Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1753 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka na medzinárodné majstrovstvá Slovenska a Poľska v triale

 Zdieľať

Pridané: 17.04.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5830 [Šport - Trial]

Na nitrianskej Kalvárii sa v posledné tri aprílové dni uskutoční zaujímavá trialová akcia, ktorú organizuje miestny Motoklub Fénix.

Priamo v centre Nitry, pred Divadlom A. Bagara, sa v piatok 28. 4. o 17.00 uskutoční trialová exhibícia, ktorá určite bude stáť za zhliadnutie a v nasledujúce dva dni, teda v sobotu 29. 4. a v nedeľu 30. 4. od 10.00 sa Nitrianska Kalvária (smer Fakultná nemocnica, konečná autobusu č. 7) zmení na miesto s najväčšou hustotou trialistov na Slovensku. Z mapky je jasné, že okruh vedie čiastočne po normálnych cestách, takže preteky budú divácky zaujímavé.

VIDEO Pozri si video
Video upútavka na MMSR v Triale
Video upútavka

 Oficiálny plagát
Oficiálny plagát

Na súťaž dohliada SMF a zúčastniť sa jej môžu držitelia licencie FIM, UEM, držitelia licencie SMF typu A a B, licencie SMF z inej disciplíny, alebo jednorázovej licencie pre danú disciplínu. Zahraniční jazdci môžu štartovaťs platnou licenciou príslušnej národnej federácie s platným štartovacím povolením. Trať čiastočne vedie po miestnej komunikácii, terén je hlina a skala. Jazdci absolvujú 10 sekcií – 3 kolá. Celková dlžka trate je 3 km.

 Tu nájdeš trať
Tu nájdeš trať

Časový harmonogram

PIATOK 28. 4. 2006
  • Trialová exhibícia pred Divadlom A. Bagara o 17:00 hod.
SOBOTA 29. 4. 2006
  • technické a administratívne preberanie: 8:00 - 9:15 hod.
  • rozprava: 9:45 hod.
  • štart prvého jazdca: 10:00 hod
  • vyhlásenie výsledkov: 30 min. po dojazdení posledného jazdca
  • náborový pretek, 3 sekcie po pretekoch a po vyhlasení výsledkov
NEDEĽA 30. 4. 2006
  • technické a administratívne preberanie: 8:00 - 9:15 hod.
  • rozprava: 9:45 hod.
  • štart prvého jazdca: 10:00 hod
  • vyhlásenie výsledkov: 30 min. po dojazdení posledného jazdca

ŠTARTOVNÉ: 500 Sk, žiaci: 300 Sk za každý deň

 Mapa trate
Mapa trate

Viac info: trialslovakia.com/

Pridané: 17.04.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »