Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2985 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29828
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17627)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12201)
Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (70)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Motoride Enduro Rally 2007 (24. - 26. 8. 2007, Tuhriná)

 Zdieľať

Pridané: 14.08.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11445 [Novinky - Pozvánka]

Tohtoročná Motoride Enduro Rally mala byť pôvodne vo Vyšnom Medzeve, kde sme si prezreli trať a prešli trasu výjazdu už začiatkom mája. Žiaľ, neskôr sa našli prekážky, pre ktoré nebolo možné akciu zorganizovať.

Seriál článkov - Motoride Enduro Rally:

Tak sme sa rozhodli akciu odložiť až niekedy na september, keď prišla ponuka od Feriho (africanPo), ktorý sa rozhodol akciu podobného zamerania zorganizovať v prostredí Slanských vrchov. Slovo dalo slovo a ideme do toho.

Stretneme sa teda v obci Tuhriná, ktorá sa nachádza cca 30 km severovýchodne od Košíc a 435 km z Bratislavy. Ubytujeme sa vo vlastných stanoch na miestnom ihrisku (samozrejme bude vykosené). Asi 20 metrov od ihriska je k dispozícii WC a pitná voda (studená) Na ihrisku bude stánok s občerstvením a nejaké to grilovanie. Celý areál bude samozrejme strážený. Večer o desiatej sa stánok zatvára a je k dispozícii miestna krčma a veľká miestnosť na besedu a premietanie DVD.

 Ihrisko - stanový kemp
Ihrisko - stanový kemp

 Ihrisko - stanový kemp
Ihrisko - stanový kemp

Pripomeniem len, že naším cieľom je pripraviť akciu v prírode s výjazdom v ľahšom teréne pre všetkých, ktorí majú záujem so svojim endurom zablúdiť aj mimo asfalt. Akcia je určená hlavne pre všetkých majiteľov veľkých ťažkých (200 kg a viac) endúr ako Honda Africa Twin, Varadero, Yamaha Ténere, KTM Adventure, Aprilia Caponord, Triupmh Tiger, BMW GS a podobne. Mašiny určené hlavne na turistiku, ale schopné prejazdu aj ľahšieho terénu. Samozrejme, akcie sa môžu zúčastniť aj iné motorky. Okrem spoločného výjazdu (150 km) je pripravená aj orientačná jazda v malých skupinkách (cca 20 km) a samozrejme jazda na enduro/motokrosovej trati (1,6 km) Akcia je ohlásená so súhlasom starostu a tiež so súhlasom majiteľov pozemkov.

Program:

Piatok 24. 8. 2007:

  • Príjazd a stavanie stanov do večerných hodín
  • voľná zábava a premietanie CD/DVD s moto tematikou

Sobota 25. 8. 2007:

  • 9:00 Spoločný enduro výjazd cca 150 km - 50% šotolina 50% asfalt. Trasa: Tuhriná, Žehňa, Zlata baňa, Zámutov, Juskova Voľa, Banské, Herľany, Dargov, Vyšná Kamenica, Mudrovce, Opiná, Tuhriná. Prijazd cca 13:00
  • Prestávka na obed v Tuhrinej cca 1 hod. (Bufet, grilovanie, prípadne pizza)
  • 14:00 Enduro orientačná jazda podľa itinerára (kompas výhodou) Jazdiť sa bude v malých skupinkách 2 - 3 motorky. Dĺžka trasy je asi 20 km.
  • 16:00 rôzne súťaže a voľna zábava
  • 20:00 beseda o rôznych cestách (30 min. film z Motoride Expedition Egypt) po skončení voľná zábava

 Z výjazdu
Z výjazdu

Nedeľa 26. 8. 2007:

  • 9:00 podľa záujmu enduro pretek 1,6 km
  • alebo individuálne výjazdy napr. návšteva Opálovych baní
  • cesta domov

 Z výjazdu
Z výjazdu

Minulý ročník:

Upozornenie

Účastníci stretnutia sú si vedomí nebezpečenstva pádu či zranenia pri jazde v teréne a akcie sa zúčastňujú na vlastné riziko. Organizátor nepreberá akúkoľvek zodpovednosť za prípadné ujmy na zdraví, materiálne škody alebo ujmy spôsobené tretím osobám.

  • Odporúčame obuť pneumatiky vhodné pre jazdu v teréne. (Mitas E-09, Continetal TKC 80)
  • V piatok si natankujte plnú nádrž!

Kontakt:

Prihlasovací formulár:

Pre organizáciu akcie je potrebné vedieť počet účastníkov, preto ak máte záujem sa tejto akcie zúčastniť dajte nám o tom vedieť:

Áno súhlasím s podmienkami akcie a prečítal som si aj upozornenie na tejto stránke.

Pridané: 14.08.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Motoride Enduro Rally:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (70)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »