ISSN 1336-6491 | Online: 1926 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29862
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha YZF R6 - Moja Januška II.

 Zdieľať

Pridané: 03.05.2007 Autor: Diger
Čitatelia: 18098 [Vaše stroje - Moja motorka]

Už niekoľkokrát som sa dočítal na fóre, ako kupovať motorku. Nedávno som dal článok do rubriky moje stroje, ako som si prerobil CBR 600 F a už zasa sem pridávam článok.

Nie že by som menil motorky ako ponožky, ale preto, lebo som cítil, že CBR už proste nie je pre mňa. Svoje som si na nej užil. Keď som však kupoval tú druhú, (CBR) tak som netušil, ako sa mi bude na nej jazdiť. Či to bolo podvedomím, alebo čím, proste som sa na nej necítil tak, ako keď som na nej jazdil pred nehodou. Nevedel som v čom to je a preto som skúšal rôzne možnosti. Nakoniec, aj keď s ťažkým srdcom, som sa rozhodol ju predať. Ako blesk z jasného neba sa ozval kupec a ponúkol slušnú sumu. Neváhal som a predal som. Bolo mi dosť zle, pretože som si na nej svoje odpracoval a dal som jej image, aký som si predstavoval na svojej mašine.

Tu to však všetko ešte len začalo. Začal som uvažovať, čím by som zapratal garáž. Pozrel som pár inzerátov a šiel som. Mal som takú nejasnú predstavu, čo by som chcel, ale nemal som presne vybratú značku. Chcel som superšport, i keď moja jazda sa nepodobá jazde na okruhu, ale proste sa mi páčia. Ako prvú som šiel pozrieť YZF R6/2002. Tu som po prvý krát zistil, že ľudia si nielen vážia svoje stroje, ale ich aj nadmieru preceňujú. Nie že by som bol nejaký lakomec, ale toľké peniaze, čo by chcel človek za polorozpadnutú R6-ku! Tam bola zničená kapotáž, chytený rám, prasknuté svetlo, gumy zničené do výstuže... A cena? Tak to radšej ani nespomeniem. Bol som sklamaný, ale predsa nebudem kupovať niečo, čo by sa mi pod zadkom rozpadlo. Na druhý deň som sa vybral na obhliadku GSX 750 R/1998. To bol tiež humor. Moto bola evidentne robená po pádoch, lebo mala dosť neoriginálnych zvarov, nešiel otáčkomer, pokiaľ si nechytil káblik, hrkotalo ložisko v kolese, triasla sa... Na moje počudovanie sa ma snažil chlapík presvedčiť, že motorke nič nie je a keď chcem, že ložiská si ľahko vymením, tamto si opravím, hento... No a koniec všetkému bolo to, že keď som odchádzal, tak to samozrejme postavil na zadné a vystrelil preč. Neviem či sa to zdá len mne, ale keď chcem predať moto, tak nebudem pred kupcom behať po zadnom.

Tu sa mi však natrafila ešte jedna YZF R6 aj keď rok 2000. Hneď sa mi zapáčila. Bola to tretia v poradí a to je trojka moje šťastné číslo. Popozeral som si, previezol som sa a bolo rozhodnuté. Chlapík bol otvorený a jednal na rovinu. Proste nejako som mal z toho dobrý pocit. Nevychválil ju až do neba, ale naopak opísal aj závady. Proste som cítil, že moto je v pohode. (vďaka karloz).


Dnes už stojí v mojej garáži a ja som rád, že som sa nedal prehovoriť borcami, ktorý sa ma snažili prehovoriť, že práve tá ich je naj.

Pridané: 03.05.2007 Autor: Diger Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha YZF-R6 2000:

Foto:
Yamaha YZF-R6 2000
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:YZF-R6
Rok:2000
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:599 ccm
Max. výkon:121.7 k (89.5 kW) / 13000 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 11500 ot.
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:169 kg
Výška sedla:820 mm
Objem nádrže:17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:260 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »