PionierCross Budimír 2014 a záver Celoslovenského seriálu v Pioniercrosse 2014 - Awia
- V Myjave najlepším Erik Riho - sita
- Všetci jazdci z tímu MX Slovakia na medailových pozíciách. - Redakcia
- Slovenská šestica na "šesťdňovú" - sita
- Pozvánka na Nokia Freestyle Motocross 2006 - Herghott
- Cez víkend štartuje seriál MM SR Trial a MM SR v motokrose mládeže - Redakcia
- Slovenská motocyklová federácia – čo to je? - Herghott
- Countrycross.sk motocross cup - seriál hlavne pre hobby jazdcov - volodaj
- Tomáš Svitok: Posledné preteky tohoročného Alpe Adria - Risso46
Ďalšie články tohto autora:
- Akcia: POSLUŠNÝ MOTORKÁR - parkovanie v Bratislave
- BULDOG – 40% dole kopcom z blata do kaluže...
- Na manželstvo to nevyzerá... alebo BMW R 1200 GS Adventure z iného pohľadu
- Skúsenosti s náhradami škôd z povinného zmluvného poistenia, 3. časť
- Skúsenosti s náhradami škôd z povinného zmluvného poistenia - 2. časť
- Skúsenosti s náhradami škôd z povinného zmluvného poistenia
- Kategórie motocyklov, 4. časť: Poďme spolu lietať... Motokros
- Poradíme, pomôžeme: 21. časť: Skúsme si ušiť sedlo
- Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
- Kategórie motocyklov, 2. časť: rozdelenie motocyklov - cestné enduro
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!