Anketa:
Pozvánka na medzinárodné majstrovstvá Slovenska a Poľska v triale
ZdieľaťPridané: 17.04.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5830 [Šport - Trial]
Na nitrianskej Kalvárii sa v posledné tri aprílové dni uskutoční zaujímavá trialová akcia, ktorú organizuje miestny Motoklub Fénix.
Priamo v centre Nitry, pred Divadlom A. Bagara, sa v piatok 28. 4. o 17.00 uskutoční trialová exhibícia, ktorá určite bude stáť za zhliadnutie a v nasledujúce dva dni, teda v sobotu 29. 4. a v nedeľu 30. 4. od 10.00 sa Nitrianska Kalvária (smer Fakultná nemocnica, konečná autobusu č. 7) zmení na miesto s najväčšou hustotou trialistov na Slovensku. Z mapky je jasné, že okruh vedie čiastočne po normálnych cestách, takže preteky budú divácky zaujímavé.
![]() ![]() |
Video upútavka |
![]() |
Oficiálny plagát |
Na súťaž dohliada SMF a zúčastniť sa jej môžu držitelia licencie FIM, UEM, držitelia licencie SMF typu A a B, licencie SMF z inej disciplíny, alebo jednorázovej licencie pre danú disciplínu. Zahraniční jazdci môžu štartovaťs platnou licenciou príslušnej národnej federácie s platným štartovacím povolením. Trať čiastočne vedie po miestnej komunikácii, terén je hlina a skala. Jazdci absolvujú 10 sekcií – 3 kolá. Celková dlžka trate je 3 km.
![]() |
Tu nájdeš trať |
Časový harmonogram
PIATOK 28. 4. 2006- Trialová exhibícia pred Divadlom A. Bagara o 17:00 hod.
- technické a administratívne preberanie: 8:00 - 9:15 hod.
- rozprava: 9:45 hod.
- štart prvého jazdca: 10:00 hod
- vyhlásenie výsledkov: 30 min. po dojazdení posledného jazdca
- náborový pretek, 3 sekcie po pretekoch a po vyhlasení výsledkov
- technické a administratívne preberanie: 8:00 - 9:15 hod.
- rozprava: 9:45 hod.
- štart prvého jazdca: 10:00 hod
- vyhlásenie výsledkov: 30 min. po dojazdení posledného jazdca
ŠTARTOVNÉ: 500 Sk, žiaci: 300 Sk za každý deň
![]() |
Mapa trate |
Viac info: trialslovakia.com/
Pridané: 17.04.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Trialové sústredenie - Necelé dva dni v Nitre a medzitým prasa - tahitan
- Medzinárodné majstrovstvá Slovenska a Poľska v triale - tahitan
- Pozvánka: Kysacký trial už tento víkend 20. - 21. 9. 2008 - Redakcia
- Pozvánka na preteky Adams Moto scooter endurance - Herghott
- Pozvánka na „Novohradský trial“ - Majstrovstvá Slovenska v triale po druhý krát aj na juhu Slovenska - Awia
- MM SR a Poľska v Triale Bardejov 2006 - tahitan
- Medzinárodné majstrovstvá SR v Triale - Nitra 2018 - Redakcia
- Pozvánka na Medzinárodné Majstrovstvá Slovenska v triale - tahitan
- Plejsy privítajú jazdcov svetového endura - Awia
- Vyšný Medzev očakávania nesklamal - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!