Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4568 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28577
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17015)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11562)
Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha YZF-R1 2007

 Zdieľať

Pridané: 08.01.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 29321 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Pre nový rok boli na výstave v Kolíne predstavené dva litrové superšporty – Suzuki GSX-R a Yamaha R1. Yamaha toto predstavenie brala v skromnom duchu, čo je vzhľadom na revolučné zmeny v motore dosť prekvapujúce.

Prvou veľkou zmenou je upustenie od päťventilovej techniky, teda akési nepriame uznanie, že predsa len to s tými štyrmi ventilmi, ktoré majú všetci konkurenti, asi pôjde lepšie. Druhou zmenou, v motocyklovej oblasti dosť originálnou, je premenná dĺžka sacieho potrubia.

 Yamaha YZF-R1 2007
Yamaha YZF-R1 2007

Po dizajnovej stránke sa toho až tak veľa neudialo, zasvätení si však určite všimnú, že známe a vynikajúce štvorpiestiky boli nahradené radiálne uchytenými šesťpiestikmi. Zväčšili sa nasávacie otvory vpredu, o centimeter sa zvýšilo plexi, mierne sa upravila podsedlová časť, úplne nový je rám a nádrž – zmenených vecí je vlastne dosť, ale vidno ich až pri priamom porovnávaní. Najlepším poznávacím znakom nového ročníka sú nepochybne nové brzdové strmene.

 Yamaha YZF-R1 2007
Yamaha YZF-R1 2007

YCC-I

Alebo Yamaha Chip Controlled Intake (čipom ovládané sanie), to je ufónsky znejúci názov tejto novej vychytávky. Jej princíp spočíva v tom, že pri preklenutí 10 400 otáčok za minútu elektronika oddelí hornú časť štyroch sacích hrdiel, čím si motor začne ťahať vzduch iba cez spodnú, o 75 mm kratšiu časť. Tým sa zlepší tok vzduchu, motoru sa lepšie dýcha a výsledkom je vyšší výkon – narástol o 14 koní na 189 k. A to je pekné stádo, momentálne najväčšie zo všetkých litrov (treba brať do úvahy, že Honda a Kawasaki sú modely 2006 a Suzuki ešte neprezradila výkon novej GSX-R 1000. Ten bol pred rokom o 3 k vyšší než mala R1).

 YCC-I – premenlivá dĺžka sacieho potrubia
YCC-I – premenlivá dĺžka sacieho potrubia

Jeden ventil do smetiaka

Od zrodu R1 pracovalo v jej motore dvadsať ventilov, teda päť na valec. Rozhodnutie konštruktérov postaviť úplne nový motor so štyrmi ventilmi na valec teda určite mnohým dvihlo obočie. V neposlednom rade to má výhodu aspoň v úspore hmotnosti. Keď je o nej reč, treba spomenúť, že diétu R1 určite nedržala, lebo pribrala 4 kilá. To nie je v móde!

 Nová prístrojovka
Nová prístrojovka

Zabudni na plynové lanko

Ďalší názov YCC-T (Yamaha Chip Control Throttle) v sebe skrýva technológiu, ktorá pomaly presakuje aj do motocyklového sveta. Ide o elektronickú plynovú rukoväť, pri ktorej je klasické plynové lanko nahradené čipom, a ten komunikuje so vstrekovaním; výrobca sľubuje jemnejšiu a okamžitú reakciu motora.

Čo nás čaká?

V prvom rade by sme sa už konečne mohli dozvedieť výkon novej GSX-R, o ktorej Suzuki pustila von veľmi málo informácií. V druhom rade môžme byť zvedaví na nové ročníky CBR 1000 RR a ZX-10 R, lebo Yamaha im nič nedaruje. Uvidíme...

 Yamaha YZF-R1 2007
Yamaha YZF-R1 2007

Pridané: 08.01.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria